Szeretnél 17 perc alatt Pesterzsébetről közösségi közlekedéssel a belvárosba jutni? Szeretnél Dunavarsányból, Délegyházáról vagy Dunaharasztiból annyi idő alatt tömegközlekedéssel bejutni Budapest centrumába mint a többiek autóval?
Akkor írd alá a petíciónkat ide kattintva, vagy a lenti felületen!
- Miért kudarc a Kunszentmiklós-Tass-Kőbánya-Kispest vonal?
- Miért nem váltja fel a kora reggeli dugókat, miért nem segíti csökkenteni a dél-pesti és agglomerációs autósforgalma?
- Miért csak a dél-pesti középiskolások használják a vonalat, miért nem járnak vonattal munkába az emberek?
- Miért nincs és miért nem is fontos, hogy Pesterzsébetnek saját vasútállomása legyen a bádogmegálló helyett? Miért nem használják a pesterzsébetiek és a soroksáriak is a vasutat?
Ezért:
Dunavarsány – belváros: (30-35 km)
- Vonattal most: 42 perc Kőbánya-Kispest onnan átszállással 3-as metróval + 25-30 perc a belváros: ez nagyjából 65-70 perc. A 3-as metró felújításakor pedig ez akár 80-100 percre is nőhet.
- Autóval csak 40-45 perc, így a vonat belváros felé érkezőknek nem versenyképes.
- Vonattal, ha a vonat a Keletibe érkezne: 43 perc. Így már versenyképessé válna, hiszen háromnegyed óra alatt biztonságosan bejut valaki a belvárosba és egy közösségi közlekedési csomópontba.
S nézzük ezt meg Pesterzsébet esetében is:
- Pesterzsébet Városközpont – belváros 23-as busszal és átszállással 2-es vagy 4-es 6-os villamosra kb. 35 – 45 perc.
- Autóval kb. 20-25 perc.
- Vonattal, ha a vonat a Keletibe érkezne: 17 perc alatt lehetne bejutni a belvárosba.
Reggelente a pesterzsébeti vasútállomáson nagyjából 80 és 100 ember száll le, többségük a 23-as, 35-36-os vagy csepeli buszokra próbál meg átszállni, vagy erzsébeti iskolák felé veszik az irányt. Pesterzsébeten is felszállnak néhányan erre a reggeli vonatra, ami Ferencvárosba az 1-es villamoshoz, vagy Kőbánya-Kispestre viszi őket, ahonnan a kék metróval visszajuthatnak a belvárosra.
Ma a déli peremkerületek (Soroksár, Pesterzsébet) és a Dél-Pest megyei települések (Dunaharaszti, Dunavarsány…) a városközponttal történő összeköttetése az egyik legégetőbb problémája a fővárosnak (na jó, a gyorségésű metrók után).
Egyik kötöttpályás közlekedési eszköz – sem a HÉV, sem a vasút – nem képes ugyanis alternatívát nyújtani a személygépkocsival történő közlekedésnek. Pedig a kelebiai vasútvonalon már most minden adott lenne hozzá: modern, csendes és gyors szerelvények, kiépített vonal a Keleti pályaudvarig, a sebesvonat be is megy odáig, a bejárókat, ingázókat szállítók azonban nem. Abszurd, hogy a délről a peremkerületekből, vagy alvóvárosokból érkező utas eljut Ferencvárosig, majd mielőtt 4-6 percen belül onnan a belvárosba érkezhetne Kelet felé fordul és kimegy a város legszélére a 3-as metró végállomásáig. 17 percet utazik azért, hogy a déli elővárosból kijusson keleti szélére a fővárosnak, hogy onnan visszautazhasson a belvárosba.
Gyakorlatilag a délről érkezők megkerülik a fél várost, hogy bejussanak a belvárosba, miközben lenne rá a lehetőség, hogy a Keleti-pályaudvarra menjenek be az elővárosi vonatok. Új és újabb koncepciókat készít a BKK, új villamosvonalakat tervez és áttervezi a régieket. Az olimpiai tervekhez a HÉV átalakításán is elgondolkodik, csak a vasutat nem akarja senki bevonni az elővárosok közlekedési gondjainak megoldásához.
Elsősorban Soroksár, Dunaharaszti, Dunavarsány és Pesterzsébet számára lenne fontos, hogy ez a vonat bemenjen a Keleti-pályaudvarra, de fontos az egész országnak is, ugyanis enélkül a tassi elővárosi vasútvonal kihasználatlan és rosszul működik. Közlekedési szakértők szerint inkább nemzeti sorskérdés, mint gazdasági racionalitás a Budapest-Belgrád-vasútvonal fejlesztése. Legyen legalább a Budapest- Kunszentmiklós-Tassi szakaszon működőképes és sikeres!
Javaslatomra Pesterzsébet Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottsága úgy döntött, hogy egyeztetéseket kezdeményez a MÁV illetékes szerveivel és a fővárossal, hogy a Budapest- Kunszentmiklós-Tass menetrend szerinti, ingázókat szállító elővárosi vasútvonal a mostani Kőbánya-Kispest végállomás helyett a Keleti Pályaudvarra érkezzen. De az itt élők támogatása nélkül ez a kezdeményezés nem érheti el a célját. Első érdeklődő kérdéseinkre az a válasz érkezett, hogy a Keleti csúcskapacitásra van járatva, nem tud több vonatot fogadni. A déli peremkerületek és Duna-menti települések ügye nem kiemelt probléma.
Pesterzsébet ennél többet érdemel!
Csatlakozz a kezdeményezéshez, írd alá a petíciónkat!
344/2016 (X. 11.) KVB. határozat
A Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság úgy dönt, hogy felkéri a Polgármestert, hogy kezdeményezzen egyeztetéseket a MÁV illetékes szerveivel és a fővárossal, hogy a Budapest- Kunszentmiklós-Tass menetrend szerinti, ingázókat szállító elővárosi vasútvonal a mostani Kőbánya-Kispest végállomás helyett a Keleti Pályaudvarra érkezzen, az ügy sikeres kezelése esetén pedig járjon el a hivatal a BKK felé a 119-es busz vasúti menetrendhez való igazításával kapcsolatban.
Határidő: azonnal
Felelős: Mach Péter a bizottság elnöke
Szakmai oldalról: Józsefváros Pályaudvar bezárásával, és a nemzetközi vonatok Keletibe irányításával egész egyszerűen túlterhelték a Keletit. Persze erre gyorsan sikerült rájönni, és ennek eredményeként valamennyire tehermentesíteni próbálták, illetve azóta is próbálják, aminek egyik megoldási módja volt a vonatok egy részének más pályaudvarra irányítása. Így kerültek a 150-es vonal vonatai KöKire. A megoldást egyébként pont a fejpályaudvarok helyett egy központi pályaudvar kialakítása jelentené, ami optimális esetben a mai Kelenföld, vagy Ferencváros területén jöhetne létre.
@MonokiAttila: Azzal, hogy megszűnt a soproni/szombathelyi ic-k forgatása, több lett a motorvonat, jórészt csökkent a Keleti terhelése. Ha a kör-IC-k végre ingavonatként közlekednének, bőven beférne a kunszenti vonal. Technológiailag minden adott, a MÁV érthetetlen, hogy miért nem hajlandó a vezérlőkocsijait használni.
Valóban elég röhejes, hogy a belváros után Ferencvárosból „visszapattan” a vonat a külvárosba. Egyébként az utóbbi években bőven nőtt a kihasználtság, és bizony lenne még benne több potenciál, ha a Keletibe menne a vonat. A másik fontos fejlesztés az lenne, ha végre a városból kifelé du-n meglenne a félórás sűrítés, ami természetesen a következő menetrendváltásnál is elmarad.
Az is jó lenne ha Kőbánya Kispest előtt lenne egy deltavágány és rá lehetne kanyarodni Kőbánya-alsó, Zugló – Nyugati vonalra. A nyugati talán nincs annyira túlterhelve hogy ne bírná el a Kunszenti vonatokat
Amikor a Józsefvárosi pályaudvart megszüntették nagy hibát követtek el.Nincs képesítésem a vonatközlekedés szabályozásának mikéntjét illetőleg, csak mint laikus azt látom hogy egy olyan pályaudvart szüntettek meg ami az aglomerizációbol igen sok utast hozott egészen közel a centrumba Nem gondolom hogy annyira lepusztult lett volna az a pályaudvar hogy ne lehetett volna felújítani! Szerintem egy meglévő jó helyen elhelyezkedő kész komplexumot ki kéne dobni felelőtlenül!