A pesterzsébeti kerékpáros fejlesztések nyomában

Egyik szemünk sír, a másik nevet: Pesterzsébet egyik legnagyobb közlekedési projektje egyrészt szeretnivalóan progresszív, szemléletformáló, másrészt a legtöbb lakossági panasz, észrevétel is a VEKOP, pesterzsébeti kerékpáros infrastruktúrát érintő fejlesztéséhez érkezett.

HA ÉRDEKELNEK PESTERZSÉBET HÍREI, AKKOR KATTINTS, S MINDEN CIKKRŐL TÁJÉKOZTATÁST KAPSZ!

A folyamatos újratervezés, átalakítás, a lefestett, majd felmart, majd újrafestett sávok, a hetente változó módon kihelyezett táblák őrületbe kergetnek mindenkit, néhol kifejezetten „gyáva”, máshol viszont indokolatlanul pusztít el zöldfelületeket.

A kerékpárosok viszont egyre több szakaszát veszik birtokba az új sávoknak, használják ki az egyirányú utcákban történő gyorsabb haladást. S ami már most látszik: a fejlesztés igazi nyertesei a gyalogosok lettek, akik sokkal biztonságosabban tudnak közlekedni.

A kerület azóta elköszönt főépítésze ignorálta a tervezési folyamatokat, a kerület közlekedési szakértőit, a szakbizottságokat pedig szándékosan kihagyták az egyeztetésekből, a koncepciókészítésből. Ennek köszönhetően a fejlesztés számos elemében érezhető a helyismeret hiánya, a rossz helyzetfelismerés:

  • a precízebb tervezés kevesebb fakivágással, zöldfelületvesztéssel járt volna;
  • néhány helyen többször is újra kellett tervezni mentközben a beruházást;
  • számos eleme félkész lett, amit a kerületnek kell még idén helyrehozni (gubacsi kerékpáros közlekedés az egyirányú utcákban, Vizisport utca, kerékpárutak mellett új zöldfelületek kialakítása)…

HA ÉRDEKELNEK PESTERZSÉBET HÍREI, AKKOR KATTINTS, S MINDEN CIKKRŐL TÁJÉKOZTATÁST KAPSZ!

Mindezek mellett is az elmúlt évek legnagyobb közlekedés fejlesztése zajlik most Pesterzsébeten, amely hosszútávon befolyásolja a kerület kerékpáros/gyalogos közlekedését és gépjárműforgalmát.

Ennél csak egy kerület melletti új Duna-híd, a villamos Topánka utcára vezetése vagy a vasút/HÉV fejlesztés jelent majd komolyabb változást, de ezekre a fejlesztésekre sajnos még hosszú ideig várni kell.

A fejlesztés keretében a kerékpárutak, nyomvonalak mellett számos a gyalogosokat, a közösségi közlekedést és a személygépjárműközlekedést is segítő közlekedésbiztonsági fejlesztés forgalomszabályozási elem valósul meg.

Az uniós támogatás elsősorban ezért érkezett, hogy új kerékpáros kapcsolatok jöjjenek létre Pesterzsébeten, köszönhetően az önálló kerékpárút-szakaszok építésének, valamint a kerékpársávok kialakításának.

Az új csomóponti átvezetések megvalósításával vagy a már meglévők átalakításával biztonságosabbá válik azonban a közúti közlekedés, és gyorsabb lesz a tömegközlekedés.

A projekt részeként több egyirányú utca megnyílik a kétirányú kerékpáros forgalom előtt, valamint a forgalomcsillapított övezetek száma is bővül.

Autóbuszsáv kerül kialakításra a Topánka utcában, így gyorsabbá és biztonságosabbá válik a tömegközlekedés az érintett szakaszon.

Új parkolóhelyek kerültek kialakításra a Helsinki szervízút Kossuth Lajos utca-Nagysándor József utca szakaszán, ahol mindkét irányban kerékpárinfrastruktúra fejlesztés is megvalósul.

A projektnek köszönhetően javulnak a kerékpáros közlekedés feltételei, illetve a gyalog közlekedők is rendezett és biztonságos körülmények között sétálhatnak.

A beruházás során:

  • létrejött az első pesterzsébeti mikrobilitási pont a Gubacsi lakótelepen;
  • könnyebb és biztonságosabb lesz az átjutás Csepelre;
  • járdaszigetek teszik biztonságossá több helyen is a gyalogosközlekedést;
  • a Gubacsi és a Pesterzsébeti lakótelepen számos helyen menetiránnyal szemben is lehet majd egyirányú utcákban is kerékpározni;
  • átalakult a Vizisport-Gubacsi átjáró ötágú csomópont;
  • kerékpárutat létesül a Török Flóris utcában és a Szent Erzsébet téren;
  • a főbb útvonalak mentén – például a Baross utcában, a Szent Imre herceg utcában és a Topánka utcában – kerékpársávokat alakítanak ki;
  • kerékpárosbaráttá alakítják a Helsinki út–Kossuth Lajos utcai csomópont környezetét;
  • a Helsinki út mentén kerékpárutak létesülnek a csomópontokban kerékpáros átvezetésekkel, továbbá fejlesztik a közvilágítást is;
  • Pesterzsébet központjában átfogó kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztéseket valósulnak meg forgalomcsillapított övezetek létrehozásával;
  • buszsáv készül a Topánka utcában, segítve a reggeli munkába, iskolába járást.

HA ÉRDEKELNEK PESTERZSÉBET HÍREI, AKKOR KATTINTS, S MINDEN CIKKRŐL TÁJÉKOZTATÁST KAPSZ!

4 hozzászólás “A pesterzsébeti kerékpáros fejlesztések nyomában” bejegyzéshez

  1. Érdekelne,hogy az EU-s pályázatokat milyen szempontok szerint osztják/kapjuk?Sokkal fontosabb fejlesztésekre nem lehet költeni,gondolok az úthálózat,csatorna és egyéb problémákra!Az is furcsa,hogy a” leköszönt” főépítész ezek szerint sok kárt okozott a rossz fejlesztésekkel,azokat ha jól értem nem a helynek és igényeknek megfelelően engedélyezte,szorgalmazta!Hát…bravó!

  2. Mikor lesz akadálymentesített a Pesterzsébet vasútállomáshoz vezető Soroksári út alatti aluljáró?

    1. Egyelőre sajnos az sem tisztázott, hogy hol lesz a vasútállomás, a kerület javaslat az, hogy az adott helyen a vasút kéregvasútként haladjon át, ebben az esetben szintbeli átjárás lesz a Soroksári úton, de a kormány utolsó titkos, kiszivárgott tervei alapján sem aluljáró, hanem felüljáró épül. Mivel a kormány elköltötte a forrásokat mielőtt a kiviteli tervek elkészültek volna, most pótolták a forrást és újratervezik, s most már annyira titkosan, hogy egyelőre semmi nem szivárog ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük