Luxusautókkal urizál a kormány

Sikerült komolyan megbántanom az Orbán-Gucci kormányt. Azt kértem a kormánytól spóroljon az állami autóhasználattal, s a megtakarítással pótolják a visszavonandó útdíjak miatti kiesést. Az ország vezetői ugyanis nyugodtan járhatnak közösségi közlekedéssel: a kormánynak így az urizálás helyett több ideje jutna az emberek mindennapi gondjainak megismerésére. Üljenek vonatra vagy szálljanak buszra ugyanúgy, ahogy a többi magyar ember teszi.

Nos, erre úgy megsértődtek, hogy még 465 milliót elköltenek hivatali autókra. 

longest-limousine.jpgKét hete kértük az elkerülő utakra is kivetett útdíjak bevezetésekor: vizsgálják felül a megmagyarázhatatlanul bőkezű állami autóhasználati gyakorlatot, az indokolatlanul megítélt szolgálati autókat vegyék vissza a kedvezményezettektől, a magáncélú használatot pedig térítsék meg.

Igen, ez akkor volt amikor Orbán Viktor az útdíj miatt tiltakozók hangját összetévesztette a próbaüzem gépházzajával. A miniszterelnök akkor meg is ígérte, a kabinet áttekinti a próbaüzem tapasztalatait, levonja az “értelmes” következtetéseket.

Nos, megtörtént. Bár sajnos megint félrehallottak valamit:

Mi azt mondtuk, vegyék vissza a kedvezményezettektől. Ők meg úgy értették, vegyenek még nekik. Sajtóhírek szerint ugyanis 460 millió forintért vásárol magának luxusautókat a kormány. Akinek jól megy, nyilván megteheti.

Míg a gazdagabb európai országokban alig néhány tucatnyi személyautó áll a teljes államigazgatás rendelkezésére, a magyar kormány több száz állami vezető számára biztosít személyes használatú gépkocsit, indokolatlanul. Ez az értelmetlen és pazarló urizálás évente sokmilliárd forintba kerül az adófizetőknek, mondtuk két hete. Erre ők Újabb 460 millió adóforintot költenek magukra: ezúttal luxusautókat vesznek maguknak, mert az eddig használt állami autóik „átlagosan 9-10 évesek, 260-400 ezer kilométer futottak”, vagyis nem méltóak ilyen fontos emberekhez. Hatalomra kerülésekor az Orbán-kormány kisebb államot és puritán kormányt ígértehelyett az államtitkárok és a miniszteri biztosok száma követhetetlenül nő, az adófizetők pedig immár több száz állami vezető magáncélú autóhasználatát fizetik, indokolatlan esetekben is.

tumblr_m4tbpd6xg51qfqch7o1_500.jpgA magyarországi gépjárműpark átlagos életkora 12,5 év, az átlagos futásteljesítmény pedig követhetetlen (mert a kormány nem hajlandó bevezetni a rendszert, amely minden vizsgánál és szervizlátogatásnál központi adatbázisba rögzíti az óraállást), a magyar emberek többsége azonban mégsem engedheti meg magának, hogy a kormányhoz hasonló gyakorisággal cserélgesse az autóját.

A Párbeszéd Magyarországért elítéli az újabb kormányzati pazarlást:, közérdekű adatigénylést adunk be annak kiderítésére, hogy ki és milyen címen használ állami autót, egyben törvénymódosítást kezdeményezünk a luxusjuttatás megadóztatásáért.

57 hozzászólás “Luxusautókkal urizál a kormány” bejegyzéshez

  1. @ursus artos:

    Kívánom, hogy se neked, se a családodnak soha ne legyen szüksége lélegeztetőgépre! Viszont az ilyen hozzászólásaid után azt is, hogy ha baj lesz, akkor ne egy ősöreg mentő menjen majd érted, hanem valamelyik államtitkár az új autójával. Mert megérdemled.

  2. Istenem, de nincs fogalmad semmiről 😀
    Minden kormány költött erre, egy 10 éves kocsi meg már nem való erre, ez van.

  3. @enpera: Tehát minden kormány költött erre, akkor minden a legnagyobb rendben van? Főleg, hogy folyamatosan nő az államtitkárok és a hasonló, autóval járó beosztások száma.

  4. “a kormány nem hajlandó bevezetni a rendszert, amely minden vizsgánál és szervizlátogatásnál központi adatbázisba rögzíti az óraállást”
    Ez így ebben a formában nem igaz, mert a vizsgánál rögzítik az óraállást.

    A tömegközlekedéssel az a baj, hogy a testőrséggel együtt többe kerülne.

    A 260-400 ezer km-es futás tényleg nem kevés. Ilyen korban már irreálisan sokat visz el a szervizelés.

    Viszont igaz, hogy egy 3-4 milliós autó is ugyanúgy elviszi szegény kormánytisztviselő megfáradt testét oda, ahova kell.

  5. Kapnak elég pénzt az adóforintokból, hogy a SAJÁT nettójából vegyen autót magának. Ahogyan a maradék 99% teszi, akiknek a pénzéből hereveréznek ezek.

  6. Milyen jó ötlet! Magas fizetésért nem dolgozni, hanem utazási időre baszni el az időt! Csudajó ötlet!

    Egyébként 18. éves mikor leszel? 1év? 2 múlva?

  7. @Behajtó70:

    Csak megsúgom, hogy a kolléganőm, nemrég adta el az autóját és azóta tömegközlekedéssel jár és hamarabb hazaér busszal, mint autóval. Úgy hogy ki is bassza el az időt közlekedéssel? Na meg ezek így sem dolgoznak baszki. Az a másik fele.

  8. @Peterpapo: “és hamarabb hazaér busszal”

    Nagy Fittipaldi lehet a kolléganőd az egyszer biztos. 🙂 De most komolyan, ilyen marhaságot hogy lehet már leírni?

  9. Ez nem marhaság, ő mondta. A budai oldalról a pesti oldalra hamarabb hazaér busszal, mint kocsival. Mi ebben a meglepő?

  10. @ursus artos: Aham. És azok az Országos Mentőszolgálat autói, vagy valami “maszek” cég autói? Na meg az, hogy szépen le vannak mosva és nem koszosak, még közel sem biztos, hogy a legkorszerűbbek. De mit foglalkozol ezzel? Nem mindegy neked? Az a lényeg, hogy az államtitkár hölgyek, urak szép új autókkal járhatnak, kelhetnek a városban.

    “De szeretnék gazdag lenni,
    Egyszer libasültet enni,
    Jó ruhába járni, kelni,
    S öt forintér kuglert venni.
    Míg a cukrot szopogatnám,
    Új ruhámat mutogatnám,
    Dicsekednék fűnek, fának,
    Mi jó dolga van Attilának.”

    Csak a kuglert, meg az új ruhát manapság az autó, meg a szép új 70-80-130 milliós házak, lakások helyettesítik, amikre azok a szülők adtak kölcsönt, akik jelenleg nyugdíjasok ugyan, de korábban olyan jól kerestek, hogy ennyit simán félre tudtak tenni.

  11. @Peterpapo: “Ez nem marhaság, ő mondta. A budai oldalról a pesti oldalra hamarabb hazaér busszal, mint kocsival. Mi ebben a meglepő? “

    Egyenlő:
    A sebességkorlátozás mindkettő számára ugyanakkora, a busz nyilván be is tartja.

    Busz hátrány:
    A buszra várni kell, a kocsira nem.
    A buszhoz ki kell gyalogolni, a kocsi közelebb van.
    A busz megáll a megállókba, ott időt veszít, a kocsi nem.
    A busztol haza kell gyalogolni, a kocsitól nem.

    Busz előny
    A buszsáv?

    Szóval nem látom be miért érne oda előbb a busz mint a kocsi. Lassabban megy és néha meg is áll… akkor hogyan?

  12. Mach Péter

    “Ökopolitikus. A Párbeszéd Magyarországért elnökségi tagja, önkormányzati képviselő. Az Organikus Káosz blog szerkesztője.”

    Így már teljesen érthető a cikk!

    Valld be, neked az fáj leginkább, hogy te nem kapsz ilyen luxus-kocsit!

    Figyusz!

    Amit írtál a magánvéleményed, vagy a PÁRTOD véleménye!
    (azt már csak halkan kérdem: hányan vagytok még a Párbeszéd Magyarországért Mozgalom Pártjában?…már az elnökségi tagokon kívül….)

  13. @$pi$:

    A kocsihoz is el kell sétálnod, ami akár messzebb is állhat, mint amilyen messze a buszmegálló van. Mire ki tudsz állni a parkolóból idő. Mire engednek bekanyarodni az utcába, vagy kihajtani, ahol elsőbbséget kell adnod, idő. A busz a buszsávban simán végig mehet a zöldhullámon, míg te a kocsiban ülve akár két-három lámpaváltást is kénytelen vagy végig várni. Mi a lassabb? Folyamatosan mész 30-40 km/h-val és néha megállsz 20-30 másodpercre vagy öt méterenként állsz 20-30 másodpercet? Szóval nem látom be, hogy miért ne lehetne gyorsabb busszal közlekedni, mint kocsival?

  14. @hanta boy:

    Gratulálok! Igazad van, így kell ezt! Azt kell fikázni, aki szóvá teszi a simlisségeket és nem azokat, akik csinálják a simlisségeket. Ez dívik manapság, nehogy kilógj a sorból, mert még a végén a fejedre koppintanak a pártközpontból!

  15. @Peterpapo: “Szóval nem látom be, hogy miért ne lehetne gyorsabb busszal közlekedni, mint kocsival? “

    Persze, hogy lehet. Csak viccelődtem. 🙂

  16. @Peterpapo: max dugóban, buszsávval lehet gyorsabban közlekedni busszal. Ebben az esetben pedig robogó/motor a leggyorsabb megoldás, mert ezekkel lehet a buszsávot is használni 🙂

    @hanta boy: na a bunkó fidesznyik meg is érkezett védeni a mutyimanóit…

  17. @sanyix:

    Kocsival is lehet használni a buszsávot, akkor is, ha nincs rajta taxi felirat, csak az nem szabályos. 😉 Én egyébként kocsival járok mindig, mert nekem viszont naponta egy-másfél órával hosszabb tömegközlekedni még dugóval együtt is. Bár volt már olyan,. hogy a 35-40 perces út másfél óráig is eltartott.

  18. Gyerünk fideszbarmok,lehet jönni.

    Amúgy tényleg pont nem az a néhány kocsi a tétel,ahhoz képest amit ellopnak.

  19. @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

    Ja. Ahhoz képest nem tétel, de mennyi családot tudnának kihúzni a szarból, azok közül, akik nem tudták kihasználni a devizahiteleseknek adott mentőcsomagot, mert nem volt pénzük a végtörlesztésre, nem úgy, mint a fideszes képviselő uraknak?

  20. Urak!

    “2007-ben a kabinet 471 millió forint értékben összesen 14 darab járművet, köztük páncélozott luxusautókat kívánt vásárolni, a közbeszerzési eljárás megkerülésével, ami kiváltotta a Fidesz tiltakozását.
    Az Index akkor arról írt, hogy a kormányfő és az államfő Audi A8-ait cserélték le új A6-os páncélozott limuzinokra, melyek a hírportál becslései szerint 40-50 millió forintba kerülhettek. Lázár János azért is tiltakozott a beszerzés ellen, mert szerinte elfogadhatatlan, hogy a kormány pár éven belül lecserélte az állami autókat: az első Gyurcsány-kormány 2005 őszén már vásárolt 30 járművet, amelyek között biztonsági autók is voltak.”

    Ekkor valahogy csendben tetszettek maradni…….

    Ja, 40-50 millió kocsinként a gyurcsányinak az nem luxus….hahaahaaaa…….

  21. Iciri-piciri összehasonlítás!

    2007. Gyurcsány-kormány 471 milláért 14 autó.

    2015. Orbán-kormány 461 milláért 40 autó.

    Hát ez felháborító….hogy mire nem képes ez a patás diktátor….de tényleg, monnyon le!!!!!

  22. @hanta boy: ha a szart a szarhoz hasonlítod attól még szar marad. 1 forintot nem érdemelnének. Vegyen maguknak autót a fizetésükből, úgy hallottam elég magas.

  23. A gazdagabb europai orszagokrol szolo peldadat kifejtened (hivatkozassal persze)? Csak hogy ne legyen a lepke fingnal is sulytalanabb…

  24. Ja de mi egyre másra kapjuk a nyakunkba az újabb és újabb adókat, áremeléseket, a cafeteria-t megkurtították, hogy az uraknak legyen új autó. Elmennek a sunyiba. Egy szegény ország miniszterei ne urizáljanak!

  25. @na4:

    Azt azért hiányolom a kommentedból, hogy bezzeg ennyi pénzből mennyi szegény éhes gyerek jóllakhatna!!
    (ja, a miniszterek meg menjenek tömegközlekedéssel…)

  26. @sanyix:

    Sőt!

    Ne csak autót vegyenek maguknak, hanem mindjárt maradjanak is otthon, vagy fizessék ki a minisztérium fűtési költségét!

    Sanyi! Te világ barma!!!

  27. @Izo: ebben igazad van, én csak azt nem értem, hogy ebben az országban az államtitkárok, miniszterek hová-minek-miért autókáznak el évi 40 000 km-ket. Átlagban. Az évi 50 munkahéttel, heti 5 nappal számolva, átlag napi 160 km, autónként. Az napi 2-3 óra autókázás, átlagban.

    Azé’ nem minden héten van kihelyezett kormányülés Nyíregyházán, meg nem áll meg az élet a gyulai téészben, ha nem rohan le valami pesti államtitkár szalagot vágni.

    Arról nem beszélve, hogy ez csak éves szinten több, mint 1m Ft üzemanyagköltség…

  28. @hanta boy:

    Nyilván ez a mély fájdalom lehet az oka. Amúgy nincs jogsim és ha lehet kerékpárral vagy BKV-val közlekedem.

    De készséggel elfogadom, hogy szerinted egy hivatali autónál kezdődik az élet szebbik oldala.

  29. ‘Erre ők Újabb 460 millió adóforintot költenek magukra: ezúttal luxusautókat vesznek maguknak’

    – mi az hogy luxusautó? Hány és milyen?

    ‘Orbán Viktor miniszterelnök a Készenléti Rendőrség budapesti alakulóterén adta át a 9,4 milliárd forint összértékű, nagyrészt magyar gyártású autókból álló járműflottát a rendőröknek.

    – See more at: http://www.autoszektor.hu/hu/content/atadtak-385-darab-uj-rendorautot#sthash.2DAS1o6W.dpuf

    Köcsög fakabátok is kaptak luxusautókat a mi pénzünkön, a gecik.

    ‘Míg a gazdagabb európai országokban alig néhány tucatnyi személyautó áll a teljes államigazgatás rendelkezésére’

    – Én meg azt mondom hogy hazudsz, pont ugyanannyi a tény benne mint abban amit idehánytál.

  30. @Mach Péter: a mély fájdalom oka az, hogy nem vagytok hatalmon, Péter. A szociális demagógiát is olyan primitív szinten nyomod, hogy erre nyolc általános felett nem vevők az emberek. Ennyi jut nektek, a gyűlölködés.

  31. Előre látom, ahogy 2018-ban a választási győztes Párbeszéd Magyarországért árverésre bocsátja az állami autókat azzal, hogy köszi, de nekik van BKV bérletük.

    Azért hihetetlen látni milyen kaliberek akarnak itt mérkőzni Orbánékkal, a Jobbikkal.

  32. Igen, járhatnak tömegközlekedéssel.
    Miért is ne? Fáj nekik, vagy mi a fasz?

  33. @Mach Péter: Arról is felháborodó cikket írnál, ha MÁV-Start kártyát vagy BKV bérletet kapnának a képviselők…

    Mellesleg ebből az összegből kijön egy VW vagy egy jól felszerelt Octavia, magyarul egy középkategóriás autó, ami azért még messze van a luxustól.

  34. @Mach Péter: tehát azért, mert neked nincs családod, anyucika eltart, te meg bringázgatsz , akkor a kocsi az valami luxuscikk. Akkor majd bevásárlunk és visszük a gyereket bringával, meg munkába is elmegyünk az m3-on bringával.

  35. @enpera:

    Hidd el, én lennék a legboldogabb ha “anyucika” tartana el, mert akkor még köztünk lenne.

    Amúgy feltalálták már a gyerekülést kerékpárra, nehéz utána kerékpárral csajozni ha felrakod, de amúgy hajrá! 😉

  36. @Mach Péter:

    Peti!

    Olvastam valahol, hogy te képviselő vagy.

    Légyszí írd má’ meg mindezt mennyiért “csinálod”?

    Havonta ez mennyi elfoglaltsággal jár, és ezért mit kapsz!

    Előre is köszike!
    (azt már csak halkan kérdem: ha nem képviselősködsz akkor mit csinálsz?)

  37. @hanta boy: egy szerencsétlen alak. A középfokú végzettségével csak tengődik. Csak egy az ötödvonalbeli ballib megélhetési politikusok közül.

  38. @hanta boy: Az is jó lenne ha otthon maradnának igen, úgy sem végeznek hasznos munkát, azért meg minek bejárni?
    De a legjobb lenne ha mind öngyilkos lenne, így pár szar emberrel kevesebb lenne 🙂

    De védd csak az elvtársaidat bunkóka, hiszen ezért fizetnek…

  39. @Peterpapo: Azt én is tudom,hogy 20 millió van ahol 20 ember éves fizetése,odafönt meg csak egy új autó.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük