Hogyan tervezzük közösségi tereinket? 2. rész

Javaslatomra a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság 2015. március 10-én határozott arról, hogy az új Topánka utcai pavilonsor önkormányzati forrásból megvalósuló, bérelhető üzletekből álljon és a tervezés a lakosság bevonásával induljon meg.

A közös tervezői munka során mind a közösségi tér funkciójának meghatározásában, mind elhelyezkedésében, illetve az azt körülvevő zöld felületek és a gyalogutak megtervezésében is vártuk az itt élők javaslatait, véleményét.

tervezes_1.jpgHa a helyi közösségek nem ismerik részleteiben a fejlesztések indítékait és céljait, akkor kevésbé érzik magukénak és nem válik természetessé, hogy a létrejövő köz és magánvagyont óvniuk és gondozniuk szükséges. A hagyományos paradigma szerint a tervezés jól képzett, diplomás szakemberek feladata. Ez azonban nem minden esetben igaz, a szakértői és közösségi tervezés összehasonlításában nem elsősorban a létrejövő tervdokumentáció profizmusa a perdöntő, hanem a fejlesztés valamennyi szereplőjének, egyetértése, elköteleződése az adott kezdeményezés iránt.

A kérdőív tárgya a Topánka és Baross utca sarkán található kisboltok helyére épülő új pavilonsor volt. A kérdőívet interneten is ki lehetett tölteni és a Pesterzsébet Újságból kivágva személyesen vagy postán beküldve is le lehetett adni. Ennek köszönhetően összesen 574-en csatlakoztak a közösségi tervezés folyamatához (499-en az elektronikus űrlapot, 75-en pedig az újság adatlapját töltötték ki).

A kérdőíveken és internetes felületeken beérkezett javaslatokról lakossági fórumot tartunk (ennek időpontjáról és helyszínéről még beszámolok) és az azon elhangzó véleményeket feldolgozva készül el a végleges rendezési terv. 

Addig is amíg a hivatalos honlapra és más helyekre nem kerül fel én most megosztom a 6 kérdésből álló kérdőív kitöltési statisztikáját, kiértékelését. A lakossági fórumon pedig végigbeszéljük azt, s folytatjuk a tervezés folyamatát.

tervezes_1.png

 1) Milyen gyakran vette igénybe a Topánka utca és Baross utca sarkán található kisboltokat?

A válaszadók többsége használta a lebontott pavilonsort, így a kérdőív eredménye tükrözi az itt élők és a közösségi közlekedési csomópontot használók véleményét.

206316_212013385492136_7435946_n.jpg

2) Szeretne-e több zöld területet az említett sarkon?

A közösségi tervezésben résztvevők többsége új pavilonokra, de az eddiginél rendezettebb és nagyobb zöldfelületre is vágynak. A válaszadók több mint háromnegyede füvesítést szeretne, s fele bokrokat és fákat is szeretne hozzá.

3) Milyen funkciókat telepítene az új pavilonsorba, pavilonsorhoz? Jelölje meg, amelyiket fontosnak tarja, többet is megjelölhet!

A válaszok szerint az alábbi funkciókat támogatták kiemelten a kitöltők: hírlapárusítás, jegyautomata, élelmiszerbolt, gyümölcs-, és zöldségbolt, pékség, infotábla.

kozos_3.jpg4) Ön szerint hány darab új egység elégítené ki az igényeket?

A válaszok többsége az eddigieknél kevesebb pavilon szeretne a területre. A többség 3-4 pavilon számban gondolkodik.



8b68cfe7860f28640b0324e7a98f2967.jpg5) Ön szerint milyen megjelenésű pavilonok illeszkednének a helyhez?


02_tablo_homlokzati_vazlattal_1.jpg
6) Milyen anyagú burkolatot tudna elképzelni a pavilonoknak? Többet is megjelölhet!

Itt az eredmények elég nagy szórást mutatnak: mind a fa, mind a tégla vagy kő is támogatott volt alapanyagként, de a betont és a fémet elvetették az itt lakók.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük