Elég a blablából, biztonságos metrót akarunk!

Tegnap két hír is foglalkozott a 3-as metróval:

harmas-metro-e1461044550462.jpgAz mfor.hu hírei szerint a 3-as metró állomásainak felújításának kálváriája újabb fejezethez érkezett el. Úgy tűnik ugyanis, a BKK-nak nincs annyi pénze, amennyiért meg tudnák csinálni a déli és középső szakasz felújítását.

Nem elég a rendelkezésre álló anyagi forrás, ezért eredménytelennek nyilvánította a Budapesti Közlekedési Zrt. a 3-as metró középső és déli szakaszának állomásaira kiírt közbeszerzési eljárást – találtak rá a hatóság honlapján az összefoglaló dokumentumokra, mely alapján pár napon belül a hivatalos hirdetmény is megjelenik majd a közbeszerzési értesítőben. A középső szakasz a Nagyvárad tér és a Lehet tér állomások közötti szakaszt foglalta magába, déli szakaszra kiírt közbeszerzés pedig a Kőbánya-Kispest és Népliget állomások közötti rész felújítására vonatkozott.

Az északi rész építése természetesen megkezdődhet, a szakértők egyöntetű véleménye szerint persze az a rész a legkevésbé amortizált, de arra van pénz, a dél-pestiek közlekedésére pedig nincs. A főváros déli peremkerületei ugyanis büntetésben vannak, a többségük vagy baloldali többségű önkormányzattal rendelkezik, vagy a fideszes polgármestereik túl önjáróak, fulladjanak hát meg a benzingőzben vagy a metró szaunaszerelvényeiben.

A déli szakasz felújítása nagyjából 20 md-ba kerül a beadott pályázatok szerint, de ennyi pénze nincs Budapest legrosszabb állapotában lévő metrószakaszának felújítására. Nyilván populista lózung stadionokra, felcsúti kisvasútra és vizes VB-re átszámolni, de Pesterzsébeten élőként, aki a helyszínen szurkolta végig Hosszú Katinka győzelmét és egy NB2-es csapat vadiúj stadionjába megy ki este a fiaival, annyit kijelenthetek: lemondtam volna ezekről, ha a gyermekeim biztonságban, normális körülmények között utazhatnának edzésre vagy iskolába a metrón.

Persze ha akad pénz akkor pedig fakockákra költik és mozgószaunákra, működőképes, légkondis és biztonságos metrószerelvények helyett. Az Index információi szerint tegnap 17 óra körül a Forgách utcai metrómegállónál ismét leszállították az M3-as vonalon utazókat, ugyanis nem záródott be a felújított metrószerelvény ajtaja.

harmes_metro.jpgEngem egyáltalán nem érdekel, hogy miért kellett Tarlósnak ezeket a használhatatlan, ajtóhibás, mozgószaunákat vásárolni az oroszoktól, hogy kik kire és milyen nyomást gyakoroltak az ügyben. Az sem érdekel, hogy valóban fakockákkal blokkolható Dél-pest egyik legfontosabb közlekedési eszköze, vagy ennél azért jobban elbaltázták a szerelvényeket.

Elegem van Tarlós István hisztijéből és az azt követő blabláiból, elegem van abból, hogy negyedévente hősiesen elsírja a sajtónak a problémákat, majd hetekkel később kihátrál az ügyek mögül. Álljon ki végre a fővárosiakért, álljon ki a Dél-Pesten élőkért, tegye meg a szükséges lépéseket, vonja le a konzekvenciákat!

“A felújító orosz Metrovagonmas korábban közölte: leváltják az eddigi vezetőt, és újat hoznak a metrójavítások irányítására.” – tehát még az oroszoknál is van következménye mindennek. Csak Budapest maradt a következmények nélküli ország következmények nélküli fővárosa.

Elég volt a kettészakított fővárosból!
Elég volt abból, hogy a gazdag belső kerületek rovására lezüllesztik déli peremkerületeket!
A Dél-pestieknek ugyanolyan joguk van a biztonságos közlekedéshez, mint a belvároshoz közelebb élőknek!
Így augusztus 20. előtt egy nappal csak azt tudom mondani:

“Valakinek holnap le kell mondani hivataláról!”

12 hozzászólás “Elég a blablából, biztonságos metrót akarunk!” bejegyzéshez

  1. Senki nem fog lemondani addig amig ebből nem lesz tragédia, csak az a gond hogy a tényleg nagy lesz mert eddig csak a szerencsén és fakockán múlott.

  2. több pénz jutna a 2-ra, ha ma…tolcsy bácsi kevesebb festményt és ingatlanokat vásárolgatna és kevesebb manit tüntetne át alapítványaiba ! dehhh…gecikormánytól, orbánmaffiózótólk, csak a szintén maffiózó mészárosra jutnak milliárdok….még egy kis ideig.már nem sokáig.

  3. Őszintén szólva nekem abból van elegem, hogy a szakmai vezetők nem tudnak folyamatosan és teljes gőzzel dolgozni, mert a liberál-bolsi szemét politikusok és pálya széléről bekiabáló ostoba, rosszindulatú, nulla szaktudású tetves bloggerek hátráltatják őket.

    Elég volt a kárörvendő buta szemétládák ilyesfajta megnyilvánulásaiból. Kussoljatok buta kutyák!

  4. @Gacsajpesta:
    “nekem abból van elegem, hogy a szakmai vezetők nem tudnak folyamatosan és teljes gőzzel dolgozni”

    Te most melyik szakmáról beszélsz, már ne haragudj?

  5. úgy látszik a tarlós féle “ez csak gyerekbetegség” komolyabbnak tűnik. már 3-szor elmondták, hogy az ajtónyitós hiba ki lett javítva, és mégis….

    őszintén szólva, tarlós elmehet a jó qrva anyjába a nagy pofájával, ha akkora lenne a tudása mint a pofája, Budapesten soha semmi meghibásodás nem lenne a tömegközlekedésben. 🙂

  6. @Gacsajpesta: ha olyan szakértőt alkalmazol, akit a “rosszindulatú, nulla szaktudású tetves bloggerek” hátráltatni tudják, akkor tudd meg, hogy kutyaütőt fogadtál fel 🙂

  7. @Gacsajpesta: Kishaver SZAKMA kettő van, a többi mind foglalkozás! Márhogy képes legyek a ‘stílusodat’ (sic!) követni… Mutass nekem már légyszíves a 3.metró felújításáról döntő és a döntéselőkészítésben fütyiszes franciázó( aka lö nyúl…) pártkatonákon kívül bárki szakembert, akinek a szakmai véleményét figyelembe vették volna érdemben! Mert olyan pöcs szakember nincs a világon, aki ezért a fos megoldásért (olyan metrókocsi típust venni ‘felújítás’ címén, ami sem az orosz városoknak, sem pedig Ulan-Batornak – vazze a mongoloknak! – se kellett kipróbálás/próbaüzem után…)egyáltalán egy fillért is adott volna. Ehelyett fütyiszke elhelyezett egy szép barna nyelvcsapás-sorozatot a Putyin valagán. Brávó Jungs! Csak így tovább a ál-bolsevik úton…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük