Fideszes bérrettegők esete a népszavazással

A Fidesz sokadszor bizonyította be: fél a választóktól. Képviselőik mindent megtesznek azért, nehogy részvételi alapon dönthessünk bármiről. Se a budapesti olimpiáról, se a Városliget beépítéséről, se a Duna-part elcsúfításáról, se semmiről. Szerintük ugyanis mi választók nem értünk hozzá, így dönteni sem tudunk róla, megoldják tehát ők helyettünk.

1409397904_image.gifPesterzsébeten a fideszes képviselők a törvényben szabályozott minimumnál jóval magasabb mértékben szerették volna meghatározni a népszavazás kiírásának kritériumát, hogy esélyünk se legyen részvételi alapon dönteni bármiről is a kerületben (szerencsére elbuktak).

BRÉKING: A képviselő-testület is leszavazta a FIDESZ-frakció népszavazást ellehetetlenítő javaslatát!

A fővárosban azonban csatát nyertek a bérrettegők: összesen háromszor szavazták le, hogy népszavazás döntsön a budapesti olimpiáról.

gyava_2.jpgFélnek tehát piszkosul. A félelemnek persze van alapja is: többségben vannak azok, akik hajlandóak lennének vizitdíjat fizetni azért, hogy javuljon az állami egészségügy színvonala – derül ki a Publicus Intézet felméréséből. Csak jöjjenek haza az orvosok és nővérek, ne kelljen féléveket várni a vizsgálatokra és éveket műtétekre! Magyarul egyszer volt Budán kutyavásár, ma már nem mehetnek biztosra egy népszavazás kiírásakor, akár nemet is mondhat az ország a kormány elképzeléseire. Nemet az Olimpiára, nemet a Városliget beépítésére, nemet a Duna-partot elcsúfító mobilgátra, vagy nemet akár a kötelező vasárnapi zárvatartásra. (Ez utóbbiról amúgy egymás után négy vasárnap is szavaz most a lakosság. Az első adventi vasárnap tapasztalatai alapján leszögezhető: elsöprő többség szeretné visszaállítani a vásárnapok hagyományát. A KDNP család és hagyományellenes intézkedése ugyanis a CBA oligarcháin kívül mindenkit zavar.)

Pesterzsébeten a Jogi és Közbiztonság ülésén tárgyaltuk a „A helyi népszavazásról és a népi kezdeményezésről” szóló 20/2001. (VI. 14.) Ök. számú rendeletet. A hatályos önkormányzati rendelet szerint a „Helyi népszavazás megtartását a választópolgárok legalább 10 százaléka kezdeményezheti a polgármesternél”. A fideszes képviselők által támogatott javaslat ezt a határt szerette volna jelentősen megemelni, ráadásul a Polgármesteri Hivatal is támogatta őket ebben a becses cselekedetükben. De ez is kevés volt, hatalmasat buktak: egyedül maradtak, még a Jobbik sem támogatta antidemokratikus álláspontjukat, így nem sikerült átvinniük akaratukat a többségen, ma képviselő-testületi ülésen persze még javíthatnak.

gyava.jpgAzóta sem értem igazán a történteket, ugyanis a kerületben a Fidesz van ellenzékben. A többséget biztosító képviselők bíznak a választók bölcsességében és nem akarják ellehetetleníteni a népszavazás intézményét – hiába dolgozza ki annak lehetőségét a hivatal -, az ellenzéki fideszesek azonban bérrettegnek és el akarják venni ennek lehetőségét. Azon kívül, hogy félnek a választóktól sok értelmét nem látom cselekedetüknek, a fideszesek ellenzékiként az őket is segítő népszavazás intézményét próbálják gyengíteni.

A fővárosi közgyűlésben háromszor is nekifutottak a népszavazás kérdésének. Először egy módosító indítványt szavaztak le. A 2. napirendi pont volt az olimpia rendezésével kapcsolatos főváros-kormány-MOB megállapodás, amihez módosítót nyújtott be az ellenzék be, hogy legyen népszavazás az olimpia megrendezéséről. Ezt a módosítót a közgyűlés nem szavazta meg.

Majd Karácsony Gergely zuglói polgármester javaslatáról döntöttek a képviselők. A PM ugyanis Budapest olimpiai pályázatáról, a Városliget beépítéséről, valamint a Római-part árvízvédelmi megoldásáról is helyi népszavazást szeretne. Hamburg példája is azt mutatja, nincs szükség oktrojált, vagyis a helyiek által nem támogatott olimpiára. Meg kell kérdezni a fővárosban élőket valóban szeretnének-e olimpiát.

gyava_3.jpgÖtvenes éveket idéző abszurd színjátékként kétszer is szavaztak a javaslatról, először ugyanis három fideszes polgármester is támogatta a javaslatot. Kocsis Máté azonban új szavazást kért, Tarlós főpolgármester pedig jelezte, hogy ki fogják elemezni a narancsközpontban ki miként szavazott az ügyben. Így aztán a bátorság hamar elfogyott, fülüket és farkukat behúzva szavaztak a renitensek is, másodszorra már egyetlen fideszes képviselő sem merte támogatni a javaslatot. Bátorság elvtársak, bátorság! Lesz ez rosszabb is ha hagyják magukat ilyen mértékben megalázni.

Amíg tehát Pesterzsébeten győzött a józan ész, addig a fővárosi közgyűlésben a félelem igazgat. Így nincs más út: folytatni a népszavazási kezdeményezést.

Ön szerint is?

Legyen-e népszavazás Budapesten?Karácsony Gergely: tegnap a fideszes többségű Fővárosi Közgyűlés leszavazta a né…

Szerző: Párbeszéd Magyarországért2015. december 3.

105 hozzászólás “Fideszes bérrettegők esete a népszavazással” bejegyzéshez

  1. ugyan, ha a parlamentben az ellenzék szavazhat véletlenül rosszul, akkor itt meg a fideszesek… tegnap még az egyikről szólt a mese, ma a másikról. ami meg az olimpiát illeti: állítólag a fideszt is utálja mindenki, mégis nyertek tavaly épp 3x. szembe kell nézni azzal, hogy kicsik vagytok, és balfékek.

  2. Fidesz meg a bérrettegés… hát jót nevettem.. 🙂
    Hol élsz?
    Sok Amerikai Népszavát olvasol?

  3. Népszavazást olimpia ügyben mert ez is a MI ADÓNKBÓL valósulna meg!Tarlós meg huzzon a P.CSÁBA!

  4. Ez a “fél a választoktól” dumát épp a jobboldal sütötte el az akkor kormányzó ballibekkel szemben 2006 és 2010 közt, amikor ugye azok az istenért se akartak népszavazást, sem előrehozott választást….

  5. A bérrettegésről kurvára nem a fideszesek tudnának mesélni. Igen széles a lista, Kertésztől Gyurcsányig.

  6. Bűnözők, bűnöző fejjel gondolkodnak. El kell zavarni az ország vezetéséből, aztán lecsukni mindet!

  7. A szerencsétlen troll-poszternek fogalma sincsen mi az a “bérrettegő”. Segítek.
    A bérrettegő az az ember, aki egy NEMLÉTEZŐ helyzet miatt retteg, a közvélemény véleménye szerint pénzért.
    Namost ha megnézzük a szitut, és a fideszesek TÉNYLEG rettegnek, akkor az nem virtuális, hanem egy KONKRÉT ügy miatt volna, mégpedig a népszavazás Pesterzsébeten. Lehet még rettegniük a felelősségre vonástól, a pozíció elvesztésétől meg még sokminden mástól is.
    Bérrettegni azonban nem szoktak a fideszesek, nem úgy mint balliberális barátaink.
    Amint azt a bebukott Berkecz Balázs béna blogjában betűről betűre olvashatjuk, a ballib goebbelsi taktika lényege:
    Vádold meg azzal az ELLENSÉGEDET amit TE MAGAD követsz el.
    Amit ismét (és ismét és ismét) jól láthatunk, egészen KONKRÉTAN ebben a blogban!

  8. Ja. Kurvára fél a Fidesz a választóktól. Nyilván azért, mert 2006 óta minden választáson felmossák a padlót a választók a “demokratikus ellenzék”-kel.

  9. @BéLóg:

    Olvas, értelmez, kommentel…

    Mivel ellenzékben van a kerületben a fidesz, s várhatóan az elmúlt évek teljesítménye alapján ez még egy ideig így marad, egy kerületi népszavazástól nekik nem kellene félni még egy jó ideig.

  10. @Tudományos libsizmus: Az ellenzékkel talán, de a választókkal nem. Mekkora is a fideszkdnp országos támogatottsága? 20-30%?
    Lehet hogy az elég volt akár 2/3-ra is, de valójábanazt jelenti, a népesség nagyrésze kiszorult a választásokról.

  11. hidfo.ru 2015.12.03. 16:25 Világpolitika
    Szakadás a NATO-ban: Görögország nem a fősodor véleményét képviseli

    Görögország honvédelmi minisztere, Panosz Kammenosz egy televíziós interjú során kifejtette Görögország hivatalos álláspontját az orosz-török vadászrepülőgép-incidens ügyében. Mint kiderült, nem a NATO hivatalos állásfoglalását képviselik.

    Kammenosz kijelentette, hogy “a támadás szír légtérben történt. Ehhez kétség nem férhet. A török fél ezt jól tudja, különben Ankara hivatalosan is a NATO 5. cikkely (amely a kollektív védelem doktrínájának alkalmazásáról rendelkezik) életbe léptetését és a szövetség hivatalos katonai segítségét kérné”. Az eset minden kétséget kizáróan egy másik állam területén elkövetett katonai akció volt – de még lényegesebb a pilóta meggyilkolásának ténye, akit a Szürke Farkasok török extrémista csoport tagjai lőttek le. Arra a kérdésre, hogy Görögország mint NATO tagország kinek az oldalára kellene álljon, Kammenosz azt válaszolta, hogy: “az igazság oldalára. Ha Oroszország sértette volna meg a török légteret, akkor Ankarát támogatnánk.”

    Az esetre vonatkozóan az orosz védelmi minisztérium részéről Viktor Bondarev, a légierő vezérkari főnöke ismertette az összefoglaló jelentést november 29.-én. A jelentés szerint az incidens zónájában végrehajtandó műveletről az amerikai felet az orosz haderő illetékes kapcsolattartó apparátusa 12 órával a művelet megindítása előtt tájékoztatta, és valamennyi, a közös katonai légtérhasználatról aláírt memorandum által szabályozott kötelező adatot rendelkezésükre bocsátottak. Ezek az adatok a felszállás időpontja, a repülési magasság, a művelet célterülete és a művelet típusa. A két Szu-24 típusú taktikai vadászbombázó a műveleti tervekkel összhangban 09:40-kor felszállt a Hmeimim légitámaszpontról, és 09:51-től 10:11-ig a műveleti terület fölé manőverezte magát a megadott repülési magasság zónájában, 5650 m és 5800 m között. 10:11-kor a vadászgépekkel közölték a célpontok GPS koordinátáit, és a gépek 10:16-kor végrehajtották az első támadást. A célpontokra való ismételt ráfordulási manőver végrehajtása után az egyik Szu-24 vadászbombázót levegő-levegő típusú rakétatalálat érte egy török felségjelű F-16 vadászgép részéről.

    A szír és Kelet-Mediterrán légterületet lefedő megfigyelő radarhálózat összegyűjtött adataiból a valós időben dinamikus célokra koordinált adatfeldolgozási folyamat végén a következő tények nyertek megállapítást:

    két török F-16 vadászgép az orosz vadászbombázók által célba vett terület közvetlen közelében tartózkodott 09:08-tól 10:29-ig, 4200 méteres magasságon.
    A török gépek 08:40-kor szálltak fel és 11.00-kor szálltak le.
    A török gépek indítása és fogadása a Dyarbakir légibázison történt, amely 410 km távolságra található az incidens körzetétől.
    A török gépek egy órával az orosz gépek felszállása előtt repültek ki a légibázisról, és mivel egyenest a célzónához repültek, kétségkívül tudomásuk volt az orosz gépek várható megjelenéséről a zóna felett.

    A később találatot kapott Szu-24 vadászgép egész repülési ideje alatt több mint 5 km távolságot tartott a szír-török légtér határvonalától Szíria felett. A rakéta elindítását megelőzően a török gépek az orosz géppár repülési útvonalára merőleges irányban haladtak, majd az egyik F-16 ebből az irányból egy 110 fokos forduló manőverrel az orosz gép hátuljába pozicionálta magát. Ennek a kanyarvételi manővernek a teljes ideje 1 perc 40 másodperc volt, melynek során a török vadászgép 2 km mélyen belépett a szíriai légtérbe, és melyből 40 másodpercig tartózkodott ott.

    A támadó pozíció felvétele után a török gép a megközelítési sebesség elérése után 5-7 km távolságból levegő-levegő rakétát indított az orosz gépre. A támadás előtt egyik rádiócsatornán keresztül sem történt felszólító figyelmeztetés, így a külön erre célra az október 20.-i jegyzékben is lefektetett koordinációs csatornán sem, és a török fél a nemzetközi szerződések által rögzített eljárási procedúrát sem alkalmazta – elfogás, vizuális figyelmeztetés, fedélzeti gépágyú figyelmeztető jellegű, aztán célra irányított használata, és legvégül a megsemmisítés – annak ellenére, hogy ezeknek a szerződéseknek aláírói között Törökország is szerepel.

    Bár az Egyesült Államok NATO-követe, Douglas Lute november 30.-i nyilatkozata szerint “az orosz gép behatolt a török légtérbe és ott került lelövésre sorozatos figyelmeztetések után, melyre az USA Védelmi Minisztériumának bizonyítékai vannak”, több mint egy héttel az incidens után ezeket az állítólagos bizonyítékokat sem az USA, sem Törökország nem tárta a nyilvánosság elé, míg az Oroszországi Föderáció mindezt az eset után 48 órán belül a maga részéről megtette.
    VILÁGHÁBORÚS VESZÉLY OKOZÁSA MIATT, KÖVETELEM TÖRÖKORSZÁG NATO TAGSÁGÁNAK FELFÜGGESZTÉSÉT !!!

  12. Nagyon buta írás ez, tele szamársággal, csúsztatással, hazugsággal.
    Csak néhány: mobilgát: fogalma sincs MP – nek, hogy mi az és miért szükséges. A Városligettel hasonló a helyzet: na ott van igazi bérrettegés! A vasárnapi zárva tartást összehozni az adventi vásárral meg egyenesen szegénységi bizonyítvány. Ausztriában pl. vasárnap zárva van minden évtizedek óta, a karácsonyi vásár azonban híresen szép és élvezetes, egészen más kategória, stb. Attól, hogy valaki ellenzéki még nem kell vagy kellene, hogy idiótaságokkal szórakoztassa a nagyérdeműt. Persze a PM nevű 1 % – os gittegylettől ezt megszoktuk már, mást sem tudnak, csak különféle performanszokkal szerezni kellemes perceket.

  13. @agarik: bocs, mi az, hogy kiszorult? Tudtommal Magyarországon minden állempolgár jogosult szavazni. Akik nem szavaztak, azok javarészt saját elhatározásukból nem mentek el. Micsoda visongás lenne itt “demokratikus” körökben, ha a Fidesz bevezetné a kötelező szavazást (mont Ausztráliában, Argentínában, Belgiumban, Luxemburgban). Azonnal diktatúrát kiáltana minden ellenzéki önképzőkör.

  14. @agarik:
    Lépj kapcsolatba a valósággal, bár ez nektek ritkán szokott sikerülni.

    A Fidesznek nincs 2/3-a.
    A választók egy része nem kiszorult a választásokból, hanem nem jár szavazni. Újebszélül biztos kiszorul. De mi magyarul beszélünk: nem jár szavazni.

  15. @Mach Péter: A KISZ titkár elvtárssal, aki maga bevallotta hogy a munkahelyi előmenetelért lett KISZ titkár, ugyan mit vársz? A röfijei nagy része már csak egy sorból áll, mondanivalója semmi. Ugyanazt ismételgeti a csávó.

  16. @-JzK-: Na akkor sorold fel hány népszavazás volt a parlamenti és önkormányzati választásokon kívül a Fidesz alatt!

  17. Jaja… rettegnek a zsinórban harmadik 2/3-tól… 🙂

    Szánalmasak vagytok ám gyerekek, de nagyon…

  18. A szavazás sem feltétlenül tükrözi a népakaratot. Az eredményeket meg lehet hamisítani, szavazatokat lehet vásárolni, és ha például a parlament összetételét meghatározó választásokra gondolok, akkor ki lehet alakítani olyan szabályokat, amik mellett a szabályok létrehozója lesz a nyertes.
    udvar.wordpress.com/2015/12/01/kinek-a-faszaval

  19. @Tudományos libsizmus:

    Hát a valósággal nyilván a libsik vannak a legjobb viszonyban, ez egyértelmű… 🙂

    Aki nem jár szavazni az nem libsi szavazó ám…

    Álmodozz csak tovább, más már úgysem maradt nektek… 🙂

  20. @udvaros: “akkor ki lehet alakítani olyan szabályokat, amik mellett a szabályok létrehozója lesz a nyertes.”

    Fenéket! Olyan szabályokat nem lehet csinálni, hogy a kevesebb szavazat nyerjen, ha meg az a “nyertes” akire a több szavazatot adták, akkor nem a “szabályok létrehozója a nyertes”.

    A fidesz a választási körzetek mintegy 90%-ában nyert, ezzel megkapta a parlamenti helyek mintegy kétharmadát. A vesztesek szerint ez nem igazságos, mert lehetett volna olyan szabályokat hozni, hogy nekik, a veszteseknek több hely jusson. Ha ők nyertek volna a választási körzetek 90%-ában, akkor meg azt követelnék, hogy tiltsuk be a másik pártot mert ők nem demokratikusak. 🙁

  21. @Pipas: Józan ésszel persze elképzelhetetlen, de ezeknek a törvényzsonglőröknek mindig lesznek érdekes ötleteik. Jön majd az, hogy a gyűrött szavazólapon leadott szavazat érvénytelen. Ettől kezdve elég egyszerű lesz a nekik nem tetsző szavazatokat kizárni. Hülyeségnek tartod? Én is, de amilyen érdekességekről rittyentenek törvényeket mostanában, nem lógna ki a sorból ez a furcsaság sem.

  22. @udvaros: Ezzel csak azt mondod, hogy meg tudsz fogalmazno olyan törvényt, ami alapján a kevesebb szavazatot kapott nyerjen, de az eredeti állítás az volt, hogy ez már megtörtént.

  23. @Pipas: van 100 korzet, 99-ben 1db jo fideszes kader szavaz a fideszre. A tobbi 10 millio a maradek 1 korzetben ugy ahogy. Lam a fidesz megnyerte a korzetek 99%-t! De valahogy ez nem koser…
    Orulok, hogy segithetem 🙂

  24. @Pipas: Úgy látom, te azt a vélekedést pártolod és képviseled, ami szerint Magyarországon a politikai vezetés háza táján minden rendben van. Jó érzés tudni, hogy derűlátó polgárokból sincs hiány.

  25. @saci02: “van 100 korzet, 99-ben 1db jo fideszes kader szavaz a fideszre. A tobbi 10 millio a maradek 1 korzetben ugy ahogy.”

    Ez milyen mesebeli szituáció?

  26. @udvaros: “Úgy látom, te azt a vélekedést pártolod és képviseled, ami szerint Magyarországon a politikai vezetés háza táján minden rendben van.”

    Rosszul látod.

    “Jó érzés tudni, hogy derűlátó polgárokból sincs hiány.”

    A következő a szituáció. Van egy szomszéd, aki hazudik és néha lop is. Erre jöttök ti és elkezditek fennen hirdetni, hogy a csávó gyilkos. Nyilvánvalóan hazugság.

    Amikor én rámutatok, hogy ez nem igaz, akkor azzal vádoltok, hogy egy bűnöst védek. Ettől mászok a falra.

  27. @Pipas: nyilvan sarkitottam, csak hogy ertsd milyen iranyba torzitotta a fidesz a korzeteket…
    Mit nekem 90% igy meg 99% is lehet 🙂

  28. @saci02: “nyilvan sarkitottam, csak hogy ertsd milyen iranyba torzitotta a fidesz a korzeteket…
    Mit nekem 90% igy meg 99% is lehet 🙂 “

    Az eredeti mondás az volt, hogy olyan törvény született, hogy a törvényalkotó nyer a választásokon nem pedig az, akire többen szavaznak. Ez nyilván nem így van.

    A “torzította” pejoratív szó használata pedig nyilvánvalóan indokolatlan. A listás helyek jelentősége csökkent, de ezt “torznak” vagy “torzabbnak” nevezni nyilván csacskaság.

  29. @Pukka Pad: Ha nincs választható alternatíva, akkor kiszorult.
    Jelenleg pedig ez a helyzet. Választhatsz a rossz és a még rosszabb közül, miközben a helyzeted már nem engedi meg hogy rosszat válassz.
    Így viszont – többek között köszönhetően a felelősségvonás lehetőségének teljes hiányának – a népesség nagy része (50%+) nem azért nem megy szavazni mert “nincs kedve”, hanem mert nincs miért. Azaz kiszorult a választásokról, mivel akárhogy szavaz, véleménye, irányultsága nem kerül kifejezésre.

  30. @röf: Ha fiúk ennyire rohadz biztosak magukban, akkor miért nem lehet népszavazást kiírni az alábbi kérdésekben:
    Rendezzen-e olimpiát Budapest?
    Nyitva tarthassak-e az üzletek?
    Beépítsék-e a Városligetet?

    Csak néhány olyan kérdés, ami nagy érdeklődésre tarthatna számot.

  31. @-JzK-: Valahogy mégis lett népszavazás a tandíjról, ami most ugye a Fidesz szerint nincs, lett népszavazás a vizitdíjról, amit ugye már a Fidesz szavazók is elfogadhatónak tartanának.

  32. @agarik:

    “Mekkora is a fideszkdnp országos támogatottsága? 20-30%?”

    Mekkora is a ballibek prszágos támogatottsága? 10% körül?

    “Lehet hogy az elég volt akár 2/3-ra is, de valójábanazt jelenti, a népesség nagyrésze kiszorult a választásokról.”

    Igazold már, kérlek, hogy “kiszorultak” a váalsztásból, nem pedig szimplán nem mentek el szavazni.

    Másrészt ha 20-30% szerinted elég volt a 2/3-hoz, akkor ennyivel ti is megszerezhettétek volna a 2/3-ot? Csak nem az volt a baj, hogy ti még ennyi embernek sem kelletek?

  33. @udvaros:

    Értelek. Szóval azt állítod, hogy a Fidesz 2010-ben és 2014-ben választási csalással nyert. Bizonyíték?

  34. Ezt a 25 évet kőkeményen bebukta a 90%-nyi Átlaghülyemagyar. Túl lumpen, túl IQ hiányos ugyanis a magyar a polgársághoz meg a világ megértéséhez. A világ illetve mások megértéséhez és elfogadásához meg eleve alkalmatlan a barbár genetikai állománya miatt, ezt most különösen kivillantotta a menekültválság kellős közepén.

    Most már csak arra játszik ez a velejéig elrohadt 50+ generáció, hogy a gyerekeinek se legyen jobb, mint neki. Ez az egyetlen célja az utolsó 20-30 évében.

    Orbaneszku népe, László Petra országa ennél többet nem is érdemel, ahova jutott a történelemben pont oda való.

    FOLYTASSUK!

  35. @kvadrillio:
    Több százezer ember fizetése késik
    Fábián Tamás
    Fábián Tamás követés
    2015.12.04. 10:59

    Egyre kétségbeesettebb levelek érkeznek szerkesztőségünkbe, és már az utcán sétálva is el lehet kapni olyan beszélgetésfoszlányokat, amik arról szólnak, hogy nem jött meg a fizetés. ????!!!!!!! MIJAFASZ VAN EBBEN AZ ORSZÁGBAN ????????? NEMZETI EMLÉKEZET BIZOTTSÁGNAK 808 MILLIÁRDOT NYOMSZ, A ZEMBEREK MEG NEM KAPNAK BÉRT ????? MEG VAGY ZAKKANVA VIKTORKA ???!!!!!

  36. @high up.: HMMM…….KIKRŐL IS BESZÉLSZ TE ?????? A MAGYAR ÁTLAGHÜLYE PARLAMENTRÜNKRŐL ????? AHOL HÁNYSZÁZ EMBERKE, HÁNYSZÁZ ZSIDÓ TANÁCSADÓVAL TÖNKRE TETTE M AGYARORSZÁG TÁRSADALMÁT ???!!! RABSZOLGABÉREKET A TÖBBSÉGNEK, A HŰBÉRESEKNEK MEG HAVI SOKMILLÁT OSZTOGAT NYAKRRA -FŐRE ????? DRASZTIKUSAN CSÖKKENTIK M AGYARORSZÁG LÉLEKSZÁMÁT A NYOMORBA TASZÍTÁSOKKAL ???? MEDDIG LESZ EZ JÓ SZERINTED ??, MEDDIG TŰRI A MAGYAR A KIFOSZTÁSÁT EZEK MIATT AZ ÁTLAGHÜLYÉNÉL IS SZEMETEBB ORSZÁGVEZETŐK MIATT ?????
    OCCT HOVA FUCC, HA MEGINDUL EZ A KIFOSZTOTT NÉP ??? VAN HELY, AHOVÁ ELBÚJHACC ????? :o))))) MERT NAGYON HÖRÖG MÁR MINDENKI ÁÁÁÁÁM !r%!!!!!!!!!!!

  37. @high up.: egybként….EZ A MAGYAR NÉP, A NYOMORGÓ TÖBBSÉG, NEM A PIACON VETTE A DIPLOMÁJÁT ÁM, MEG A NYELVVIZSGÁJÁT SERM A PIACON HAMISÍTTATTA ÉS VETTE, ÉS NEM A SÓGOR-KOMA JUTTATTA ÁLLÁSHELYEKHEZ ÁÁÁM………, MINT A MA ÁLLÁSBAN LÉVŐ MAGASBÉRŰEKET !!! :o)))))

  38. SZEMLÉLETVÁLTÁSRA VAN SZÜKSÉG ORBÁNKA ….SÜRGŐSEN !!! UN. SÚLYPONTÁTHELYEZÉSRE !!!!! NE TE GAZDAGODJÁL ÉS A HŰBÉRESEID, HANEM A MAGYAR TÁRSADALOM !!!!! VIKTORKA ! SÚLYPONTÁTHELYEZÉS, SZEMLÉLETVÁLTÁS…….EZ ITT A FŐ TEENDŐD ! MERASZTÁ-ÁÁN…..KÉSŐ LESSSZZZ !!!!! 🙂 …hjahhh…..mindig így van ez a TÖRTÉNELEMBEN, HA ECCERCSAK ELKEZD MÉLYEN GONDOLKODNI A NÉP…

  39. @kvadrillio: …OCCT….BUKNAK A LÉGHEGYEK EGYMÁS UTÁN….., A TENGER….VÍZ….MEG ELKEZD EMELKEDNI !!! HALLOD ÁDERKA ???!e :o)

    …a kormányok meg jönnek-menne:)k……

  40. …úgyhogy VIKTORKA, KÉSZÍTSD ÖSSZE A MOTYÓD, FOGKEFE-SZAPPAN-HAMUBASÜLT POGÁCSA, OCCT KÉSZÜLJ A NAGY ÚTRA, MER EZ A FIZETÉST NEM KAPÓ TÖMEG EL FOG KERGETNI ! 🙂 FUSSSSS, AMERRE A LÁBAD BÍRJAHHHHH…

  41. Nincs ezen mit csodálkozni, egy olyan országban, ahol a összlakosság (9,9M fő) 19%-ának elnyert szavazataival 2/3os (66,67%-os) többséget lehet szerezni, és teljhatalommal felruházódva kifosztani az országot, miközben semmit nem csinálni az előző kormány korrupciós ügyeivel (holott ezt nagyon, de nagyon megígérték, Papcsák Fecó 1,5év alatt mégsem csinált semmit), és még tisztára is mossák a szocik szennyesét…nincs ezen mit csodálkozni.

  42. @Lajos Csánó: “Például ahogy a választókörzeteket átírták! “

    Ezt mindenki tudja. Mit akarsz ezzel bizonyítani?

    @saci02: “regi korzetek szerint nem lett volna meg a 2/3.”

    És? Azt értem, hogy te jobban szeretted volna, ha kevesebb helyet kapnak a parlamentbe, de miből gondolod, hogy az bármilyen szempontból is igazságosabb lett volna?

  43. @Peetee:

    “ahol a összlakosság (9,9M fő) 19%-ának elnyert szavazataival 2/3os (66,67%-os) többséget lehet szerezni”

    Az összlakosság 19%-ának szavazatával ti is szerezhettetek volna 2/3-os többséget. Akkor is itt rinyálnál, ha ti győztök ennyi szavazattal?

    Az a nagy helyzet, kicsim, hogy titeket még sokkal jobban rühell a nép, mint a Fideszt. Elhiszem, hogy ez nagyon fáj, de rinyálással ez nem fog változni. Mentetek volna el többen szavazni magatokra. 😀 – Ja, hogy mind elmentetek és így is túl kevesen voltatok? Szar ügy. 😀

    Amúgy meg kurvára unalmas már az idióta szöveg, hogy a Fideszre csak az összlakosság x%-a szavazott.

  44. @Kovacs Nocraft Jozsefne: Inkább arról mesélj, hogy a kaliforniai mészárlás migránsai hogy sétáltak át az USA-ba!
    Meg mi is van a norvég keresztekkel, amire írtad hogy önfeladás?

  45. @kvadrillio: A MÁK-nál káosz van. Ezért akarnak mindentől megszabadulni. A családtámogatási rendszert is egy másik szervezet nyakába akarják varrni. Abból lesz még káosz, mert állítólag le sem merik állítani. De persze simán átszállíttatnák egy másik állami intézményhez, hogyha megáll minden akkor ne rájuk mutogassanak.
    Tipikus gányolt, szar informatika. Még a hardver szállító sem meri a gépeket átmozgatni.
    Bezzeg sikertörténetet azt írtak róla.
    bitport.hu/kozigazgatas/integralt-rendszer-a-csaladtamogatasi-ellatasokra-lezarult-a-teba-projekt

  46. @udvaros:

    Érdekes, amit írsz, mert az efftársaid az Orbán-rendszert gyakran nevezik hűbéri rendszernek. A királyság is az. Akkor mi is a bajod?

    Másfelől a királyság a diktatúra egy formája. Tehát a liberális lelkednek simán megfelelne egy diktatúra is – feltéve persze, hogy a diktátor egy liberális. 😀

  47. @Kovacs Nocraft Jozsefne: Ismered a kreatív könyvelés fogalmát? Egy leleményes és egyben tájékozott szakember képes eltüntetni a sikkasztás nyomait, esetleg az adóalapot kellemetlenül duzzasztó nyereséget. Ha jól végzi dolgát, ismeri a vonatkozó paragrafusokat, joghézagokat, akkor egy átlag revizor nem talál rajta fogást, még ha nyilvánvaló is a csalás – mert törvényes. Ennek mintájára az uralkodó hatalom a választási rendszert szabályozó törvények módosításával – saját sikerét biztosítandó – megalkotta a “kreatív választási rendszert”, mintegy magára szabva azt. Bizonyíték? A leadott szavazatok, az eredmény és maga a törvény.

  48. @udvaros:

    Értelek, akkor szerinted az USA, Nagy-Britannia stb. még annyira sem demokráciák, mint Magyarország, mert ott még inkább “the winner takes it all”.

    Ezen óbégattatok 2010-ben, ezen óbégattok 2014 óta is.

    Sehol nics leírva, hogy csak az arányos választási rendszer a demokratikus. Nagyon lassú a baloldal észjárása, hogy 5 és fél év alatt ezt nem sikerült felfognotok.

    Ezért írtam, hogy kurvára unalmas már csalásról rinyálnotok, hogy a választási rendszer így meg úgy. Egy brit vagy amerikai választási rendszerben a baloldal be sem került volna a parlamentbe.

    Ami meg a királyságot illeti, fogalmad sincs arról, hogy egy modern monarchiában az uralkodónak még annyi hatalma sincs – sőt jószerivel nincs SEMMI hatalma -, mint egy átlagos miniszterelnöknek. Sőt meg fogsz lepődni, mert neked biztos újat mondok: A demokratikus USA demokratikusan megválasztott elnökének több hatalma van, mint egy mai királynak.

  49. @Lajos Csánó: “Nehezebben lehetett volna leépíteni a demokráciát!”

    Az új választási törvények alapján a fidesz 2014 áprilisában nyert kétharmadot, amit aztán 2015 februárjában el is veszített.

    Ha ez alatt a 10 hónap alatt építették le a demokráciát, akkor mit csináltak előtte négy évig azzal a kétharmaddal, amit a régi választási törvények alapján szereztek? 😀

  50. @saci02: Sacikám, egy országban megtörtént, hogy az emberek MINDÖSSZE 10%-ának szavazatával egy párt megnyerte a pozíciók 100%-át?
    Ez nem zavart? Tudod hol történt?

  51. Háát, hiába vártam saci02 tippjére. Szerintem sose jött volna rá:
    Az eset BUDAPESTEN történt meg az újpesti időközi választáson, az aljas fideszes választási törvény egyenes következményeként.

    Arra gondolok, eljut-e valaha is a ballib agyakba, hogyha KÉTFORDULÓS lett volna a parlamenti választás, EGYETLEN EGY balos jelölt se került volna be egyéni körzetből a Parlamentbe (na jó talán egy 🙂 hiszen a fidesz+jobbik mindenütt több volt mint a “nyertes” szocialista, márpedig a második körben nehezen hihető hogy a jobbikosok a balikosokra (sic) adták volna a szavazatukat.
    Csakúgymondom…

  52. @Kovacs Nocraft Jozsefne:

    Drága ki az a Ti?
    Még mindig működik ez a hazugsággyár nálatok, hogy aki nem Fideszes az mocskos-balos-kommunista-szocialista-idióta, és máglyára vele? Kedves, én nem is éltem 1 percet sem a szocializmusban, nem emlékezhetek rá, hát hogy lennék akkor szoci? Komolyan még mindig csak A-B verziókban tudtok gondlkodni? Ennyire agymosottak vagytok, vagy miért játszátok ezt a szerepet; őszintén?

    Az eredeti témánál maradva; nem, másnak erre semmiféle lehetősége nem volt, mert az elmúlt 25évben egyik kormány sem volt olyan gátlástalan, hogy visszaélve a nép adta jogokkal úgy formálja át az egész alkotmányt, a választási törvényt, az összes választási körzetet, hogy az az előző választások eredményei alapján mindenhol őt hozza ki győztesen?
    Hogyan lehet egy egész falut hozzácsapni egy onnan 40km-re lévő városhoz, hogy akkor az egy körzetnek számít? Ahol HabonyÁrpádokat fizetnek közpénzből…miféle demokrácia az ilyen?

  53. @Peetee:

    “Hogyan lehet egy egész falut hozzácsapni egy onnan 40km-re lévő városhoz, hogy akkor az egy körzetnek számít?”

    Úgy, hogy a falu önmagában túl kicsi lehetett egy egész választókörzetnek.

  54. @Peetee:

    “nem is éltem 1 percet sem a szocializmusban, nem emlékezhetek rá, hát hogy lennék akkor szoci? “

    Úgy, ahogy az a nem kevés fiatal, aki szintén egy percet sem élt a cocizmusban, mégis a szocikra szavaz.

  55. @Kovacs Nocraft Jozsefne: Értem; és akkor nem a szomszéd falu vaonjuk össze, hanem az egyébként 20éve szocialista többségűnek számító 40km-re, másik járásban és megyében(!) lévő városhoz, annak érdekében, hogy a fideszes falu szavazói feljavítják az arányt. Szép, becsületes, tisztességes megoldást, éppen ilyet várok egy felelős kormánytól, ugye?

    A másik hozzászólásod pedig egy akkora öngól, hogy öröm nézni.
    Tulajdonképpen Te látatlanban eldöntötted, hogy én a koromtól,nememtől függetlenül mocskos kommunista-szocialista pártállású vagyok, csupán azért, mert az általad preferált pártot kritikával illettem. Innentől kezdve számodra én egy értéktelen emberré váltam, egy nemlétező állampolgártársaddá, akit szívesen megtaposnál, ha tehetnéd.
    Ennek az ideológiának, ennek a gyűlölködésnek mindenapossá tétele a legundorítóbb a Fidesz-szimpatizánsok viselkedésében és kommunikációjában. Hogy képes lennél a szomszédodat megfojtani lassan 1 kanál vízben, mert nem fidesz-szimpatizáns.
    Ismételten elmondom: az a tény, hogy nem tetszik a jelenlegi kormány munkálkodása, NEM jelenti azt, hogy akkor szocialista barom vagyok. Ezt a marhaságot (“aki nincs velünk, az ellenünk!”) a Fidesz veri bele a szimpatizánsai fejébe, pedig egy őrült nagy baromság. Orbitális nagy ökörség.

    Elmondom neked, hogy a szocik sem tetszettek. Szétlopták az országot. Látvány-intézkedésekkel parádéztak. Rengeteg meggondolatlan és felelőtlen döntésük volt. Eladósították az országot.
    Ez azonban nem nagyon változott 2010ben és azóta sem.
    Továbbra is egekben a korrupció, eladósítva az ország, minden héten van valamilyen átlátszó botrány közpénzek kitalicskázásról, éppen úgy, ahogy a szocik érájában.
    Ha akkor ostoroztam Gyurcsányt, és odaálltam 2006ban ellene tüntetni, akkor miért is kellene most örömködnöm és boldognak lennem a Fidesz-kormányzásától?
    Nem bonyolult a kérdés.

  56. @Kovacs Nocraft Jozsefne: …és még annyi. A falu előtte 25évig önálló választókörzet volt. Sem nem nőt, sem nem fogyott jelentősen a lakószám. A korábbi választásokon megfelelt úgy a fidesznek, amint megvolt a 2/3, már nem volt úgy jó.

    Egyértelmű és átlátszó. Csupán az a kérdés, hogy akarsz-e átlátni a szitán?!

  57. @Peetee:

    “Tulajdonképpen Te látatlanban eldöntötted, hogy én a koromtól,nememtől függetlenül mocskos kommunista-szocialista pártállású vagyok”

    Galambom, ismered a feltételes módot? Mert ezt kérdezted:

    “hát hogy lennék akkor szoci?”

    Lennél, érted? FELTÉTELES MÓD!

  58. @Kovacs Nocraft Jozsefne:

    A te választod viszont semmiféle feltételes módot nem tartalmaz, hanem állít. jó reggelt kívánok.
    Az pedig csak hab a tortán, hogy ~2nap szünet után reagálok, s Te 5percen belül válaszolsz.
    Hogy így hívják ezt…várj…ez a bértollnok, akit fizetnek azért, hogy egy pártállást képviseljen tűzön-vízen át. jól mondom, ugye?

  59. @Peetee:

    Egy demokráciában a cél az, hogy egy szavazat lehetőleg minden választókörzetben ugyanannyit érjen. Ez úgy érhető el, ha a választókörzetekben a szavazásra jogosultak száma lehetőleg minél kisebb mértékben szór.

    Ha tehát bírálod a Fidesz általi módosítást, akkor igazold, hogy a módosítás előtt a szóban forgó választókörzetekben élő szavazásra jogosultak száma kisebb mértékben szórt, mint a módosítás után.

    Amennyiben ezt tudod igazolni, akkor OK. Ha azonban nem, akkor csak a szádat jártatod.

  60. @Peetee:

    “Az pedig csak hab a tortán, hogy ~2nap szünet után reagálok, s Te 5percen belül válaszolsz.”

    Már az is baj, kisherceg, hogy én vagyok annyira udvarias, hogy nem várok 2 napot a neked szóló válasszal?

    Tudod mit, drága? Kötözködj a jó kurva édeasanyáddal. Mostantól szűrlek, felőlem válaszolhatsz, de nem fogom látni a válaszodat.

  61. @Peetee: Hát én engedelmeddel azt látom át a szitán hogy millió évekig (bocs) DUMÁLTAK a Parlament kisebbé tételéről, most végre a Fidesz MEGCSINÁLTA.
    Talán nem ördögtől való, hogy egyúttal átalakították a választókörzeteket? Nem nagyon gondolom hogy minden maradhatott volna a régiben, vagy te nem így látod?

    Egyébként még ha be is veszem ezt a hülyeséget ezzel az EGYETLEN faluval (vagy akár öttel, tízzel) azt kéne látnod, ha MARADT volna a kétfordulós választási rendszer, akkor nagyjából egyetlen (na jó egy?) baloldali jelölt sem került volna a Parlamentbe EGYÉNI körzetből, hiszen a fidesz+nembaloldaliak MINDENHOL többen voltak mint a balos.
    S ahogy íretam, nem igazán hihető hogy béldául a jobbikosok “balikosokra” 🙂 szavaztak volna a 2. fordulóban.
    De javíts ki ha rosszul látom.

  62. @Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez igazán kulturált befejezése a kommunikációnknak.
    Miért lenne kötekedés azt észrevenni, hogy egész nap bejelentkezve várod, hogy bér-kommentelhess?! És ezért az apró észrevételért még anyuval kellene….fúj. Ez nem volt helyénvaló, elárultad magadat, pedig azt tanítják, hogy ilyenkor tagadni kell minden áron. Nemde?!

  63. @Kovacs Nocraft Jozsefne: Amennyiben nyilvánosak lennének az ehhez szükséges adatok, bizonyítható lenne. Kérlek tegyétek nyilvánossá (ahogy előtte ’89 óta végig az volt) és máris rászánok 1/2órát erre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük