Lehet más a menza?

Több szülő – és ami annál fontosabb gyermek is jelezte -, hogy szeptemberben ismét romlott az óvodákban az ebéd minősége. Képviselői kérdésemre – a törvényes határidőt ugyan nem betartva de megérkezett a hivatalos válasz. A testületi ülésen benyújtott panaszomnak köszönhetően minden szülő kapott egy műnyomott színes brossurát a szolgáltatóról és októberben az óvodai és iskolai munkaközösség meglátogatta a konyhát is.

A válasz szerint  amúgy sem a nevelési oktatási intézményekben, sem a hivatalba nem érkezett a tanév kezdete óta egyetlen panasz sem. Ez nyilván azt jelenti, hogy a Mediterrán-lakóparkban élő gyermekek finnyásabbak az átlagnál. Úgyhogy nyilván konzekvens megoldás lehet az is ha ezentúl otthon is heti kétszer lebbencslevest kap a fiam, hátha megszokja, de én inkább még is a problémák valódi kezelését látnám hasznosabbnak.

Mivel a válasz engem nem teljesen nyugtatott meg, élek a felajánlással és saját szememmel győződöm meg a szolgáltató munkájának minőségével.

Akinek szintén kérdései maradtak az ügyben, azok kérem keressenek meg mailben vagy telefonon, hogy továbbíthassam azt, illetve várom azok jelentkezését is akik eljönnének velem a konyhalátogatásra.

Mach Péter

telefon: 06-20-5849087

mail: mach.peter@lehetmas.hu

A kapott válasz:

Tárgy: Közétkeztetés.

 Mach Péter képviselő úr

részére

Tisztelt Képviselő Úr!

 

A közétkeztetéssel kapcsolatban hozzám intézett kérdésére az alábbi választ adom:

 A tanév kezdete óta sem a nevelési/oktatási intézményekbe, sem az Oktatási Kulturális és Sport Osztályra nem érkezett panaszbejelentés az étkeztetéssel kapcsolatban. Speciális menü biztosításához többen kértek segítséget. Mivel a konyha alkalmaz dietetikust, ezeket a kéréseket is tudják teljesíteni.

 A Szolgáltató az elmúlt két év tapasztalatai alapján mindent megtesz annak érdekében, hogy a gyermekek és a tanulók ízlésének is megfelelő, de korszerű, az előírt szabványokat betartó ételeket készítsenek. Ajánlásukat, hogy a konyhán szülőt, pedagógust szívesen látnak továbbra is fenntartják.

 Az óvodai és az iskolai munkaközösség október hónapban meglátogatta a Lampart Konyhát, és ételkóstoláson vett részt. Megállapították, hogy sajnos a családok étkezési szokásai és a kínált menü között nagy az eltérés. A gyorsételek, chipsek, fornetti sütemények íz világát nehezen tudják ellensúlyozni. A szülők számára tájékoztató anyagot készítettek, hogy a korszerű táplálkozást népszerűsítsék.

A konyha szóbeli bemutatása után a résztvevők megnézték az ételkészítéssel kapcsolatos összes helyiséget. Láthatták, hogy az alapanyagok egymástól elkülönített, zárt raktárakban vannak elhelyezve. Minden helyiségben rendet és tisztaságot tapasztaltak. A főzőkonyhában nagyüzemi körülmények között, – üstökben és gázzsámolyokon – készítették az aznapi ebédet.

Elkülönített konyhában készítették a speciális étkezést igénylő gyermekek ételét, melyek névvel ellátott dobozokban vártak a kiszállításra.

Lehetőségünk volt az aznapi óvodai és iskolai menü megkóstolására. Az ételekkel kapcsolatban a látogatók részéről nem merült fel kifogás.

Megállapítható továbbá, hogy az ételhulladék mértéke az intézményekben kevés, ami azt jelenti, hogy az étel többségét a gyermekek, tanulók elfogyasztják. Mindig biztosítanak elég kenyeret, így tudnak repetát is adni a gyerekeknek.

 Az intézmények egyedi kéréseit – hideg csomag kirándulásra, rendezvények szponzorálása szendviccsel, pogácsával vagy süteménnyel – szintén nyitottak.

Valamennyi intézményt rendszeresen látogatja a Szolgáltató képviselője, ellenőrzi, az étel útját az iskolában, valamint azt, megkapják- e az étkezők a megfelelő méretű adagokat. Az új konyhafőnök lehetőség szerint figyelembe veszi az intézmények kéréseit, javaslatait az étlapok összeállításában. (Legutóbb azt jelezték többen, hogy reggelire nem célszerű lilahagymát adni.)

 Természetesen sajnos előfordulnak hiányosságok. Volt, hogy kevesebb, vagy éppen több ételt csomagoltak egy-egy helyszínre, de a hibákat a haladéktalanul korrigálták.

 Budapest Főváros Kormányhivatal Népegészségügyi Intézetének rendszeres ellenőrzése semmilyen szabálytalanságot nem tapasztalt.

 Javaslom, látogasson el Ön is a konyhára, és győződjön meg saját szemével a Szolgáltató munkájáról.

 Budapest, 2012. november 6.

Dr. Vas Imre

alpolgármester

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük