Bérrabszolgaság – miben hazudik a FIDESZ?

Orbán maffiakormánya újabb fokozatba kapcsolt. Az erőszakszervezetek végzik a dolgukat: rendőri brutalitás, törvénytelen oszlatások, gumibot, könnygáz, az országgyűlési képviselők megregulázása. A kormánypárt médiamunkásai pedig próbálják menteni a menthetetlent. A kormánypropaganda teljes gépezete azon dolgozik, hogy megcáfolja a szakszervezetek és az ellenzék állításait a rabszolgatörvénnyel kapcsolatban.  

48358850_2539300892765699_6899188739898081280_n.jpgMeggyőződésem, hogy az ellenzéknek és a szakszervezeteknek mindent meg kell tenni azért, hogy eltörölje a bérrabszolgaságot erősítő jogszabályokat. Ehhez pedig az is hozzátartozik, hogy cáfoljuk a kormánypárti hazugságokat, és pontos elemzését adjuk a most elfogadott változtatások káros hatásainak.

A VDSZ jogi elemzést készített a törvényjavaslatról, melyben paragrafusonként írja le a változtatás hatásait.

A kormánypárt hazugsággal és csúsztatással vádolja a bérrabszolgaság ellen küzdőket, pedig már megint ők teszik ezt, mondhatnánk úgy is, hogy a bagoly vádolja nagyfejűséggel a verebet. De a Párbeszéd inkább összeállított egy ezzel kapcsolatos anyagot, ajánlom mindenkinek figyelmébe.

Kormánypárti cáfolati kísérlet 1: Hamis ellenzéki állítás, hogy három évre csúszhat a túlórák kifizetése.

Valóság: Azok a dolgozók, akik munkaidőkeretben dolgoznak, a munkaidőkeret végén kapják meg a túlmunkájukért járó pénzüket.  A munkaidőkeret időtartamának megnövelését akár 3 évre is lehetővé teszi a rabszolgatörvény, így nagyon is valós lehetőség a túlórapénz 3 éves csúszása.

Egyes kormánypártiak cinikusan azzal próbálnak hatni a dolgozókra, hogy ezzel ne törődjenek, ha ők maguk nem dolgoznak munkaidőkeretben. Arról sunyin hallgatnak, hogy a munkaidőkeretet a munkáltató jogosult egyoldalúan elrendelni, ehhez még csak munkaszerződést sem kell módosítani. Így a jövőben akár sokkal többeket is érinthet a munkaidőkeret, mint ma. Nem beszélve egyébként arról, hogy a dolgozók közötti szolidaritásnak csak a kormánypártiak szerint gátja az, ha egy hátrány nem egyformán érint minden dolgozót.

Másik kormánypárti érv, hogy a 3 évre növeléshez kollektív szerződés szükséges. Ez viszont nem elégséges garancia, mert van már épp elég rossz kollektív szerződés. Nem véletlen, hogy a munka törvénykönyve jelenleg is számos olyan elemet tartalmaz, amelytől kollektív szerződéssel (vagy üzemi megállapodással) sem lehet eltérni, vagy csak a munkavállaló javára lehet eltérni.

Kormánypárti cáfolati kísérlet 2: Ugyan már, a túlóra önként vállalható, különben is, munkaerőhiány van, ha a dolgozónak nem tetszik valami, majd elmegy máshova dolgozni.

Valóság: A 250 vagy kollektív szerződéssel 300 túlóra a törvény szerint továbbra is kötelező, ha a munkáltató elrendeli. Az elfogadott törvény betűi szerint az ezen felüli (150, illetve 100) túlóra lehet „önkéntes túlmunka”. Ez a valóságban aligha működik majd úgy, hogy a főnöknek bárki nemet mondhat, ha az „megkéri”.  Még akkor sem, ha az egyes ágazatokban és területeken (de korántsem mindenhol) előforduló munkaerőhiány miatt valamivel jobb alkuhelyzetben van a munkavállaló.  A kormány következetes munkavállalóellenes politikája következtében a dolgozók kiszolgáltatottságának átlagos mértéke ma is nagyobb, mint a válság előtt.  Ez jól lekövethető a táppénzes statisztikákon: a válság kitörése után alig mert valaki táppénzre menni, mostanában már inkább mernek otthon maradni betegség esetén a dolgozók, de ez a „bátorság” még mindig sokkal kisebb mértékű, mint a válság előtt. Persze, jó lenne az hinni, hogy a válság hatására sokkal egészségesebbek lettek a dolgozók, s ez áll a számok mögött, ám sajnos aligha erről van szó.

Kormánypárti cáfolati kísérlet 3: Az unió ennél több túlórát is lehetővé tesz, nyugaton is ennyi a túlóra.

Az uniós irányelv  azt írja elő, hogy a heti munkaidő nem lehet átlagban 48 óránál magasabb. Ebből kiszámítható, hogy 416 túlóra a felső határ – arról szó nincs, hogy ezt az unió előírná. Pusztán arról van szó, hogy ezzel még a kormány önmagában még nem ütközött bele ebbe az uniós irányelvbe. A hároméves munkaidőkerettel viszont annál inkább beleütközik. Különös érv egyébként ez attól a kormánytól, amely habzó szájjal brüsszelezik.

Hogy az irányelv ezt lehetővé teszi, abból nem következik, hogy a tagországoknak a felső határ közelébe kell nyújtózkodni: a spanyoloknál pl. 80, a franciáknál 220 extra óra dolgozható le.48362029_2539862606042861_898700427556552704_o.jpg

fotó: atlatszo.hu

135 hozzászólás “Bérrabszolgaság – miben hazudik a FIDESZ?” bejegyzéshez

  1. “a spanyoloknál pl. 80, a franciáknál 220 extra óra dolgozható le.”

    És tényleg, milyen remek gazdaság mindkettő. Németeknél, angoloknál meg 48 óra/hét. Nohát. Mondd már meg lécci, hogy a magyarok melyik országokba mennek, nem ezekbe a fránya túlórás országokba?

    “Egyes kormánypártiak cinikusan azzal próbálnak hatni a dolgozókra, hogy ezzel ne törődjenek, ha ők maguk nem dolgoznak munkaidőkeretben”

    Itt jó lett volna egy statisztika arról, hogy akkor most 1. hány ember túlórázik, 2. hány embert is érint ez a munkaerőkeretes dolog, mert az, hogy nem írtok számokat, kb. annak a beismerése hogy ez valami marginális elméleti szituáció.

    De amúgy gondolj már bele. Te dolgoznál olyan helyen, ahol nem fizetnek ki? Másról lesz itt szó.

    A demagóg nyafogást a rendőrökkel meg hagyjuk már. Nem volt se kardlapozás, se lovasroham, pláne nem volt leesett azonosítókkal viperáztatás meg gumilövedékezés fejmagasságban. Ja, a csürhe petárdával meg üvegekkel dobálta őket, kaptak könnygázt oszt jó.

  2. Spanyolország: Barcelonában már kora hajnalban felveri a várost a munkábajárás zaja, kiskosztümökben térdszorítva kismotorokon nagybukósisakban nők, zsezsegés.

    Madrid: Egy hétköznap reggel 8-9 körül még alszik a város, néptelenek az utcák. Páran pisáltatják szaratják a kikkutyuffkáikat. Majd délután, ha ébred a proletáriátus,minden nap van víídám tüntike a Prado mellékén az allén, gyermeküket szoptató proletáranyák, a kerítésnél húgyozó apák, a táblák nyelei,mint az öreg cirokseprűké, lefeketedve.

    Nürnberg, Düsseldorf és Märchenland más nagyvárosai, tízezer magyar betanított bontóhentes kezd a szalagoknál 5-6 óra körül és többtízezer magyar nő a fagyasztottkaja iparban.Ők azok, akikről egy mukk nem esik az index payolablogjaiban, amikben viszont állandó felugróreklámokban hirdetnek a nyóckeres dópeman-körtisz alakú faszagyerekek által alapított külföldre munkaerőt kölcsönző cégek [Kívül tágasabb] Hatnapos munkaheteken a munkanap 13 óra legalább. Első pisi-és cigiszünet az 5-ik óra vége előtti 10 perc.

    Szünet: Az Igasságos Jókormányzás Évei alatt az esztergomi Suzukiban ájszteás übegbe pisált a dógozó hasonló szünetrendben.

    A fagyasztottkajaipar betanított munkásnői után a Deutschtürk kb 2000-2200 ojrót fizet a dópeman-körtiszalakú faszagyerekeknek,akik ebbőlmagyar Ft-számlára az asszonyoknak 300000 Ft-ot utalnak havonta. Túlmunka nincsen, a 13. óra bére ugyanaz,mint az 1. óráé.

    Magyarország: A felső szegmenseket, a multikat hagyjuk is. A kőbányai WOCO [autóipari préselt műanyagbeszállítónál három nap 12 órázás után három nap pihenő. Ilyen munkarendben egy fiatal kb 240-260000 Ft havi alapbért kap. A 13. havi bére megegyezik az alapbérrel, plusz juttatások. A cég képtelen megoldani a közvetlen foglalkoztatást, mert akkor tripla létszámot kéne tartani a HR osztályon. A Dologidő és a Told a szekeret munkaerőkölcsönző Kft-k biztosítják a próbaidősmunkaerőt. Aki megfelel, azt lepapírozza a WOCO 30 nap után. A Korszerű Új Jövőbemutató Családformákban cseperedett ífjúság 1-11-32 nap után egyszercsak gondol egyet, ráír a haverjára és a présgép mellépotyogott kupac alkatrész mellől kiballag a portára és hazamegy. A felnőttek (a felnőttkor kb 38-42 évesen kezdődgetget) viszont kijátszva a németeket a közeli BOSCH-ban hasonlómunkarendben dolgozzák le a szabad háromnapjukat. Így egy igazi Märchenlandi Gastarbeiterekre a Deutschtürköktől rákényszerített és 2000 ojrókkal kifizetett munkarendben kb 650000 Ft-ot plusz a 13. havi fizetések, tudnakmegkeresni.

    és most beszéljünk az alsó szegmensekről,amikben a magyar munkáosztály alsószélei dolgoznak meg a proletáriátus. A proletár, az nem munkás, sőt, a proletáriátus antagonisztikus ellentétben áll a munkásosztállyal. Ez a réteg nem szeret havifizetésért dolgozni. Jóesetben kétheti előlegben megelégszik a fizetése felével.
    Rosszesetben, ha a dolgozók a proletáriátusból kerülnek ki, hetibért követelnek.
    Ebben a szegmensben a munkáltatók igyekeznek jutalmazni a dolgozót… túlmunka???, MUCHACHOS! annak is örülnek, ha a dolgozó kegyeskedik megjelenni a számára kijelölt munkanapokon,ilyen esetben Jelenléti Bónusz címén a havi bére 12-15%-át kapja meg. Magyar fagyasztottkaja gyárban [riporternek a címet megadom] 150%-os munkáslétszámot kell biztosíttatni a mnkaerőkölcsönzővel,mert ki akkor kel föl dolgozni, amikor kedve tartja.

    Általános, hogy a képzetlenebb női munkás-szegmensben 35 évnél fiatalaabb kislány egy ötnapos munkahetet nem dolgozik leegyvégtében, vagy hétfőn nem megy még be vagy már pénteken nem és közben még kivesz egy szerdát. Számolja a keresetét és ha abban a hónapban megvan a 60-90000 Ft, márnem megy be. “Anyukája” azaz a keresettebb felnőttnői szegmens 150-170000 Ft-nál áll le. Szarnak a jelenléti bónuszra, nem kell a havi 220000 +30000 jelenléti bónusz, inkább ellógnak a hónapból egy vagy két hetet.

    A Túlmunka Napja a szombat. A szombatért veszekedések.. a 35-mínuszos kislány szegmensben véres verekedések és hajtépés. Ugyanis a szombatiba összezsúfolt túlmunkát egyrészt 120-150%-on fizetik, másrészt a munkanap végén kézbe, kápé és leginkább feketén szeretné a dógozó.

    A “rabszolgatörvény” kifejezés politikai alkotóművészei is otthonról végezhető könnyű internetes munkának képzelik az újságírást. Ha nem így lenne, tudnák, hogy a felsőszegmensekben nem merne kekeckedni a dógozóval a munkáltató. Az alsószegmensekben pedig az önérdekérvényesítés olyan fokú, hogy ha a szombati túlmunkanap bérét szállító sofőr egy negyedórát késne, már kezdik átalakítani a tulajok-főnökök titkárnők autóit. Férfimunkaerő elviszi zálogba a munkásbuszt… vagy kiverik az ablakait bézbólütővel. Már abból nagy a balhé, ha az aprót ágytálpénzben [500 Ft] két-két embernek gondolnák: Aki megtalálja a plusz 250-et a borítékjában hallgat, akinek annyi hiányzik, alsóhangon a munkáltató családja kiirtásával fenyegetéssel nyit.

    A 444-en kitiltottak és a cenzúrázással megsemmisítették az ilyen szövegeimet. Pedig olyan HR-es csajok regisztráltak rákommentelni helyeslően, kik addig soha

  3. Nektek mindegy milyen fost kreál a fidesz, ti mindig felnyaljátok.Beengednének pár ezer vendégmunkást, akik még dolgozni is tudnak, az sokkal jobb megoldás lenne, megtanítanák az ittenieket a rendes munkára.
    Egy munkáltató.

  4. @Frick László Intézet: szégyelld magad. itt rontod az ellenzék bizniszét a meglehetősen életszagú (-bűzű?) és némiképp kaotikus mondanivalóddal. majd jól megbélyegeznek, hogy te is birca…
    nagyjából a “rabszolgatörvény” vitájáig ellenzékinek tartottam magam (ne tessék röhögni). de ez már tényleg vállalhatatlan. inkább leülök a kispadra sokmillió honfi- és szavazótársam mellé és várok…

  5. Egy ország munkaidő keretét, a munkavállalók száma és a munkaidő hossza határozza meg. Ha csökken a munkavállalók száma, akkor növelni kell a munkaidő hosszát. Ellenkező esetben akár a hazai, akár a külföldi vállalkozók versenyképtelenné válnak. Persze a munka intenzitásával, vagy eredményesebb megszervezésével más megoldások is elképzelhetők. Én az utóbbi megoldásokat támogatom.

  6. @Göntér László: A termelékenység nálad nem létező fogalom? (Mondjuk az még a kisebb gond lenne, de az ország hatalmi elitje és a munkáltatói szféra jelentős része számára is az.) Pedig miatta csökken tőlünk nyugatra és északra a ledolgozott órák száma folyamatosan. Minőségi munkaszervezés, a munkavállalók képzése, magas bérszínvonal – ezek a legfontosabb elemei.

  7. @chrisred: Nem igaz, hogy csökken nyugatra a ledolgozott órák száma. Elsősorban a munkaerőhiány miatt, (pl. Németországban) nem tudok olyan szektort, ahol ne túlóráznának a végső határig.
    Azoknál a cégeknél akikkel én napi kapcsolatban vagyok, ott tartanak, hogy már a szabadságokat is csak papiron adják ki, és napi 12 óráznak. (mérnökökről van szó)
    Az általam ismert magyar cégeknél is alakul egy hasonló helyzet, és igenis nagyon sokan szívesen túlóráznának még többet. És nem félnek, hogy elvesztik az állásukat, az elmúlt éveben aki elvesztette 1-3 hónap alatt talált magának új állást, de az ismerősi körből sokkal többen voltak a kik felmondtak és máshova mentek több pénzért.
    Ha én visszaemlékszem az én huszas-harmincas éveimre (’90-2010) én se dolgoztam napi 12 óránál kevesebbet sohase, voltak célok (kocsi, ház) amit meg akartunk teremteni családalapítás előtt és megdolgoztunk érte.
    Aki valóban a termelőszektorban/egészségügy/oktatás dolgozik az tudja, hogy mekkora a harc a dolgozókért, én nagyon nem tudom elképzelni, hogy bárkit olyanra lehetne kényszeríteni amit nagyon nem akar (esetleg valami faluban a világ végén, egy autóval nem rendelkező valakit). Mert egyszerűen el lehet menni máshová ahol tárt karokkal várják.

  8. Kedves blogger!Mi az a munkaidőkeret elrendelés? Van egy éves munkaidőkeret amit le dolgozol!Ha túleped kifizetik a túlmunkát,ha nem akkor nem a szabadnapokat kiadják,ha kevesebbet akkor 50% kifizetik az elszámolásnál,ha többet akkor meg a 100%!Mivel ebben szombatok is vannak,ezért kapjuk hétköznap a szabadnapot érte.De ha szombat,vagy vasárnap a kihirdetett beosztás után hirdetnek műszakot akkor az túlóra! És bizony azt az adott hónapban meg is kapod!Nem dolgozhatsz 7 napot egymásután,és egy héten max 48 órát!De nem minden héten!Ünnepekkor otthon vagy a legtöbb hétvégén otthon vagy!Örültem,hogy segítettem!A munkahelyen nem állítólag,meg lehet,meg majd biztos így csinálják van!Hanem szabályok!Ja bocsánat a balliberális oldal ezeket nem ismeri,mint ahogy a törvényeket sem,mert azok rájuk nem vonatkoznak!

  9. @putris72: még 1 valoság. Igy müködik, belpesti ifjúság még nem dolgozott így
    Hova lene a hetvegi party, meg az esti munkara anyuka hogy csomagolná be a tatárbifszteket idénysalival?

  10. Mindenkinek szabad tüntetni. Meg vannak hozza a szabályok.
    Ami azon túl van, az nem tüntetés, hanem anarchia. Azt meg meg kell fekezni. Külön szerencseje ennek a csontgyenge csapatnak, hogy nem megtörni, hanem megállítani akarjak öket, az meg nem szerencses nekik, hogy felrevezetik és felhasznalják öket, de pont ráérnek és még nincs is túl hideg
    Azért a húgyagyú szervezök kihagyhatnák a vásárt, mert EU mintára még terrorista csalekménynek nézik, meg a kracsonyfa,sem kötött belejük
    A kepviselök megregulazasat nem is ertem nálad. Ha nem tud viselkedni az Országházban meg kellene tanítani. Ha meg a sötetben tombol a tömeggel ott nem kepviselö hanem anarchista. Jar neki a könnygáz meg a begyüjtés. Legfeljebb majd bent jelzi, hogy képviselö

  11. A libbant oldal simán megvezette a népeket (bár elnézve az ordítozó előembereket a TV felvételeken, minden peremfeltétel adott volt hozzá), mert ennek a törvénynek kb egyik ordítozóra sem lesz semmilyen hatása.
    Inkább úgy nézem, baromira örülhetne ez a csürhe ha olyan helyzetben lennének, hogy egy jólfizető multi túlóráztatja őket a szakszervezettel egyeztetett, kollektív szerződésben rögzített ellentételezésért. (Mondjuk nem ezekkel a szellemi adottságokkal…)
    Szóval nincs itt másról szó, mint megragad az ellenzék minden molyfing-jelentőségű dolgot, hogy azt hazugságba csomagolva lázítsa az erre fogékony csőcseléket.
    A Fidesz meg lassan seggbe rúghatná a kommunikációjukért felelős embereit, mert még nem volt egyetlen normálisan előkészített, előre elmagyarázott törvényük, csupa magaslabda az ezt kihasználó hazudozó ellenzéknek.

  12. @Göntér László: meg ugye bevándorlókat is be lehetett volna fogadni, akkor nem kellene kizsigerelni a magyar munkásokat. dehát ezt a náci idióták direkt elbaszták, mert azt hazudták, hogy így lesz jó.

  13. @chrisred:

    “A termelékenység nálad nem létező fogalom?”

    de. ő így fogalmazott:

    “munka intenzitásával, vagy eredményesebb megszervezésével “

    látom, nálad az nem létező fogalom, hogy el is olvasd a kommentet, amire válaszolsz.

  14. @törppicur:

    “Mindenkinek szabad tüntetni. Meg vannak hozza a szabályok.”

    néhány szabály:

    1) van olyan, hogy spontán tüntetés
    2) van olyan, hogy engedélyezett tüntetés
    3) egyik esetben sem oszlat a rendőrség, és nem vet be könnygázt
    4) kivétel, ha rendbontás van, de akkor vagy a rendbontókat emelik ki, vagy bejelentik az oszlatást. ezt Orbán pribékjei nem tették

    5) Orbán pribékjei felszólítás nélkül, ártatlan embereket szórtak meg könnygázzal. ez törvénytelen.

    6) az is törvénytelen, ahogy igazoltatáskor visszaélnek

    index.hu/belfold/2018/12/15/mashogy_lep_fel_a_tuntetokkel_a_rendorseg_mint_eddig/

    “A kepviselök megregulazasat nem is ertem nálad. Ha nem tud viselkedni az Országházban meg kellene tanítani.”

    a Fideszes képviselőket meg kell tanítani, hogy:

    1) nem szavaznak egyben 2000 módosító indítványról, ez antidemokratikus
    2) nem hackelik meg a szavazógépet, és nem szavaznak mások helyett, ez szavazási csalás, antidemokratikus

    a Parlament Kövér László alatt nem demokratikusan működik, hanem diktatórikusan

    ja, külön dolog: Kövér tanulja meg, hogy nem tahóz le képviselőket, vagy fizessen Kövér is félmilliós büntetést!

  15. @math0: idézz korrektül, azt irtam, nem dolgozott ÍGY
    Értsd folyamatos müszak, munkaidökeret stb
    Azt is írtam, hogy azért mert kenyelmesek
    A bejegyzesem nem a fideszröl szolt, nem ök randaliroznak

  16. Túlmunka az, ami a kötelezően előírt munkaidőn felül van. Ha a kötelezőt munkaidőkeretben adják ki egy adott személyről időszak végéig, akkor túlmunkaóra nem keletkezik.

    A kedves blogoló igazán utána nézhetne ennek, mielőtt raplis kisgyerekként ugrálni kezd, hogy de akkor is, mert ő azt mondta…

  17. @math0: a 4. Pontod bekövetkezett. Kicsit nagyobb volt a merites a kiemelesnel mint te jonak tartod. Te nem voltal ott, én sem, én elhiszem hogy jol leptek fel, te nem. 1-1
    Az igazoltatas esetében lehet hatékonyabb a kamerás onbevallás a kézirásos adatfelvételnél. Zürös esetben egyszerübb is. Meg ugye a 21. Szd.
    A parlamenti ellenzeki normalatlansag egy keretein tulterjeszkedö törpeminoritas agreszioja. Nekem ugyanaz a visszataszitó viselkedés mint a buzifelvonulás.
    Kövér idezese esetében a Zindexes verziók közül a tahót fogadod el? Egyetertünk, én a mondandójával is

  18. @morph on dear: Legtöbb esetben a multiknál kell túlórázni, és nem fizetik ki a hülye törvényi korlátozás miatt a 250 óra gyorsan elfogy utána már csak szabad napokat adnak.

  19. @math0: nem könnyü az ilyen agressziv, frusztralt egyedekkel, mint te
    Két üzenetváltás után elborul az agyad, szerintem te náci vagy.

  20. @putris72:

    A munkaidőkeret tartamának kollektív szerződésben meghatározható maximális mértékét 36 hónapban határozta meg az elfogadott javaslat.

    Nyilván lehet úgy is kommentelni, hogy nincs érdemi információnk a kérdésről, de kevésbé tűnik előremutatónak.

  21. @törppicur:

    Szerintem te meg agyhalott idióta fityiszes troll, és a gazdi utasításai szerint próbálod magyarázni amit nem lehet. Csak azt nem értem, hogy kit akarsz meggyőzni?
    Magadat, hogy amikor a tükörbe nézel, ne jöjjön vissza a tojásrántotta?
    Itt hiába vered a nyálad, SENKIT nem tudsz meggyőzni arról, hogy a 400 óra túlmunka jót tesz a munkásnak.

    Ennyi.

  22. @törppicur: tüntetés szabályokhoz:

    “Ne gúnyolgassál, mert olyat beverek, hogy beszakad a fejed, megértetted? Megértetted?”

    b1.blog.hu/2018/12/15/a_rasszista_rendor_esete_a_hangfelvetellel

    dugd fel magadnak a köcsög rendőrjeidet, te náci picsa!

  23. @törppicur:

    “Az igazoltatas esetében lehet hatékonyabb a kamerás onbevallás a kézirásos adatfelvételnél.”

    de nem lehet kötelező, a rendőrök törvényt sértettek.

    “A parlamenti ellenzeki normalatlansag egy keretein tulterjeszkedö törpeminoritas agreszioja.”

    1) A Fidesz a minoritás. 48%-ot képviselnek.
    2) A Fidesz törvényt sértett a parlamentben. Ezzel kezdődött. Erről hallgatsz, kis Fideszgeci!

    “Kövér idezese esetében a Zindexes verziók közül a tahót fogadod el? Egyetertünk, én a mondandójával is “

    Kövér ilyen esetekben az ellenzéki képviselőket megbünteti. Kettős mérce. Kövér maga a tahó.

  24. @törppicur:

    ezekre nem sikerült válaszolnod, Fidióta kis geci:

    1) van olyan, hogy spontán tüntetés
    2) van olyan, hogy engedélyezett tüntetés
    3) egyik esetben sem oszlat a rendőrség, és nem vet be könnygázt
    4) kivétel, ha rendbontás van, de akkor vagy a rendbontókat emelik ki, vagy bejelentik az oszlatást. ezt Orbán pribékjei nem tették

    5) Orbán pribékjei felszólítás nélkül, ártatlan embereket szórtak meg könnygázzal. ez törvénytelen.

    6) az is törvénytelen, ahogy igazoltatáskor visszaélnek

    index.hu/belfold/2018/12/15/mashogy_lep_fel_a_tuntetokkel_a_rendorseg_mint_eddig/

    “A kepviselök megregulazasat nem is ertem nálad. Ha nem tud viselkedni az Országházban meg kellene tanítani.”

    a Fideszes képviselőket meg kell tanítani, hogy:

    1) nem szavaznak egyben 2000 módosító indítványról, ez antidemokratikus
    2) nem hackelik meg a szavazógépet, és nem szavaznak mások helyett, ez szavazási csalás, antidemokratikus

    a Parlament Kövér László alatt nem demokratikusan működik, hanem diktatórikusan

    ja, külön dolog: Kövér tanulja meg, hogy nem tahóz le képviselőket, vagy fizessen Kövér is félmilliós büntetést!

  25. @konrada: “Ha a kötelezőt munkaidőkeretben adják ki egy adott személyről időszak végéig, akkor túlmunkaóra nem keletkezik.”

    pontosan. így lehet lecsúsztatni a túlórát, és így lehet nem fizetni ki 3 évig, és esetleg a 3 év végén sem.

    jól rámutattál a rabszolgatörvény geciségére.

  26. “Orbán maffiakormánya újabb fokozatba kapcsolt.”
    Eddig olvastam… Nyílván aki nem hajlandó túlórázni azt máglyán elégetik…

  27. elolvastam a VDSZ jogi elemzeset, ugyanaz az elfogult hazudozas amit eddig hallotunk a libbant propagandistaktol

    Az emberek emlekezni fognak erre amikor tavasszal, a tulorapenzukkel a zsebben szavazni mennek!

  28. @Mach Péter: a tüntetők és anarchisták szinonimaként kezelése ugyanolyan csúsztatás, mint a migránsok bevándorlóvá nemesítése.
    Amikor rendőri intézkedés történt, akkor már rég nem békés tüntetés folyt. Teljesen egyetértek a rendőrségi intézkedések mértékével és szakszerűségével.
    Mindkettőt (BP és Párizs) csak TV-ben láttam, a francia intézkedés szigorúbbnak tűnt, igaz ott demokrácia van.
    Neked is Boldog Karácsonyt!
    Nem bánnám, ha nem égő karácsonyfákkal, hanem karácsonyfaégőkkel dekorálnák a Kossuth teret. A karácsonyfa is 7/24-ben dolgozik.

  29. Egyébként meg aki kevesli a fizetését vagy utálja a főnökét az legyen vállalkozó. Legalább megtapasztalja egy kicsit a másik oldalt is.

  30. @Mach Péter: nem nekem írtad a 36 hónapot, de segítek. Az éves túlóra keret 400 óra, a munkaidőkeret elszámolása pedig 36 hónap.
    A túlóra elszámolása a nem munkaidőkeret elszámolással dolgozók számára ugyanúgy történik mint eddig, csak az éves keretet megnövelték.
    A munkaidőkeret elszámolása történHET 36 hónapos időszak figyelembe vételével.

  31. “A kormánypárt hazugsággal és csúsztatással vádolja a bérrabszolgaság ellen küzdőket, pedig már megint ők teszik ezt, mondhatnánk úgy is, hogy a bagoly vádolja nagyfejűséggel a verebet.”

    Szerencsere ebbol nem ker az orszag, az ElQrokbol, Kunhalmibol, Momentumbol, TGM-bol, Machpetibol, akik hazudnak reggel delben meg este es falaznak az ElQrashoz.

  32. @konrada: így lehet lecsúsztatni a túlórát, és így lehet nem fizetni ki 3 évig, és esetleg a 3 év végén sem.

    jól rámutattál a rabszolgatörvény geciségére.

  33. @törppicur: “Amikor rendőri intézkedés történt, akkor már rég nem békés tüntetés folyt.”

    Ha a rendőrség úgy ítéli meg a helyzetet, hogy a tüntetés nem békés, és feloszlatja, akkor bejelenti az oszlatást.

    Orbán pribékjei nem ezt tették, hanem felszólítás nélkül, könnygázt vetettek be. EZ TÖRVÉNYTELEN.

    Ez diktatúra.

  34. @Göntér László: A tulora onkentes, tavaly 2%-a volt tulora az ossz. ledolgozott idonek, minden munkavallalora vetitve – ez a 250es limittol is fenyevekre van. Es volt 1 eves munkaidokeret, megis minden dolgozo havonta megkapta a tulorapenzt.

    Azaz a 2 dologbol, amire a Lenin-fiuk epitik a hoborgest, hogy a 400 ora egyoldaluan rendelheto el, az kamu, es a 3 evre emelt munkaidokeret = 3 ev mulva fizetnek a tuloraert, az szinten kamu, eddig is munkaidokeret volt, megsem kestek a kifizetesek.

    Ennyi, persze ettol lehet menni tuntetni ugy altalaban a rezsim ellen – nem is a melosok mentek ki -, de aki bator antifa akar lenni, ne csodalkozzon ha deportaljak Sziberiaba.

  35. “Valóság: A 250 vagy kollektív szerződéssel 300 túlóra a törvény szerint továbbra is kötelező, ha a munkáltató elrendeli. “

    – csak a torveny szoveget felejtetted el odamasolni

    Miert hazudsz, Lenin – fiu?

  36. Egyszeru gyerek vagyok,

    Ha a Parbeszed mikropart, es Mach mondja erre gyere, futok a masik iranyba.

  37. Mach Peti!

    Hol a torveny? A mesedre csak a PM vevo!

    A VDSZ elemzeseben van egy link a november 20-i javaslatra, ami azota mar 2x valtozott, es el is fogadtak.

    Szoval hol a torveny? Tudod amirol meselsz.

  38. @math0: a hazudsz-on kívül tudsz mást?
    normális, hogy módosítókat egyben fogadnak el, volt ilyen mindig is.
    mi az, ha nem szemétkedés, hogy egy 3 oldalas jogszabály módosításra 2000 módosító megy be?

  39. @morph on dear:
    Németországban ágazati egyezmények vannak, ezért nagyon ritka a 48 óra, van ágazat, ahol pl. 38 óra.

    A csürhézés vicces 2006 óta, de egyébként ti narancskomcsik tavaly tavasszal is csürhéztetek, amikor teljesen békés tüntetések voltak. Most a Fidesz olyan réteg érdekei ellen hozott törvényt, amely ugyan leszarja a szabadságjogait, de ha közvetlenül fenyegetik a megélhetését vagy az életvitelét, akkor balhézni fog. Ezek már nem azok a tüntetők, akik kultúráltan végigvonulnak az utcán plakátokkal, meg bulihangulatban skandálnak, sok évtized óta először a baloldalon is megjelent a csürhe.

  40. @Zabalint: “Most a Fidesz olyan réteg érdekei ellen hozott törvényt, amely ugyan leszarja a szabadságjogait, de ha közvetlenül fenyegetik a megélhetését vagy az életvitelét, akkor balhézni fog”

    Nyihaha, mert az ott lévő huszonévesek azok tényleg a kiszolgáltatott szegény munkavállalók? Ne röhögtess már.

  41. @conchita wurst:
    Munkaidőkeretnél eddig is az elszámolási időszak végén volt az elszámolásy tehát addig a 8 órás havi bért kapják, akkor is, ha annál többet, akkor is, ha kevesebbet dolgoztak. A különbség az, hogy eddig max. 6 hónap lehetett kollektív szerződés nélkül, 1 év azzal, mostantól 3 év lehet kollektív szerződés nélkül. Nyilván nem túlr reális a 3 éves munkaidőkerer, nem sok cég fog vele élni. Az viszont vicce, mikor a tényekkel szembe végsőkig ragaszkodnak a narancskomcsik a hazugsághoz és a rágalmassághoz. De hát sosem volt gerincetek.

  42. @Zabalint: “Most a Fidesz olyan réteg érdekei ellen hozott törvényt, amely ugyan leszarja a szabadságjogait, de ha közvetlenül fenyegetik a megélhetését vagy az életvitelét, akkor balhézni fog.”

    De bizti ami tuti addig is Vadai meg a ceu-kulonitmeny tuntizik.

  43. @dont be such a jew:
    De akkor téged, mint “jogtudóst” kérdezlek, ha pl. 4 hónapos munkaidőkeret van, akkor az első hónap végén hogyan számolod el a nem rendkívüli túlórát?

  44. Tavasszal valasztasok, nemsokara budapesti valasztasok

    Mit fogtok mondani a nepnek, ha megiscsak kifizetik havonta a tulorat? Nem eleg a 2/3 a Fidesznek?

    Megmagyarazzatok, hogy nem is kaptak penzt? Vagy mi a terv, lipsik?

  45. Az itt jelenlévő narancskomcsikat kérdezem, hogy volt ez az önkéntesség kérdése, amikor a vasárnapi boltbezárás mellett érveltetek?

  46. @Zabalint: “Nyilván nem túlr reális a 3 éves munkaidőkerer, nem sok cég fog vele élni.”

    Sőt azt tudtad hogy az állam bármikor elveheti az ingatlanodat? Meg még hadiállapotot is bevezethet! Gyakran szokott ilyet csinálni?

    Mennyire reális ezen rugózni, és ezt az elméleti marginális lehetőséget valami elterjedt, sőt kötelező gyakorlatként bemutatni? Mint fentebb is, a posztban?

  47. @morph on dear:
    Egyrészt kevered a szezont a fazonnal, mert ez a törvény nem elsősorban az államnak ad lehetőséget, hanem a munkáltatóknak.

    Másrészt akkor most beismerted ezzel, hogy végighazudtátok a blogszférát ezzel a 3 évvel?

  48. @Zabalint: Egyrészt érvelhetünk azzal, hogy ez szakrális kérdés, és ezért kívül esik az értelmezhetőségen az egyik fél számára (neked gondolom), tehát egy ilyen vita parttalan lenne.

    De még ha ezt nem is vesszük elő: Az mitől van, hogy akkor is tömegek vonulnak az utcára, ha nem dolgozhatnak túlórában, meg akkor is, ha igen? Akkor meg nem kurvamindegy? Annyira logikátlan ez az ellenzék, hogy fáj.

    De tényleg, legyen neked. Orbán azt mondja, oké látom nagy az elégedetlenség (haha, pár ezer balhés huligán), legyenek előrehozott választások holnap.

    Azt ki nyerné meg? Mert a közvéleménykutatók szerint a Fidesz ma jobban nyerne mint áprilisban. Akkor meg?

  49. @Zabalint: “Másrészt akkor most beismerted ezzel, hogy végighazudtátok a blogszférát ezzel a 3 évvel?”

    Az állam bármikor elveheti az ingatlanodat.

    Szerinted melyik ember hazudik?

    A: Az állam el fogja venni az ingatlanodat.
    B: Az álam nem fogja elvenni az ingatlanodat.

    Melyik lesz mondjuk az esetek 99.9%-ában igaz?

  50. Nem semmi…
    Van egy kormányoldali cáfolatkísérlet, amit a posztoló fikciókkal és feltételezésekkel cáfol, azaz nem tényekkel.
    Aztán a történtek igazolására egy index-es cikket mutat be, ennyi erővel a sajtá weboldalát is említhetné.
    És megdöbbentő, hogy a magyar munkavállalók egy részét érintő törvény megmutatja, mennyien élnének még mindig a szocializmusban, a biztonságos gyári meg irodai munkákban.
    A multik mint mindig, most is kiegyeznek a melósokkal.
    Maradnak a közalkalmazottak, a szervezett munkavállalók, akik a jól megszokott, teljesítménynélküli melójukat, a máshol nem is látott kedvezményeiket, jutattatásokat féltik.
    A politikusok meg rárepülnek erre, ahelyett hogy a valódi problémákkal foglalkoznának.

  51. @dont be such a jew:
    Igen, jó irányba indulsz. Adott egy munkaidőkeret, tovább egyszerűsítek, legyen 2 hónapos. Ezen időszak alatt minden munkanapra jut 8 munkaóra, mínusz a szabik, ezt kell 2 hónapra vetítve ledolgozni, de nem szükséges, hogy egyenletes legyen. Tehát lehet, hogy első hónapban 20 órával kevesebb volt, masodikban 20 órával több. Na, pontosan emiatt nem lehetséges (hacsak nem munkabér előleggel) a sima túlórát kifizetni az első hónap végén hanem a munkaidőkeret végén kerül elszámolásra, hiszen ha az első hóbapban dolgozol többet, akkor lehet, hogy a másodikban kevesebbet.

    Mindez nem vonatkotik persze a rendkívüli túlórára, ügyeletre, azokat ki kell fizetni adott hónap végén, még akkor is, ha a munkaidőkeret szerint abban a hónapban ezekkel együtt sem dolgozta le az időarányos alap munkaidőt.

  52. @morph on dear:
    Demokráciában nem csak olyan lehetőség van, hogy akkor tessék leváltani a kormányt, hanem olyan is hogy megosztó ügyekben a kormány az érintettekkel tárgyal akár szakszervezetekkel, akár kiír egy népszavazást, de reprezentatív közvéleménykutatásokat is figygelembe vehet. Az, hogy a kommunista és fasiszta berögződések miatt sokan csak erőben tudnak gondolkodni, az más kérdés. Ezért is vicces mikor kormánypárti trollok olyankor is egyetértenek egy kormánypárti intézkedéssel, ha az vállalhatatlan (ez nem jó példa, szerintem ez vitatható kérdés).

  53. @morph on dear:
    Még mindig nem jó hasonlat, mert ez a törvény piaci szereplőkre (is) vonatkotik, nem hasonlítható az állam lehetőségeihez.

    Másrészr akkor te ezzel feleslegesnek tartod ezt a törvényt? Mert én feleslegesnek nem tartom, a jelentőségét viszont sokkal kisebbnek tartom, mint a különbíróságos törvény igazából az sokkal nagyobb felháborodást érdemelne a tüntetők részéről is, de a jobboldali értelmiség részéről is, már ha lenne még ilyesmi az orszagban…

  54. @Zabalint: “Mindez nem vonatkotik persze a rendkívüli túlórára, ügyeletre, azokat ki kell fizetni adott hónap végén”

    Nincs rendes tulora, minden tulora rendkivuli, azaz honap vegen fizetik.

    Munkaidokeret meg eddig is volt, persze nagyon keves helyen, ezt a BMW kerte, hogy legyen 3 eves keret. Ez igaz, itt majd lehet tologatni az orakat – a rendes munkaido orait – , de nem muszaj odamenni dolgozni. A magas fizetes miatt mennek a BMWhez dolgozni, ha nem tetszik mehetnek oda ahol nincs munkaidokeret.

  55. @Zabalint: “Ezért is vicces mikor kormánypárti trollok olyankor is egyetértenek egy kormánypárti intézkedéssel, ha az vállalhatatlan”

    Ha te tényleg azt hiszed, hogy trollkodásból vannak az emberek a kormány mellett, akkor valmi brutál elbaszott világod lehet. Szerinted 3 millió szavazó közül ha itt van 3 ezen a blogon, az már trollkodás? Olyan nem lehet, hogy tényleg egyetértenek a kormánnyal? Bármelyik “fidesztroll” tud mondani olyan ügyeket, amikben NEM ért egyet a fidesszel, én pl. a stadionokkal meg a sport részével nem értek egyet. Van aki a vallásos részét utálja. Van aki a legkisebb rossznak tartja a fideszt. Stb.

    Az, hogy itt fidesztrollozol, csak megnehezíti hogy megértsed a szituációt. Hagyd már el ezt a lövészárokmentalitást, hogy aki nem azt gondolja amit te az egy rohadt troll!

    Azt meg már Macchiavelli is megírta (bocs hogy mindig vele példálózok, imádom), hogy az új törvényeket mindig ellenállás fogadja, mert aki a régi rendszernek a kedvezményezettje volt, az tiszta erővel ellenzi, aki meg az új rendszernek lesz a kedvezményezettje, az igencsak félszívvel áll ki mellette a bizonytalanság miatt.

    “Másrészr akkor te ezzel feleslegesnek tartod ezt a törvényt? Mert én feleslegesnek nem tartom, a jelentőségét viszont sokkal kisebbnek tartom”

    Ugyanazt gondoljuk. A törvény nem felesleges, egyes esetekben nyilván lehet használni, de azzal riogatni aze mbereket hogy kötelező lesz túlórázni és sosem fizetik ki, brutális hazugság. Kb. mint azzal riogatni az embereket, hogy ugye tudják hogy Orbán bármikor bevezetheti a hadiállapotot.

  56. @morph on dear: A lipsik csak magukbol tudnak kiindulni

    Az IMF szakitas utan kb. 5 evig vartak az allamcsodot, jovore mar biztos jon az allamcsod, hazudtak (azt nem tettek hozza, hogy ha ok lennenek kormanyon)

    Most azt hazudjak, hogy szegeny melost ki fogjak zsigerelni az altalanos munkaerohiany kellos kozepen (kihagyjak, hogy ha ok lennenek kormanyon)

    Ennyit tudnak meg a nevuket.

    Abban hoz a hepaj ujdonsagot egyedul, hogy a Jobbik most nem rendelte el, hogy szetverjek az antifakat, sot osszealltak, tehat ez az uj elem. Kerdes, hogy a Jobbikbol mar kivalt radikalis nemzetiek mit szolnak ehhez.

  57. @math0: Az nem fogalom, hanem tevékenység, és az idézetben fel sem bukkan az a szó, hogy termelékenység. Ennyit a zűrzavarról a fejedben.

  58. @Mach Péter: És azt is leírná, hogy milyen feltételek mellett lehet 36 óra az elszámolási idő? Mert ugye a dolgok felének elhallgatása az mán fél hazugság.

  59. hagyjátok, math0-t, Matyi egy magyargyűlőlő. És még primtív bunkó is.

    Ja, igen kedves Mach Péter: a pofátlanság netovábbja egy Párbeszédestől rendőri brutalitásról beszélni (izé, jelen esetben hazudni). Ugyanis maguk pártszövetségben vannak azzal az mszp-vel, amelynek kormányzása idején egy addig ismeretlen mértékű rendőri brutalitás és törvénysértés volt. Amitől a maszop a mai napig nem határolódott el, sőt. Ugye emlékszik a “leesett” azonosítókra (ami miatt a törvény szerint nem is minősültek rendőrnek az intézkedők), a viperára, a földön fekvő ember rugdosására, a gumilövedékre szemmagasságbanra.

  60. A tetves koszos férges cigány és fideSS elnevezésű állami maffiája az összes agymosott bolsevik rajongójával együtt mindenben hazudik…

  61. @morph on dear: Csürhe az 2006-ban volt, meg is kapták amit érdemeltek. Kár hogy tömegbelövetés nem volt, akkor most nem a fradi B közép szarná tele a parlamentet 2 közpénzlopás között, mint most.

  62. @morph on dear: Az “álam” 1 l-el az a smittpál nemdoktor haverod, és mivel ezek a hülyék vannak rémuralmon, tehát nyilván ez a verzió lesz a gyakoribb. Lásd: trafikmutyi, ahol megetszett az elvtársaknak a bizniszed, ezért fogták és elvették.

  63. Szombat, 14 óra elmúlt, (eddig több mint 100 komment).

    Minden kedves kormányhivatalokban és/vagy minisztériumokban dolgozó kormánypárti trollomnak ezúton is kellemes túlórázást!

    Remélem nekik nem csak 3 év múlva fizetik ki.

    Boldog Karácsonyt!

  64. @DFK: 2006-ban addig és azóta is példátlan brutalitást a csürhe mutatott be. felgyújtották a TV székházat, autókat, és egy tankkal mentek neki a rendőröknek. ilyen csürhe Magyarországon azóta nem volt, és azelőtt sem, a rendszerváltás óta.

  65. @math0: Tipikus komcsi gondolkodás az, hogy a vállalkozók nem dolgoznak. Nem értem, hogy dolgozhatsz te egy multinál, több szempontból is problémás és az csak az egyik, hogy született kretén vagy. Így mondjuk érthető, hogy nem vagy vállalkozó…

  66. @math0: A leesett azonosítót összekeverni a civil ruhás rendőrrel, te észkombájn bal-jobb kezed nem kevered??!!!

  67. @dont be such a jew: a Fideszesek csak magukból tudnak kiindulni, amikor attól rettegnek, hogy a menekültek megerőszakolják a nőinket. és igazából csak azért féltik őket, mert a nők erőszakolása az ő saját területük.

  68. @morph on dear: “Bármelyik “fidesztroll” tud mondani olyan ügyeket, amikben NEM ért egyet a fidesszel, én pl. a stadionokkal meg a sport részével nem értek egyet. Van aki a vallásos részét utálja. Van aki a legkisebb rossznak tartja a fideszt. Stb.”

    de azért megmagyarázod, hogy nem vagytok trollok. látjátok, hogy a Fidesz milyen idióta, de mégis véditek?! mi a faszod ez, ha nem trollkodás?

  69. Nos, csupán egy konkrét példa: dolgoztam olyan helyen, ahol nem csak névleg volt munkaidőkeret, hanem valóságban is: az úgy nézett ki, hogy igaz, ötnapos volt a munkahét, de bementem munkakezdésre, és maradni kellett, amíg munka volt. (Ha nagyon sok volt a munka, akkor korábbra kellett menni, egyébként éjszakai munkavégzés volt)

    Azaz, volt hogy este nyolctól ottvoltunk délelőtt kilencig is akár.

    Aztán volt, hogy kevés volt a munka, akkor este tíztől voltunk, és elküldtek hajnali négykor (és jó, hogy ki bírtuk könyörögni, hogy ne korábban, mert nincs BKV előtte)

    Ezeket aztán szépen összeadták, és ha kiderült, hogy a három hónap végén kicsi plusz maradt, na azt odaadták túlórába.

    Nem mondom, hogy nagyon vigasztalt a dolog, főleg, hogy így tervezni se lehetett az időmmel (pl mindenképp kellett intéznem valakit, aki az akkor még óvodás gyereket elviszi az oviba, mert ugye vagy hazaérek, vagy nem.. – ezért kellett mindig nyitásra vinnie a férjemnek, és ő még ígyis alig esett be a saját munkahelyére), és ezt nem ellentételezte a túlórabér, mert ritkán jött össze, hogy legyen is, annyi meg biztos nem, amennyi nehézséget okozott a dolog, és senki nem kérdezte, akarok-e túlórázni, vagy sem, menni kellett, vagy mehettem isten hírével), de szorult helyzetben az a munka is jobb volt a semminél.

    No ez az, amit három évre akarnak kihúzni – rendben, csak a lehetőséget adják meg, de ugye a lehetőség azért van, hogy kihasználják.

    És én speciel jóljártam, lett sokkal jobb munkám (bár persze mindig lenne hova fejlődni..), de sokaknak most sincs ennél jobb lehetősége, sőt, örülnek, ha ilyen van (nem csak Budapest a világ), és aki kényszerhelyzetben van, az kiszolgáltatott, és ez a lehetőség növeli a kiszolgáltatottságot. Ezért rossz az egész. (Nekem a 400 órával amúgy nincs bajom, ha tényleg önkéntes, bár ugye ez is mindig kétséges)

  70. @conchita wurst: Imádom az ilyen faszszopókat, mint te vagy, akik bepróbálkoznak egy blogon egy ilyen egybetűs szösszenettel, hogy teszteljék, hogy nincsenek-e onnan még kibaszva. Elég sokat elárul rólad és a fajtádról, normál embert, normál véleménnyel ugyanis nem basznak ki. Az pedig már csak feltételezés, hogy a sok alteregod közül nem tudod melyiket honnan vágták ki, és ezért kell próbálkoznod. Mindegy is. A véleményed irreleváns, a személyiséged létezése pedig szomorú kórtünet…

  71. @dont be such a jew: Szerintem meg másold be te faszfej a pontos szöveget, ha ennyire úgy gondolod, hogy kamu. Mert gondolom te sem olvastad, különben ellenérvként idéznél, és nem csak beszólnál.

  72. @math0: Hasonló fogalmak? 🙂 Ha már ilyen erőltetetten próbálod mentegetni a hülyeségedet, kicsit szerényebben csináld!

  73. @nemecsekerno_007: a civil ruhás rendőr nagyobb törvénysértés, mert nemcsak azonosítója nincs, de nincs is rendőrruhában. ez durvább.

    de ezt te, a Fidióta nem fogod fel, mert húgyagyú vagy.

  74. @kifordított nagyanyó: “Tipikus komcsi gondolkodás az, hogy a vállalkozók nem dolgoznak.”

    Erre lett volna ez a reakciód?

    Akkor te is ilyen komcsi vagy? Aki szerint a vállalkozó nem dolgozik?

    Te tényleg kocsmi vagy…

  75. @math0:

    Bemutatni egy törvénysértést, de úgy látom már össze-vissza hablatyolsz…

    Szép napot Főkocka!

  76. @Dan da Man:

    Nem bírom kolbászkát de speciel igaza van, a mai blogvilágban Sixx, meg a többi agyament barom már azért kivág, ha nem hajlongasz előtte és élteted a baromságait.
    Ha meg igazat mersz írni a blognyitó faszságával ellentétben, akkor alapból repülsz.

    Szóval ezen ne nagyon csodálkozz, a francnak van kedve feleslegesen pötyögni.

  77. @chrisred: “munka intenzitás” és “termelékenység”. szerinted ezek nem hasonló fogalmak. mert te egy idióta barom vagy.

    te elértél arra a szintre, amikor inkább lemész kutyába, és egy óvodás IQ-ja alá, aki magyarul sem tud még rendesen. ezen a szinten nekem nincs más dolgom, minthogy megismételjem, hogy ennyire idióta vagy. egy ilyen idiótánál, mint nálad, ezen a szinten a további munka az ápolónő dolga.

  78. @nemecsekerno_007: a civil ruhás rendőr nagyobb törvénysértés, mert nemcsak azonosítója nincs, de nincs is rendőrruhában. ez durvább.

    de ezt te, a Fidióta nem fogod fel, mert húgyagyú vagy.

    a Fidesz rendőrség sértette a törvényt.

  79. @lenörd hofstadter: “Sixx, meg a többi agyament barom már azért kivág, ha nem hajlongasz előtte és élteted a baromságait.”

    ebből a szempontból mindkét oldal tök egyenlő. sixx is barom, de a jobboldali oldalak tök ugyanilyenek. az, hogy az index idióta, nem menti a jobboldalt. nem az index kormányoz. szerencsére.

  80. @morph on dear: Hú, gondolom, azt hiszed, nagyon jól kitaláltad.
    „Az állam bármikor elveheti az ingatlanodat. Szerinted melyik ember hazudik?”. „A”-nak igaza van, mert ha az állam nem veszi el az ingatlanodat, akkor miért hoztak olyan törvényt, hogy megteheti? És, ha megteheti, és csak 0,1 %-át veszi el a lakásoknak, akkor az is elveszinek számít. Az elvehetiben benne van a lehetőség, hogy elveszi. „B” hazudik, mert az, hogy elveheti, az minden, csak nem garancia arra, hogy nem veszi el, tehát azt nem lehet azt mondani, hogy elveheti, de nem fogja elvenni, ez logikátlan.
    Ugyanez a 400 óra, három évnél. Az nem szöveg, hogy úgy sem fog senki élni vele, mert akkor miért kellett a törvény..

  81. Azert a baloldali ellenzek batorsagat irigylem. Van cca. 10-15%-nyi tamogatojuk (4-5 partban), es ugyanugy hazudnak, mint 2010 elott.

    Fel even belul valasztas, nem gondoljatok, hogy a melosoknak is van szavazati joga? Es ha a melos addigra tapasztalja, hogy fizetik a tulorajat?

    Akkor mit hazudtok majd, hogy nem is fizettek ki?

  82. Na Mach elvti, mi van a megrendezett földrefekvő szövetségeseivel? Ugye látta a Bangónés videót? Látta a Kunhalmi ajtó Ágnes produkcióját? Amit mielőtt a felvétel elterjedt volna, dulakodás közbeni sérülésnek hazudtak. Maguk mind egyformák.

  83. @Mach Péter: lehet hogy a megélhetési demokraták pénzért nyomják…
    Csak a jókedv kedvéért: Bangóné, Kunhalmi.
    Ennyit a korábban tényleg szervezett rendőri brutalitást csináló maszopról, akik Mach Péter szövetségesei.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük