Rekordgyorsasággal vágta ki a MÁV a pesterzsébeti vasútállomás melletti töltések mentén az összes fát. Tavaly februárban a Zodony utcai sporttelep fái tűntek el. Akkor kezdeményezésemre minden kivágott fa helyett kettőt ültetett a kerület, ennek köszönhetően valósult meg az uszoda melletti Babapark is.Idén nyáron a vihar tizedelte meg a kerület faállományát. Most pedig a MÁV kezdett brutális favágásba és a teljes töltést famentesítette. Többszáz méteres szakaszon vágták ki a fákat a vasútvonal mentén. Tarvágás a javából, a fákat akkurátusan felaprították és halomba rakták, csak a temérdek illegális kommunális és egyéb hulladékot hagyták meg.
Kezdődik a MÁV körvasút déli fejlesztése is: az eddigi egy vágányt, kettő váltja, s megújulnak a megállók is. A kerület szégyene, a Pesterzsébet Vasútállomás is új arcot kaphat. Elkerül tőlünk a pléhdoboz, s győzelemre áll az Átalakuló Duna-part civil mozgalom akadálymentesített aluljáróért indított kezdeményezése is. Ráadásul a vasútállomás melletti „Könyöklő” néven ismert műintézmény bontásáról is döntött az Önkormányzat, így a teljes terület megújulhat.
A fejlesztéseket azonban itt is a természeti környezet gaj(lly)ra vágásával kezdték, minden fát kivágtak. Ezzel egyrészt a Soroksári út mentén sikerült jelentősen növelni az amúgy is jelentős légszennyezettséget, másrészt tönkre vágták a Duna-part zajvédelmét. Bár tény, hogy a Flirtök bevetésével csendesebbek lettek a személyvonatok, a teherforgalom zaja nem csökkent, a fejlesztése miatti többletforgalom pedig ezt nyilván növelni fogja.
Azzal pedig, hogy a héten először csak megritkították, majd teljesen kiirtották a fákat a vasúti töltésről, tavasszal növekvő közúti zajterhelést jelent majd a Soroksári út felől is.
A körvasút miatti beruházások tehát egy régóta esedékes fejlesztés újragondolását indokolják: véleményem szerint indokolt zajvédőfal építése a vasútvonal mentén. A vasútvonal zajától közvetlenül érintett Mediterrán lakóparkban egy mai felmérés alapján a lakók 94% zajvédőfalat szeretne, 3%-uk lakossági fórumon szeretné megismerni a növekedő zajterhelés nagyságát, s 3%-a elégedne meg a fasor újratelepítésével.
A tönkretesz helyesen: gajra vág. Nagy fatörzseket ugyanis nem lehet gallyra vágni.
http://www.e-nyelv.hu/2007-11-23/gallyra-vag-vs-gajra-vag/
Még ma is tanulták az új menetrendet, pedig már szerda van; vicces társaság ez, öröm velük minden munkanap 🙂
Hogy a témához is kapcsolódjak, a Máv már csak ilyen. Zuglónak pl. a ceglédi vonal töltése a nagy szégyene (az egész Rákosrendező jelenségen kívül). A Máv évente egyszer tart damilkaszás bozótvágást, a vonatból kidobott flakonok-dobozok, szélfútta zacskók meg itt díszelegnek. A nyári vihar után alig három hónap kellett, hogy a kidőlt fatörzseket felaprítsák és elvigyék. Néhány teherautónyi gally azért még így is ittmaradt.
Mi ebben a csoda?
Vágányhoz szükséges a megfelelő védőtávolság, a fasor meg azon belül lehetett, így nem is tehettek mást.
A zajvédő már más kérdés, azt lobbizza ki az, aki odaépítkezett a vasútvonal mellé.
…nem esélytelen, mert másoknak is sikerült ugyanilyen opciókkal(ti. ráépítkeztek a müködő vonal mellé), de ne azokat akarja erről meggyőzni, akik már előtte is tudták, hogy a vonat zajos, így nem is költöztek oda…
@OkoskaTo:rp:
Ha megnézed a képeket rengeteg gallyat látsz rajtuk felaprítva.
De elismerem gyenge szóvicc volt, pláne, hogy most utánanéztem egész komoly mennyiségű poszt foglalkozik a gajra vág helyes leírásával.
Javítom.
Ha már a Könyöklő eltűnik, lehetne valamit tenni Pesterzsébet-felső restijével is, a Könyöklő semmi ahhoz képest.