Javulhat a közlekedés a Duna-parton!

Néhány információ az alsó Vízisport utcai támfal építéssel kapcsolatban: évek óta hatalmas probléma volt az alsó Vízisport utca közlekedése és a vízelvezetés kérdése, a Vakvarjú és a gyógyfürdő átadása csak növelte a közlekedési káoszt, s az, hogy az ESMTK évek óta zárva tartja a közpénzen, a lakosság számára megépült parkolót és csupán a fizetős, lakodalmas rendezvényeinek nyitja meg, szintén nem segített a helyzeten.

Ezért is javasoltuk Somodi Klára képviselőtársammal az adott útszakasz forgalomszabályozásának, parkolási rendjének is a felülvizsgálatát. Idén megkezdődött a teljes Gubacsi lakótelep közlekedésfejlesztés koncepciójának készítése, melynek első üteme (a lakossági, intézményi vélemények begyűjtése, forgalomszámlálások, parkolóhelyek felmérése) lassan véget is ér. A lenti útszakasszal kapcsolatos problémákat azonban sürgősen kezelni kellett.

img_20191123_151429.jpgJavaslatomra az Önkormányzat döntése a támfal építésekor az alábbi problémák kezelését szolgálta:

  • a kétirányú, zavartalan forgalom biztosítása;
  • új parkolóhelyek létesítése;
  • a vízelvezetés megoldása;
  • új lejárók építése, a régi lépcsősorok megerősítése, felújítása.

Végigjártam Serbán Viktor közlekedés mérnökkel, a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság szakértőjével a területet. Az építésvezetőtől begyűjtött információk alapján a Csepeli átjáró csomóponttól kezdve végig a támfal mentén létesül aszfaltozott parkoló. A meglévő két lépcső (Téglagyár tér és a Zamárdi utca irányából) mellé a Téglaégető utca folytatásában is új lépcső létesül.

A stranddal átellenes oldalon a meglévő támfal mellé, a Téglagyártó út 21/A garázs bejáratig újonnan létesített támfal mellé, míg a Mediterrán lakópark alatt pedig a már meglévő támfal mellé, az árok feltöltésével létesül parkoló.

Környezetvédőként a rézsű fáinak állapotát is megnéztem: számos magoncot, kisebb cserjét kivágtak a partfal megerősítése és áthelyezése miatt, a fákat pedig statikai okokból gallyazták, hogy a meredekebbé váló rézsűt omlásveszélyét csökkentsék. Az ott dolgozók szerint 10 cm átmérőnél vastagabb fát nem vágtak ki, és a helyszíni bejárás alapján ez így is történhetett. Ennek ellenére a támfal feletti rész zöldfelületét tavasszal rendezni, cserjéket és fákat is kell ültetni, pótolni a felső fasor hiányzó elemeit. S bár az új lépcső építésének tervezésekor figyeltek a fák védelmére, a kivitelezéskor is meg kell védeni azok gyökérzetét.

Serbán Viktor szerint „a Vizisport utcában így létesült parkolók várható legnagyobb kihasználtságát csak a nyári időszakban és bizonyos események idején lehet majd letesztelni. Véleménye szerint a strandszezon ideje alatt a parkolási gondokat a Vizisport utcában most végrehajtott bővítés nem fogja teljes mértékben megoldani, hiszen előfordulhat, hogy bizonyos rendezvények ideje egybecsúszik.

Megfontolandó, hogy a Csepeli átjáró felüljárója környéken hol lehet még parkolókat kisebb anyagi ráfordítással kialakítani. A Vízisport utcában táblák kihelyezésével együtt meg kell tiltani az úttesten való parkolást és ezt bizonyos időszakban ellenőrizni kell, szükség esetén a kezdeti időszakban figyelmeztetéssel, majd pénzbeli szankcionálással is.”

Összegezve: a támfal és a vízelvezetést is biztosító parkolósáv kiépítése nem elégséges megoldás:

  • ki kell alakítani a parkolási rendet,
  • meg kell tiltani az úttestre parkolást,
  • a strand főszezon időszakára el kell készülnie egy újabb parkolónak a Gubacsi híd lábánál,
  • rendezni kell az érintett zöldfelületeket,
  • meg kell nyitni az ESMTK-nak a kerület parkolóját, vagy vissza kell venni tőle a terület üzemeltetését.

3 hozzászólás “Javulhat a közlekedés a Duna-parton!” bejegyzéshez

  1. Mivel a Vízisport utca EuroVelo útvonal is – és az új Duna-parti sétányon sem tervezett a kerékpáros átjárhatóság* – erre is kell majd valami megoldás, pl. nyitott kerékpársáv (minimális költség). Ami még jobban hangsúlyozza a megállási tilalmat.

    *Talán ez sem végleges még – már csak azért sem, mert minden adott ahhoz, hogy Soroksártól a belvárosig folyamatos part menti kerékpárút legyen. Jó lenne, ha ennek nem ez a rövid szakasz lenne az akadálya.

  2. @Mach Péter:
    Meg igazából a legtöbb helyen nem ott megy. A Ráckevei-Duna partján csak Ferencvárosban és Soroksáron-Dunaharasztiban az M0 előtt megy, utána átmegy (átmenne, ha nem lenne felújátás alatt, de a HÉV híd felé kerülhető, csak van egy rázós-sáros szakasz) a túlóldalra, de ott sem a parton megy, majd egy szépnek és kisforgalmúnak semennyire sem mondható úton megy el tököl felé, holott kicsit délebbre keresztezhetné az erdőt is, vagy építhetnék Szigetcsép felé.

    Igazából a nyomvonal is el van cseszve egy csomó helyen, de épp ahol nincs (Ferencváros), ott van legjobban elhanyagolva.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük