A villamoshálózat fejlesztése Pesterzsébeten

Dél-Pest és ezen belül Pesterzsébet közlekedése még nem megoldott, az elmúlt években ugyan elindultak fejlesztések, majd jó néhány elképzelés hol pénzhiány, hol a politikai akarat hiánya miatt leállt egy időre (ilyen például a 3-as villamos meghosszabbítása, amely ügyet pont a ma a városházi többségért küzdő fideszes képviselők hátráltatták). 

Az LMP Budapest programja azonban jónéhány kérdésre próbál választ adni és az olcsóbb, de hatékony kötöttpályás felszíni közlekedés fejlesztése gyors javulást hozhat az itt élők közlekedésében.

Az LMP fővárosi elképzelései kiemelve a pesterzsébeti kapcsolódást:

Közlekedési fejlesztések a következő ciklusban

• a budai fonódó villamoshálózat (17, 19, 41 összekötés) megvalósítása,

• az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig a felszínen,

• a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos kiépítése a Lehel térig, a 14-es es 47-es

villamosok összekötése,

• a Rákóczi út – Kossuth Lajos út – Erzsébet híd villamostengely visszaépítése,

• Újpalotát a Rákóczi úton át Budával összekötő gyorsvillamos-tengely részletes

megtervezése, engedélyeztetése (kapcsolódóan a 4-es Metro felülvizsgálatához),

• a 47-es villamos rövid meghosszabbítása a budafoki városháza es a vasúti

megálló teljes elérésével, a végállomás korszerűsítésével,

a 3-as villamos meghosszabbítása a Topánka utcában a mai HÉV-vonalig,

• a 42-es villamos meghosszabbítása,

• a 2-es es a 21-es (volt 30-as) villamosok összekötése,

• a kőbányai EXPO-területet kiszolgáló 29-es villamos újraindítása,

• a nagykörúti villamosvonalak dél-budai végpontjainak vizsgálata a 4-es

villamos pályájának Bocskai úti meghosszabbítása es a korviszonylatok

(6-61, 4-61) vizsgálatával; a legjobb változat(ok) megvalósítása,

a Pesterzsébet-Csepel villamosvonal (a 3-as vonal folytatása) teljes körű

megtervezése es engedélyeztetése összhangban a csepeli fejlesztésekkel,

• a Budafok-Csepel híd megtervezése a rajta haladó villamospályával együtt,

a 3-as villamoskörgyűrű déli szakaszának megtervezése es engedélyeztetése,

• a Szegedi úti felüljáró es a rajta haladó villamospálya megtervezése

es engedélyeztetése, esetleg kivitelezése,

• a fogaskerekű villamoshálózat-kompatibilissé tétele es meghosszabbítása

a város fele a Moszkva térig, illetve a külső oldalon a Normafáig (a természetvédelem szempontjainak szigorú figyelembe vételével).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük