A népszerű 223M sorsáról jövő ősszel dönt a BKK Zrt. Végre Pesterzsébet Önkormányzata és a Polgármester is támogatja, hogy a 223M jelű autóbuszjárat az M3 metró felújításának befejezését követően is közlekedjen. A hivatal emiatt meg is kereste a BKK Zrt-t.
Dodonai választ kapott a hivatal: egyelőre úgy tűnik az eddigi BKK felmérések, lakossági kérések, levelek, társadalmi egyeztetések sem győzték meg őket, hogy a járat népszerű és szükség van rá és további felméréseket végeznek. A metrópótlás befejezését követően 2022. III. negyedévében várható erről érdemi tájékoztatás.
A BKK Zrt. tájékoztatása egyéb ügyekben érdemi új információkkal nem szolgált, de azért érdemes összegezni:
- A metrófelújítás következő ütemében, 2022. tavaszától az M3-as metró Kőbánya-Kispest felől már a Kálvin térig fog utasokat szállítani, ezáltal a belváros közvetlenül elérhetővé válik a dél-pesti lakóterületek felől.
- A teljes metróvonal forgalomba helyezése 2023. első negyedévében várható, mely időpontig az alternatív eljutást biztosító buszjáratok – így a 223M jelű is – változatlanul, a jelenlegi útvonalon fog közlekedni.
Az M3 felújítása a kellemetlenségek mellett néhány fontos előrelépést, fejlesztést is hozott a kerületnek:
- vonattal jutunk be a belvárosba
- a 223M új buszjárata gyorsan és átszállás nélkül segíti a bejutást a Boráros térre
- a villamospályák átépítése, s a ferencvárosi átvezetésnek köszönhetően megnyílt a lehetősége a pesterzsébeti villamosvonalak és a 2-es villamos villamosvonal összekötésének, aminek köszönhetően átszállás nélkül juthatunk majd el egészen a Jászai Mari térig.
Ahhoz, hogy könnyebben, gyorsabban és kényelmesebben tudjunk közlekedni azonban további lépések szükségesek:
- ki kell harcolnunk a 223M vonal és a 23-as buszjáratok felülvizsgálatát és azt a lehető leghatékonyabbá kell tenni
- sűríteni kell csúcsidőben a vonatot
- 2022 tavaszáig ki kell dolgozni és fel kell mérni az új pesterzsébeti villamos vonalát, mekkora és milyen igény lenne rá.
A Pesterzsébeti villamosnak akkor van értelme, ha a városközpontot eléri és nem kerul a hurokban feleslegesen. A 223m jó lenne, ha megmaradna, mivel tényleg bevált és hasznos járat.