Egy sztrájk utóélete

Hamarosan a postaládákba kerül a Budapesti Lámpás első száma. Egy kis izelítő tartalomból:

„Ez volt az utolsó csepp a pohárban!” – így éreztek a Pesterzsébeti Szociális és Gyermekvédelmi Központ Családsegítő Szolgálatának dolgozói, miután megtudták, hogy szeptembertől nemcsak a munkába járáshoz adott, hanem a munkavégzéshez szükséges BKV bérletet is megvonták tőlük. Ezért szeptember 9-én egyórás demonstrációt szerveztek a XX. kerületi városháza előtt.

A péntek reggel nyolc órakor kezdődő tüntetésen megjelent Szabados Ákos polgármester, és ígéretet tett, hogy a bérletet ismét megkapják azok, akiknek a munkavégzéséhez ez szükséges.
Ha lassan és az utolsó utáni pillanatban is, de a Hivatal a kooperáció, az egyeztetés útját választotta. Tisztelet a munkájuk eredményes és minőségi ellátásáért aggódó és ezért határozottan fellépni is kész munkavállalóknak. Az összefogás, a valós munkavállalói érdekvédelem hatásosnak bizonyult.
A forró ősz megkezdődött, a kormány és a pesterzsébeti városvezetés sajnos a gazdasági válság okozta problémákra a legegyszerűbb választ adja: a kiszolgáltatott, érdekeit eredményesen képviselni nem tudó rétegekkel fizetteti meg az árát.
 
 2011 a megszorítások éve Pesterzsébeten is: ősszel egy újabb követi az év elejei megszorító csomagot (intézmény-összevonások és megszűnések, létszámleépítés, a szociális, a kulturális és oktatási ágazatok leépítése, a támogatások csökkentése, a civil alap megszüntetése).
Az év elején már egyszer ugyan megígérték a helyi közélet szereplői, hogy takarékoskodnak, és tiltakozásomnak köszönhetően vissza is vonták a képviselői és külsős bizottsági tagok laptopjainak beszerzését. A lendület azonban hamar elfogyott, és tavasszal Földesi Gyula alpolgármester konkrét ígérete ellenére a testület többségének döntése alapján a húsvét új autók beszerzését hozta a hivatalnak.
 
A Stromfeld Aurél Iskola átnevezésének támogatása is kéthavi prémiumot jelentett a polgármesternek.
 
Mára sokat változott a helyzet: Harsányi László képviselőtársam kérésére a képviselők testületileg 10%-kal csökkentették tiszteletdíjukat, és felvetésemre a hivatali autók magánhasználatát ezentúl szigorúan szabályozzák, nyilvántartást vezetnek, és a magánhasználatot megtérítik a gépjárművet használók, térítés nélkül a hivatali autót mostantól csupán munkavégzésre használják, és nem járnak teniszezni vele. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük