A nemzeti szégyen fala

Összenőtt, ami összetartozik: a Fidesz, a KDNP, a Jobbik képviselői és a vakkomondoros Balog együtt szavazták meg Magyarország energetikai gyarmatosítását és 46 évre történő eladósítását.

Földesi Gyula és Dr. Vas Imre kerületi országgyűlési képviselők is összefogtak Jobbikos kollégáikkal és igennel szavaztak.

Április 6-án népszavazást Paksról!

paksi átadás bohóccal 2.png

Zene a szégyenfal tanulmányozásához.

 A nemzeti szégyenfal:

Ágh Péter Fidesz
Babák Mihály Fidesz
Bábiné Szottfried Gabriella Fidesz
Dr. Bácskai János Fidesz
Balázs József Fidesz
Balla György Fidesz
Balla Mihály Fidesz
Bányai Gábor Fidesz
Bartos Mónika Fidesz
Bebes István Fidesz
Becsó Zsolt Fidesz
Bencsik János Fidesz
Dr. Bene Ildikó Fidesz
Berényi László Fidesz
Bíró Márk Fidesz
Bodó Imre Fidesz
Bodó Sándor Fidesz
Boldog István Fidesz
Borbély Lénárd Fidesz
Brájer Éva Fidesz
Dr. Braun Márton Fidesz
Dr. Budai Gyula Fidesz
Csampa Zsolt Fidesz
Csenger-Zalán Zsolt Fidesz
Cseresnyés Péter Fidesz
Dr. Cser-Palkovics András Fidesz
Csizi Péter Fidesz
Csóti György Fidesz
Csöbör Katalin Fidesz
Czerván György Fidesz
Dr. Czomba Sándor Fidesz
Czunyiné Dr. Bertalan Judit Fidesz
Dr. Daher Pierre Fidesz
Dankó Béla Fidesz
Demeter Ervin Fidesz
Demeter Zoltán Fidesz
Dióssi Csaba Fidesz
Ékes Ilona Fidesz
Ékes József Fidesz
Erdős Norbert Fidesz
Farkas Flórián Fidesz
Farkas Sándor Fidesz
Farkas Zoltán Fidesz
Dr. Fazekas Sándor Fidesz
Fejér Andor Fidesz
Dr. Fónagy János Fidesz
Font Sándor Fidesz
Földesi Gyula Fidesz
paksi átadás 2.png
Fülöp István Fidesz
Gajda Róbert Fidesz
Gelencsér Attila Fidesz
Dr. Gruber Attila Fidesz
Gulyás Dénes Fidesz
Gulyás Gergely Fidesz
Dr. Gyimesi Endre Fidesz
Gyopáros Alpár Fidesz
Győrffy Balázs Fidesz
Dr. György István Fidesz
Gyutai Csaba Fidesz
Hadházy Sándor Fidesz
Hanó Miklós Fidesz
Dr. Heintz Tamás Fidesz
Dr. Hende Csaba Fidesz
Herman István Ervin Fidesz
Hidvéghi Balázs Fidesz
Hirt Ferenc Fidesz
Dr. Hollósi Antal Gábor Fidesz
Dr. Hoppál Péter Fidesz
Horváth István Fidesz
Dr. Horváth János Fidesz
Horváth László Fidesz
Horváth Zoltán Fidesz
Dr. Horváth Zsolt Fidesz
Dr. Horváth Zsolt (Veszprém) Fidesz
Dr. Hörcsik Richárd Fidesz
Prof. Iván László Fidesz
Ivanics Ferenc Fidesz
Kapus Krisztián Fidesz
Kara Ákos Fidesz
Dr. Karakó László Fidesz
Dr. Kerényi János Fidesz
Kiss Attila Fidesz
Dr. Kocsis Máté Fidesz
Koncz Ferenc Fidesz
Kontrát Károly Fidesz
Kontur Pál Fidesz
Kósa Lajos Fidesz
Koszorús László Fidesz
Kovács Ernő Fidesz
Kovács Ferenc Fidesz
Dr. Kovács Ferenc Fidesz
Dr. Kovács József Fidesz
Kovács Péter Fidesz
Dr. Kovács Zoltán Fidesz
Kozma Péter Fidesz
Kőszegi Zoltán Fidesz
Kövér László Fidesz
Kubatov Gábor Fidesz
Kulcsár József Ferenc Fidesz
Dr. Kupcsok Lajos Fidesz
Dr. Kupper András Fidesz
L. Simon László Fidesz
Lakatosné Sira Magdolna Fidesz
Dr. Láng Zsolt Fidesz
László Tamás Fidesz
Lezsák Sándor Fidesz
Lipők Sándor Fidesz
Lukács László Fidesz
Mágori Józsefné Fidesz
Magyar Anna Fidesz
Manninger Jenő Fidesz
Márton Attila Fidesz
Dr. Mátrai Márta Fidesz
Menczer Erzsébet Fidesz
Dr. Mengyi Roland Fidesz
Dr. Mihalovics Péter Fidesz
Dr. Molnár Ágnes Fidesz
Dr. Molnár Attila Fidesz
Nagy Csaba Fidesz
Nagy István Fidesz
Dr. Nagy István Fidesz
Németh Szilárd István Fidesz
Németh Zoltán Fidesz
Nógrádi Zoltán Fidesz
Dr. Nyitrai Zsolt Fidesz
Obreczán Ferenc Fidesz
Dr. Ódor Ferenc Fidesz
Örvendi László Fidesz
Pánczél Károly Fidesz
Dr. Papcsák Ferenc Fidesz
Patay Vilmos Fidesz
Pichler Imre László Fidesz
Pintér László Fidesz
Pócs János Fidesz
Pogácsás Tibor Fidesz
Pokorni Zoltán Fidesz
Polics József Fidesz
Dr. Pósán László Fidesz
Potápi Árpád János Fidesz
Dr. Puskás Imre Fidesz
Rácz Róbert Fidesz
Dr. Répássy Róbert Fidesz
Révész Máriusz Fidesz
Riz Gábor Fidesz
Riz Levente Fidesz
Rogán Antal Fidesz
Román István Fidesz
Rónaszékiné Keresztes Monika Fidesz
Sági István Fidesz
Schmidt Csaba Fidesz
Sebestyén László Fidesz
Dr. Selmeczi Gabriella Fidesz
Dr. Simon Miklós Fidesz
Simonka György Fidesz
Szabó Csaba Fidesz
Dr. Szabó Erika Fidesz
Dr. Szabó Tamás Fidesz
Szabó Zsolt Fidesz
Dr. Szakács Imre Fidesz
Szalay Ferenc Fidesz
Dr. Szalay Péter Fidesz
Szatmáry Kristóf Fidesz
Szedlák Attila Fidesz
Szekó József Fidesz
Székyné Dr. Sztrémi Melinda Fidesz
Szemereyné Pataki Klaudia Fidesz
Szijjártó Péter Fidesz
Szólláth Tibor Zoltán Fidesz
Dr. Szűcs Lajos Fidesz
Talabér Márta Fidesz
Tállai András Fidesz
Tamás Barnabás Fidesz
Dr. Tapolczai Gergely Fidesz
Tasó László Fidesz
Tessely Zoltán Fidesz
Dr. Tiba István Fidesz
Tiffán Zsolt Fidesz
Dr. Tilki Attila Fidesz
Tóth Ferenc Fidesz
Tóth Gábor Fidesz
Dr. Tóth József Fidesz
Törő Gábor Fidesz
Dr. Turi-Kovács Béla Fidesz
Ughy Attila Fidesz
V. Németh Zsolt Fidesz
Vantara Gyula Fidesz
Varga Gábor Fidesz
Dr. Varga István Fidesz
Varga József Fidesz
Vargha Tamás Fidesz
Dr. Vas Imre Fidesz
csernobil avatása.jpg
Vécsey László Fidesz
Vigh László Fidesz
Vincze László Fidesz
Dr. Vinnai Győző Fidesz
Dr. Vitányi István Fidesz
Dr. Völner Pál Fidesz
Wintermantel Zsolt Fidesz
Wittner Mária Fidesz
Dr. Zombor Gábor Fidesz
Dr. Zsiga Marcell Fidesz
Zsigó Róbert Fidesz
Balczó Zoltán Jobbik
Bana Tibor Jobbik
Bertha Szilvia Jobbik
Dúró Dóra Jobbik
Egyed Zsolt Jobbik
Farkas Gergely Jobbik
Gyöngyösi Márton Jobbik
Hegedűs Lorántné Jobbik
Hegedűs Tamás Jobbik
Kepli Lajos Jobbik
Korondi Miklós Jobbik
Kulcsár Gergely Jobbik
Magyar Zoltán Jobbik
Mirkóczki Ádám Jobbik
Németh Zsolt Jobbik
Novák Előd Jobbik
Rubi Gergely Jobbik
Suhajda Krisztián Jobbik
Szabó Gábor Jobbik
Szilágyi György Jobbik
Vona Gábor Jobbik
Zakó László Jobbik
Dr. Aradszki András KDNP
Dr. Bagdy Gábor KDNP
Básthy Tamás KDNP
Bús Balázs KDNP
Firtl Mátyás KDNP
Földi László KDNP
Gaal Gergely KDNP
Habis László KDNP
Dr. Hargitai János KDNP
Harrach Péter KDNP
Hoffman Pál KDNP
Dr. Hoffmann Rózsa KDNP
Kalmár Ferenc András KDNP
Karvalics Ottó KDNP
Dr. Lanczendorfer Erzsébet KDNP
Dr. Latorcai János KDNP
Dr. Lukács Tamás KDNP
Michl József KDNP
Móring József Attila KDNP
Dr. Nagy Kálmán KDNP
Pálffy István KDNP
Dr. Puskás Tivadar KDNP
Dr. Rétvári Bence KDNP
Sáringer-Kenyeres Tamás KDNP
Dr. Seszták Miklós KDNP
Seszták Oszkár KDNP
Dr. Simicskó István KDNP
Soltész Miklós KDNP
Szászfalvi László KDNP
Dr. Tarnai Richárd KDNP
Varga László KDNP
Balogh József független

104 hozzászólás “A nemzeti szégyen fala” bejegyzéshez

  1. ez a te véleményed nudli.ha nem tetszik menj és szavaz április 6.legyen az amit a többség akar.jó így minuszkám?

  2. Vergődik az ellenzék Paks ügyében, a hazaárulózás nagyon nem áll jól annak a tábornak, amely a kirekesztés és a gyűlölet ellen, a tolerancia és a más véleményének tisztelete mellett szólal fel.

  3. A jobboldali politikusok olyanhoz adták szavazatukat, amiről fogalmuk sem volt. A paksi bővítést úgy erőszakolták le az ország torkán, hogy előtte semmilyen érdemi társadalmi vita nem volt, és a hatástanulmányokat 10 évre titkosították. Csak egy referendum kiírásában lehet bízni, mivel a kormányváltásra kicsi az esély…

  4. Olyan szánalmas ahogy a moszkoviták próbálják védeni a védhetetlent… ja, hogy nem is védik csak trollkodnak…

  5. Orbán 2007:
    „túlzott mértékű orosz befolyás érvényesül”

    Orbán 2011:
    „Magyarország megújításának egyik kulcsa az energiafüggőség csökkentése”

    Orbán 2014:
    Putyin jó, orosz befolyás és függőség növelése jó…

  6. @Mach Péter: Röhögnöm kell, Mesterházy mondta, pont ők…

    @Brix: Míg Józsáéknak érdeke volt, (6.6 milliárd oka volt rá) , addig nagyon akarták Paksot bővíteni…, csak drágábban és IMF hitelből…

  7. @Fulek:

    Az IMF hitel kamata az első számítások szerint a fele harmada az orosz hitel várható kamatának.

    A többi hitvita, én nem akarom bővíteni. A Párbeszéd Magyarországért nem akarja bővíteni.

    Az ellenzéki pártok pedig elfogadták, hogy az elkövetkező 5 évben ez nem aktuális kérdés, ennek számos oka van.

  8. @szonár: Mit fizet ez a mocskos agitprop. munka, hogy megpróbáljátok az emberek fejéből kiradírozni, hogy a rendszer fő logikája, felépítése az adófizető választópolgár vs aktuális kormányzat reláció (lenne) és helyette azt nyomatjátok, hogy Mo.-on mindenki valamelyik oldal zombi szavazója.

  9. @szonár: Amúgy nektek nyilván nagyszerű ez a paksi projekt, a 3.700 millió 40% Közgép projekt lesz, abból a következő 100 évre biztosítva van az online agitátorok lopott pénzből finanszírozása.

  10. A fidesz sikerszériáját méltóképpen koronázza az orosz hitelmegállapodás.

    A szocikét meg simon meztelencsgázása.

  11. @tobeor:

    Azzal kapcsolatban, hogy milyen az erkölcsi véleményem a történtekről, a szégyenfal állítása szerintem sokat elmond.

    Aki elkótyavetyéli az ország javait, atomtemetőt létesít hazánkban és kedvezőtlen feltételek mellett 46 évre eladósítja…

    Nos, ennek ellenére én nem használtam a hazaáruló jelzőt.

  12. én megbocsájtok nekik. simon gábor is jóhiszeműen felejtette el, hogy van 200 millája pluszban nemigaz? ezek is jóhiszeműen szavazták meg, hogy legyen energia :))

  13. @Mach Péter:

    Az mitől szégyenfal, hogy idemásoltad a parlament.hu oldaláról a jobboldali képviselők névsorát?

    És pláne, ez mitől poszt?

  14. @Kámasuka:

    Öhm…

    Nyilván vicces volna, de nem vagyok szoci.

    Sőt én már akkor is ellenzéki voltam amikor a most a FIDESZ-ben politizáló öregek többsége még a KISZ-ben, vagy az MSZMP-ben politizált.

    Világbéke 😉

  15. @Mária: attól poszt, hogy ha együttPM-es írja, az automatice bérlettel rendelkezik az index blogketrecben 🙂

  16. Szívesen látnám hogy fogod a táskád és lelépsz ebből az országból,végleg,a haverjaiddal együtt.
    Tudod, van az a pont ahonnan már nem kell párbeszédre törekedni és megértést tanúsítani csak tenni ami szükséges. Nagyon közel jársz, jártok már ahhoz a ponthoz.

  17. @Mária:

    Nem a jobboldali képviselők névsora, hanem akik igen nyomtak az Orbán-Putyin paktumra.

    Én Ángyán Józsefet, a Magyar Hajnal képviselőjét, Gyurcsány Ferencet és a DK liberális képviselőit is jobboldalinak tartom, de ők most vagy nem szavaztak, vagy nemet szavaztak.

  18. @Mach Péter: „Nyilván vicces volna, de nem vagyok szoci.”

    áá nem 😀 csak épp a maszop színeiben politizálsz fletóval meg mesterházival a hátad mögött, meg bajnaival aki szintén sose volt mszp-s 😀

  19. Orbán Viktor hazaáruló, 2007:

    „Európában bizony elszaporodtak Putyin pincsijei, és ezt most már mindenki kezdi veszedelmesnek látni.”

  20. @$$$=$$$:

    Vagy mégsem.

    Arról nem tehetek, ha beálltak a hátam mögé ;-).

    Komolyra fordítva, a kormánynak mennie kell és menni fog.

  21. Mindig kedvelem, amikor a Heller-Forgó tornyokból távozó vízgőzzel illusztrálják a környezetszennyezést, e mellé még beszínezni a képet, mintha szmogot látnánk, különösen bájos.

  22. Orbán Viktor a magyar kormány és Oroszország közötti titkosított energetikai szerződésről (MTI, 2008. február 28.)

    „A magyar kormány puccsot hajt végre a magyar parlament ellen, a magyar kormány puccsot hajt végre a saját népe ellen.”

  23. @Mach Péter: „a kormánynak mennie kell és menni fog. „

    álom álom édes álom 🙂
    mire alapozod ezt a realitásérzékben gazdag állításodat?

    amúgy már nem azért de ha nekem gyurcsány állna a hátam mögé én elég gyorsan kiállnék onnan. de ha valakinek ez jó érzés… 😀

  24. Ez nem szégyentábla hanem Nemzeti Dicsőségtábla. Azok vannak rajta, akiknek fontos az ország függetlensége, a nemzeti felemelkedés záloga az energia függetlenség. Azok, akik Paksot nem elvtársi kifizetőhelynek használták, lenyúlva az adófizetők keservesen megdolgozott milliárdjait, mint Józsa, Gyurcsány és a többiek, hanem egy okos és bátor lépéssel a 21 század legjobb magyar üzletének létrejöttét támogatták.

  25. @pernahajder Campbell:

    Igen, erről már többször vitatkoztam másokkal is.

    Ezt a szimbólumot használja az atomenergia ellenzők többsége már évtizedek óta. Emiatt, ezt a közvélemény ezzel azonosítja.

    Harcolhatnék ellene, de most Paks ügye jobban idegesít.

    Amúgy nem én színeztem, bár valóban direkt ezt választottam.

  26. @Mach Péter:

    Atyaég, a hatvanadik Paks-ellenes poszt. Végül is kampányidőszak van, futja a kampánypénzekből ennyi posztra. Bár még az is lehet, hogy lelkesedésből, ingyen csinálod.

    Napelem, szélerőmű, biogáz, geotermia vagy mi a te javaslatod az atomenergia helyett? Csak lérdezlek, érvelni egyik ellen sem fogok, mert már ezren ezerszer leírták.

    „Az IMF hitel kamata az első számítások szerint a fele harmada az orosz hitel várható kamatának.”

    Pénzügyben járatosan szerint a járulékos költségekkel kb. annyi. De én nem értek hozzá, vezessék le a szakértők.

    „A többi hitvita, én nem akarom bővíteni. A Párbeszéd Magyarországért nem akarja bővíteni.”

    Szerencsére mások igen.

    Lehet, sőt biztos, hogy a Fidesz és holdudvara, pl. Közgép a pénz felét ellopja. Ám ha ugyanennyi pénzből bármi más épülne egy másik, pl. szoci kormány alatt, ugyanúhu és ugyanannyit ellopnának, csak éppen mások lopnának.

    Sőt, ha semmi nem épülne, akkor is közel ennyit ellopnának kamu pályázatokkal, közbeszerzés nélküli megbízásokkal stb. Ne légy naiv, a kormányon lévők mindig annyit lopnak, amennyit csak tudnak. Ha nem eg yhitelből, akkor az adókból vagy bármiből.

  27. @Mach Péter:

    „Ezt a szimbólumot használja az atomenergia ellenzők többsége már évtizedek óta.”

    Nem véletlenül, hiszen ez is kiválóan mutatja, mennyire fingjuk sincs a környezetvédelemről. 🙂

    Szerintem ez az atomellenesek legfrappánsabb önkritikája. 😀

  28. @Mach Péter: ‘Az IMF hitel kamata az első számítások szerint a fele harmada az orosz hitel várható kamatának.’

    Ez a durva. Mondjuk a kamat önmagában az nem érdekel senkit de levezetheted hogy miért jó ez, miért rossz az.

  29. A legszebb, hogy a posztszovjet birodalomépítő ruszkik még csak NEM IS TITKOLJÁK, hogy politikai befolyás a céljuk…

    Ruszkik, 2003: „az energetikai üzletek meghatározzák az ország geopolitikai befolyását.”

    Orbán pincsi meg szépen szélesre tárta a kaput a ruszki befolyás növelése előtt…

  30. @Mach Péter:

    „Komolyra fordítva, a kormánynak mennie kell és menni fog.”

    Valamikor biztos menni fog, de az nem idén lesz. Én legszívesebben már ma elküldeném ezt a kormányt a bús p***ába, ha nem tudnám, hogy a szoclib-ballib csürhe rablóbanda jönne a helyébe: az egyik rablóbanda megy, a másik jön, tökmindegy, ki rabolja le az országot.

    Viszont ennek a szar kormámnynak legalább egyetlen jó döntése volt: Paks 2 megépítése.

  31. @Mach Péter:

    Ő… dehát az IMF hitel kamata az első számítások szerint háromszorosa az orosz hitel kamatának.

    Mondjuk amúgy szerintem is inkább a bősi erőművet kellett volna megépíteni (tiltakozás meg tüntetés helyett), illetve ha kell, további vízerőműveket, amelyek segítségével az ún megújuló energiaforrásokon alapuló termelés valóban alternatíva lenne az atomerőművekkel összevetve, csak éppen az jelentősen többe kerülne, mint az atomerőmű (ráadásul balesetmentes üzemeltetés esetén is környezetszennyezőbb). Az import áramnak még renyhe emlékezőtehetséggel is nehéz hívéül szegődni (lásd még a teljesség igénye nélkül az import cukrot), a szénhidrogén (olaj, gáz, szén, és a mitikus palagáz) meg még szennyezőbb és drágább eshetőség, mint teszem azt, a napcella. Egyúttal az is valószínűsíthető, hogy az elkövetkező 60 évben az áramfogyasztás jelentősen növekedni fog.

    Szóval ugyanolyan laikusként, mint mindenki más, aki ebben a témában most felemeli a szavát, azt gondolom, hogy atomerőművet értelemszerűen az oroszokkal lehet építtetni, és alig hiszem, hogy további 5-10-15 évnyi „társadalmi” vita kitermelne egy orosz finanszírozásnál olcsóbb hitelt. Az is világos, hogy egyelőre nincs alternatívája az atomenergiának (lásd bősi bekezdést).

    Vagyis hitről vitatkozunk, pedig arról nem illik, csak téríteni.

    Az meg, hogy mondhatni gusztustalanul, suttyomban, ellentmondásosan stb. villámgyorsan levajazódott a jövőnk, az meg teljesen természetes ebben az országban (kontinensen, bolygón) huszonX éve (meg persze előtte is), ha megnézzük: a Fidesz éppúgy az ellenkezőjét teszi és mondja most annak, amit pár éve kommunikált az ügyben, mint az MSZP-Együtt-Mittoménki.

    Egyébként április 6-án kocsit (biciklit) kell mosni. (Na jó, talán, nagyon talán, azért megérné elmenni, ha lenne realitása, hogy a választások után egy Jobbik-LMP koalíciós kormány alakul, de ezt kötve hiszem, szóval a kocsi/bicikli mosás az okosabb, intelligensebb és felelősségteljesebb választás.)

  32. @maxval a gondolkodó birca: Bármilyen olcsó biztonságos energiára szükség van.. De ki látott itt bármit arról hogy ez olcsó és biztonságos lesz? semmit nem adtak ki.. gyakorlatilag csak és kizárolag hihetsz benne hogy olcsó lesz és biztonságos. A kétkedés kiveszett az emberekből.. Így csak hátrafelé megyünk..

  33. @ephart:
    Milyen többség? Mint az előző választáson? Ahol a szavazók 30%-nak az 52%-a volt a „többség”?

  34. @Qub: Mér te abban is csak hihetsz hogy mér folyik meleg víz a csapból. Életedben tv-t nem olvasál el.

    Atomerőmü projektben ott vagy?

  35. @maxval a gondolkodó birca:
    Olcsó: 185 milliárd helyett min. 500 mrd.-ba fog kerülni éves szinten a paksi áram.
    A biztonságos energiának sok kritériuma lehet, egy szomszédos országokkal sűrűn összekötött elektromos hálózatban is elég relatív a biztonság. Ha meg arra gondolunk, hogy az eddig páratlan 70 éves háború mentes időszakot se adta volna senki írásba, akkor egy decentralizált rendszer lehet biztonságosabb lenne, mint egy központi egységre épülő rendszer. Az energia jövőbeli árát pedig nincs ember aki, pl. 10 éves távlatban megmondaná, ezért is kellett volna még várni… Az oroszok remek partnerek, nincs 4 éve, hogy a MOL-t szerették volna sunyiba kivásárolni alólunk, most megvették az országot, de legalábbis a kormányt…

  36. @Mad Mind: választáson az számít aki választ is. aki nem választ az nem számít. sajnálom. idén is így lesz. fidesz fog nyerni.

  37. @Kámasuka:
    Miért is? Mert 40+évre eladósítottak minden magyar embert? Ez nem olyan nagy dolog, az összes kormány ezt csinálta eddig, beleértve orbi első kormányát is, a jogfosztott időkből.

  38. @Mad Mind: ‘Ez nem olyan nagy dolog, az összes kormány ezt csinálta eddig, beleértve orbi első kormányát is’

    Hát a 2 Orbán kormánynak egyetlen %-kal sem sikerült emelnie az adósságszintet.

    És az mégis 80%. Hmmm.

  39. Én örülök, hogy biztosítják a jövőbeni áramellátást. Szükség van az új blokkokra 2 okból is: a régiek lassan elöregednek, és közben az áramfelhasználás is növekszik.
    Áram nélkül nem lehetne internetezni sem. Még az ilyen szánalmas fröcsögéshez is kell áram.
    Azt is mindenki tudja, hogy ez egy kormányokon átívelő beruházás, korábban a szocik is támogatták.

  40. @Kámasuka: Mérnök vagyok de nem, nem vagyok ott.. Ezért szoktam tájékozódni megfelelő forrásokból. Lázár János nem megfelelő forrás csak egy politikus. Arra lennék kiváncsi hogy a nem politikus közgazdászok és a nem politikus mérnökök (akik ebben az ágazatban dolgoznak) szerint is az évszázad üzlete-e ez? Azét van ebben az országban néhány komoly szakértő ebben a témában.. Miért nem ismerhetjük meg a valós számításokon alapuló hatástanulmányokat ??

  41. @Lali73:
    Az élöregedésig még van 20+ év. Nem támogatta senki, hanem felhatalmazást adtak előzetes tervek kidolgozására.

  42. @inebhedj – szerintem:

    Kamatügyben más forrást tekintünk úgy tűnik hitelesnek.

    Zöld politikusként nyilván ellenzem az atomenergia használatát és szeretném azt kivezetni, felcserélni más tiszta (megújuló) energiaforrásra.

    Ha kormányra kerül a pártom, vagy együttműködési kényszerben van a mindenkori kormány velünk, akkor ezért küzdök. Szerintem ez nem ördögtől való dolog.

    Ami viszont fontos:

    – most (nyilván a japán katasztrófa miatt is) megkezdődött világszinten az atomenergia kiváltásának folyamata.
    – az Orbán-kormány ehelyett bővít, sőt olyan módon bővít, hogy többletet termel, magyarul beszáll az atomlobbi mellett
    – fenti buliért úgy tűnik az ország nem kap semmit cserébe, max. a Közgép
    – sőt ilyen tárgyalási feltételek mellett is köteleztük magunkat, hogy 20 éven belül atomtemetőt építünk Magyarországon.

    Nos, én inkább április 6-án bicikli mosás után elmegyek és elzavarom őket.

  43. @Mach Péter:
    „Zöld politikusként nyilván ellenzem az atomenergia használatát”
    Ja hogy zöld politikus nem zöld elkötelezettségű, nagy úgy tényleg ellenezhető az atomenergia.

    „most (nyilván a japán katasztrófa miatt is) megkezdődött világszinten az atomenergia kiváltásának folyamata”
    Nézz már utána hány atomerőmű épül, még a japánok is kapcsolják vissza az atomerőműveket a pánik után.

  44. Magyarországon hiába telepítesz szélerőműveket, ha nem fúj a szél. Hegyekkel körbezárt medence vagyunk. A németeknél is minimális a szélenergia aránya, pedig ott sokkal nagyobb a szél, főleg a tengerparti sávban.

  45. @Mach Péter: Ami fontos: – Nem igaz. Vannak országok, ahol elkezdődött (pl. Németország, Japán) és van ahol az atomenergia mellett teszik le a voksot. Szóval a világszinten történő kiváltás az maximum lilaködös álom csupán. Esetleg kérdezd meg a franciákat nekik mi a véleményük. Vagy az egyszeri németet akinek nem kicsit emelkedtek az energia árai.
    – nem többletet termel. Konkrétan a majdan kieső erőművi blokkokat váltja ki. Lesz persze egy olyan időszak amikor a jelenlegi kapacitás és az új is egyszerre fog üzemelni. Szerintem nem akkora baj, hogy akár a teljes hazai energia szükségletet is tudjuk majd fedezni, akár haza alapanyagból (mecseki uránbányák)
    – nem vagyok meggyőződve hogy csak Simlicska és Tsai Co fog ebből csak hasznot húzni. Nyilván csurran cseppen más fidesz potentátnak is.
    – úgy vélem az egész paksi ügy aljassága abban rejlik, hogy gyakorlatilag senki semmit nem tud a feltételekről. Érdekes lehet elszámolni a lelkiismeretével annak a politikusnak is aki úgy szavaz meg valamit, hogy gyakorlatilag semmit nem tud a feltételekről…

  46. @Lali73: A decemberihez hasonló időszakban (se szél se nap, csak szmog) aztán meg anyázhatnánk, hogy nincs áram a rendszerben…

  47. @ZX: És Baja mellé, vagy Debrecen mellé építed? 🙂 🙂 🙂 Nem két kilowattról beszélünk…

  48. @vontod75:

    Az utolsó előtti bekezdéseset persze igazolja az utolsó, de ennél azért erősebb érvre vágyom.

    A pécsi uránbánya nem lelkesít, amúgy ha újra kinyit az az urán és ebből következően az áram világpiaci árának drasztikus emelkedését jelentené (nem véletlenül zárt be).

    Ajánlom figyelmedbe bármelyik ércgazdaságtan tankönyvet ez ügyben.

    A többi pedig hitvita én a világszinten történő kiváltásban hiszek, mások ennek ellenkezőjében.

    Komoly érdekcsoportok harca, amiben most úgy tűnik a zöldek jobban állnak, a magyarok pedig a másik oldalt választják (kivéve ha áprilisban másként döntünk).

  49. @Kámasuka: „Hát a 2 Orbán kormánynak egyetlen %-kal sem sikerült emelnie az adósságszintet.

    És az mégis 80%. Hmmm.”

    Fején találtad a szöget. Mindezt úgy, hogy elégett a GDP 11%-át kitevő nyugdíjvagyon (azaz az implicit adósság ennyivel nőtt) + Paks II.-vel, de arról azt sem tudjuk, mennyi. Biankó csekk.

  50. Milyen érdekes, hogy a NEMZET NAGYJAI Orbán,Navracsics,Lázár,Semjén,meg a kis mitugrász környz.államtitkár nem vett részt a szavazáson!
    Ha netalán késöbb számon kérnének a döntést akkor mondhatják, hogy ők már pedig nem szavazták meg!
    a sok seggnyaló meg mind sorba:)))))
    hajrá figyesz!(titokban veletek vagyok):))))))))

  51. @szamarhegy:

    „A biztonságos energiának sok kritériuma lehet, egy szomszédos országokkal sűrűn összekötött elektromos hálózatban is elég relatív a biztonság.”

    A sok lehetséges kritériumközül viszont egy elengedhetetlen: legyen energia. Ha nincs, akkor hiába vannak összekötve a hálózatok.

    Emellett úgy tudom, Nyugat-Európában nagyjából akkor süt a nap, mint nálunk. A legnyugatibb Portugáliához képest nincs 30 hosszúsági fok, ami kb. 2 óra.

    „Az energia jövőbeli árát pedig nincs ember aki, pl. 10 éves távlatban megmondaná, ezért is kellett volna még várni”

    Önmagadnak mondasz ellent. Ha 10 évre sem lehet előre látni, akkor 2030-ban sem lehet majd látni, mennyi lesz 2040-ben, pedig Paks 2 legalább 2100-ig fog üzemelni. Tehát 2030-ban is majd azt mondanád, hogy ej, ráérünk arra még…

  52. @szonár: Az ellenzék éppen hogy nem vergődik Paks ügyében, hanem hatalmas ziccert kapott. Orbán mohóságában és/vagy félelmében még a választások előtt biztosra akart menni, de ez meg fogja bosszulni magát. Még a Fidesz-szavazók többsége is ellene van ennek az üzletnek, a fidesz-vezérek a saját szájukból csinálnak segget ezzel.

    Nagyon vicces, hogy miközben az EU-tól kapunk egy rakás pénzt, ami nélkül ma gyakorlatilag nem létezik fejlesztés Magyarországon, eközben az országot meg az oroszoknak szolgáltatjuk ki és Orbán Brüsszel ellen folytat szabadságharcot. Moszkva ellen úgy tűnik, nem kell, ott nagyon csípik ezeket a zsebdiktátorokat, mint amilyen Putyin maga is.

  53. Nem értem, miért rosszabb ez mint az IMF hitel, amelyet ráadásul Gyurcsányék el sem tudtak kerülni.

    Vagy az IMF-nek nincs kiszolgáltatva az ország?

  54. @Mach Péter: Persze, hogy hitvita. Csak míg a Paks II teljesítményéről hozzávetőleges méretéről egzakt számok állnak rendelkezésre még sehol nem olvastam olyan zöld elemzést, hogy az új blokkok (2*1000-1200 Mwatt) kiváltása mondjuk napelemekkel hány négyzetméteres területen lenne lehetséges, vagy ugyanezt mondjuk szélerőművekkel hogy lehetne megoldani, mindamellett hogy folyamatosan rendelkezésre állna a fenti teljesítmény. Mert amíg a 2*1200 megawatt áll szemben az „akár” x százalékkal, vagy „akár” y megawattal addig nem igazán lehet érdemi vitát folytatni. Meggyőzhető vagyok, mondd a számaidat!

  55. @Kovacs Nocraft Jozsefne: Ok, de mivel tudomásom szerint most is állnak gáz alapú itthoni erőművek, alapvetően fölös kapacitás van a regionális villamosenergia rendszerben, ezért a legyen energia kérdés nagyobb mozgástérben értelmezhető. Nem érveltem a napenergia és a szélenergia mellett…., bár a stratégiai szempontból egy diverzifikált rendszerre kellene törekedni. Nem hiszem, hogy ellentmondás lenne, amit írtam, mert most egy érdekes időszak van az USA palagáz technológiai forradalom aktuális téma, 10 év múlva jobban lehet látni ennek valós és tartós hatását, továbbá 2024-ben már nem kell kitalálni, hogy 2014-2024 közötti időszakban mi történt, elég csak elemezni a tényeket. Úgy tudom, hogy a hasadó anyag készletek 2100 körül kifogynak, ami ha mást nem, de áremelkedést biztosan jelent 2050 után. Én egyáltalán nem vagyok atomellenes, de azt gondolom, hogy Putyin féle oligarchákkal, akik tankokkal, vagy pénzzel próbálnak a világban befolyást szerezni, nem szabad ilyen volumenű üzletben, hitelben együttműködni.
    Továbbá lehet, hogy remek dolog az atomerőmű, de azt nem kellene a kormánynak behazudni, hogy olcsóbb lesz az áram, miközben a paksi áram önköltsége 300%-ra is nőhet és a többi lehetőség költségének megítélését is ehhez kell igazítani.
    Na, meg az is egy kényes része a sztorinak, hogy miből fizetjük ki ezt a rengeteg pénzt. évente 3-400 milliárd extra kiadást miből fizetünk ki, milyen állami szolgáltatásokból, területekből lehet még ennyi pénzt elvonni?

  56. @Mach Péter:

    „Ha kormányra kerül a pártom, vagy együttműködési kényszerben van a mindenkori kormány velünk, akkor ezért küzdök. Szerintem ez nem ördögtől való dolog.”

    Isten őrizz! 🙂 Da kár is a fohászért, ez a veszély nem fenyeget.

    „Zöld politikusként nyilván ellenzem az atomenergia használatát és szeretném azt kivezetni, felcserélni más tiszta (megújuló) energiaforrásra.”

    Elaborate. 🙂

    „most (nyilván a japán katasztrófa miatt is) megkezdődött világszinten az atomenergia kiváltásának folyamata.”

    Nagyon tévedsz. A japánok is kezdik visszakapcsolni az atomerőműveiket, és persze a németek is. Egyelőre még con sordino, de már szó sincs az atomerőműveik mihamarabbi lekapcsolásáról.

  57. Biztosan meg fogunk halni, meg atomrobbanás lesz, meg leigáznak az oroszok, és rabok leszünk unokáinkkal egy millió évre. Mert nem hallgatunk a sok büdös prolira, aki már azzal is bizonyítja életképtelenségét, hogy a gyurcsány – féle brigádnak szopja a farkát. 🙂

  58. @szamarhegy:

    „2024-ben már nem kell kitalálni, hogy 2014-2024 közötti időszakban mi történt, elég csak elemezni a tényeket.”

    Na igen, akkor majd azt kell kitalálni, mi fog történni 2024 után. 2034-ben pedig azt, mi fog történni 2044 után. 🙂

    „Érdekes időszak van az USA palagáz technológiai forradalom aktuális téma”

    A palagáz eleve attól vált kitermelhetővé, mert eléggé megdrágult a hagyomásnyos kitermelésű gáz. Persze most árcsökkenés van odaát, mert elsőként a könnyen és olcsón kitermelhető lelőhelyeket akánázzák ki, de később…

    „Úgy tudom, hogy a hasadó anyag készletek 2100 körül kifogynak, ami ha mást nem, de áremelkedést biztosan jelent 2050 után.”

    Ismét önmagadnak mondasz ellent. Ha valósnak hiszed azt, amit írsz, hogy világszerte leállnak az atomenergiával, akkor nem fogynak ki a készletek és nem lesz drágább az alapanyag. Továbbá míg egy gázturbinás erőműnél az üzemeltetési költség igen jelentős része a gáz, addig egy atomerőműnél a fűtőanyag igen csekély, jelenleg kb. 10%, ha jól tudom. Ha duplájára emelkedik a fűtőrudak ára, az alig lesz észrevehető az áramárban. Ha viszont a gáz ára emelkedik duplájára, akkor…

    Egyébként nem fogy el az urán, Magyarországon főképp nem , mert van saját.

    „azt gondolom, hogy Putyin féle oligarchákkal, akik tankokkal, vagy pénzzel próbálnak a világban befolyást szerezni, nem szabad ilyen volumenű üzletben, hitelben együttműködni.”

    A nyugati szövetségi rendszer vezető hatalma, az Egyesült Államok nem valami igen hasonlót tesz? Pl. a Közel-Keleten? Na meg máshol is. Akkor meg a te logikád szerint NATO-tagállammal sem szabad…

    „miközben a paksi áram önköltsége 300%-ra is nőhet”

    Majd meglátjuk, te is csak valószínűsíted.

    „miből fizetjük ki ezt a rengeteg pénzt. évente 3-400 milliárd extra kiadást miből fizetünk ki”

    Abból, amiből naperőműveket építenének a zöldek. Vagy amiből áramot kellene importálnunk Paks 1 leállása után – pl. az általad említett összekapcsolt hálózatból, mert ha abból csak kiveszünk, az keményen import.

    Na meg abból, amit Paks 1 és Paks 2 párhuzamos üzeme alatt a fölös áram exportjáért kapunk. Ha Franciaországnak nem gond 75% atomrészesedés mellett exportálnia a fölösleget, akkor nekünk sem lesz az.

  59. @vontod75: Nyugi, nem fog számokat mondani. Csak azt, hogy az atom rossz, mert csak. Az orosz atom meg főleg rossz.

  60. @Kovacs Nocraft Jozsefne: „A nyugati szövetségi rendszer vezető hatalma, az Egyesült Államok nem valami igen hasonlót tesz? Pl. a Közel-Keleten? Na meg máshol is. Akkor meg a te logikád szerint NATO-tagállammal sem szabad…”

    Ha csak az elmúlt 2 háborúnkat nézzük akkor látjuk, hogy rossz helyre álltunk. Ugye harmadszorra nem akarjuk újra elkövetni?

  61. @Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne haragudj, de nem értelmezhető az álláspontod, nekem kérdéseim vannak a Kormányzat döntésével szemben, szerintem nekem mint adófizető állampolgárnak ez a feladatom, sajnos a Kormány teljes mértékben le…rta , hogy informáljon, hogy miért most és miért éppen ezt a döntést kellett meghoznia, ha a pontosan 13%-os rezsicsökkentés 2024-re prognosztizálását nem tekintem ilyen információnak…
    A Te álláspontod két irányba megy, egyrészt megpróbálsz belenyomni egy atomenergia, atomerőmű ellenes, zöld energia támogató ‘sablon’ álláspontba,holott én csak baromi nagy kérdőjelekkel és csodálkozva nézek erre hiper sebességgel, választások előtt lenyomott projektre.
    Az álláspontod másik része, hogy neked semmi se probléma, ebben a sztoriban neked minden kerek és világos, hajrá csak így tovább.
    Ilyen álláspontja egy önálló adófizető állampolgárnak nem lehet, csak egy maffia pénzből eltartott bértrollnak, így köszönöm, hogy ennyit foglalkoztál velem, de mivel a Ti munkásságotoknál károsabbat el sem tudok tudok képzelni Mo. közéletének alakulásával kapcsolatosan, ezért finoman csak annyit kérnék (megértve, hogy minden korban vannak emberek, akik ilyen alja munkából élnek és a pénz nagy úr) hogy hanyagolj a jövőben, köszi.

  62. @ZX:

    1. Nem válaszoltál a kérdésemre.

    2. Nem lehetsz biztos, vajon legközelebb nem épp azzal választunk-e rosszul, hogy a Nyugat mellé állunk. Ill. biztos lehetsz, ha van jól működő varázsgömböd.

  63. @szamarhegy:

    „nekem kérdéseim vannak a Kormányzat döntésével szemben”

    Én nem vagyok a kormányzat, ezért nem is a kormányzat nevében válaszolok neked. Ha ez zavar, akkor írd meg, hogy nem érdekel a válaszom, mert te a kormánytól vársz választ – de elkeserítelek, itt vsz. senki nem fog tudni neked a kormány nevében válaszolni.

    „egyrészt megpróbálsz belenyomni egy atomenergia, atomerőmű ellenes, zöld energia támogató ‘sablon’ álláspontba”

    Dehogy, nem én nyomlak bele, ott vag yte magadtól is. Persze nincs ezzel semmi gond, amennyiben a vitánkat békés beszélgetésnek fogod fel és nem tulajdonítasz nelem olyan szándékot, amely nincs meg bennem.

    „Az álláspontod másik része, hogy neked semmi se probléma, ebben a sztoriban neked minden kerek és világos, hajrá csak így tovább.”

    Tévedsz. Azt én is furcsállom, hogy ilyen hirtelen történt a megállapodás, talán nem is tartom túl elegánsnak. Viszont abszolút helyes döntésnek tartom, mind az atomenergiát, mind azt, hogy az oroszok építsék.

    „Ilyen álláspontja egy önálló adófizető állampolgárnak nem lehet, csak egy maffia pénzből eltartott bértrollnak”

    🙂

    „így köszönöm, hogy ennyit foglalkoztál velem, de mivel a Ti munkásságotoknál károsabbat el sem tudok tudok képzelni Mo. közéletének alakulásával kapcsolatosan, ezért finoman csak annyit kérnék (megértve, hogy minden korban vannak emberek, akik ilyen alja munkából élnek és a pénz nagy úr)”

    Elég szánalmas az a hozzáállásod, hogy aki nem ért egyet veled vagy egy bizonyos, a tiéddel nem egyező véleményt képvisel, az rögtön a maffia bértrollja stb.

    „hogy hanyagolj a jövőben, köszi.””

    A fenti ideológiai töltésű tirádáid után nem is kívánok veled szóba állni. Pedig azt hittem, érvelni fogsz, nem szart dobálni. Da de mi mást dobálhatnál, ha csak szar van a közeledben. 🙂

  64. @Kámasuka: „Hogy jön a nyugdíjvagyon meg Paks az államadóssághoz?

    Tudod azt mérik. Van rá szám tudod.”

    Igazad van, államadósságot nem generálnak, csak fizetési kötelezettséget, ami most már alkotmányosan is továbbhárítható a lakosságra. Mindjárt más.

  65. Bocs, hogy beleszólok, nem biztos, de lehet, hogy elkerülte a figyelmeteket egy dolog. Tudtommal a paksi szerződés kitétele, hogy a Gazprom 2017-ig kedvezményes áron adja a nekünk a gázt. Nyilván nem véletlenül: Orbánnak mostantól a következő választásig biztosított az olcsó energia, Putyinnak viszont a kezében van az összes potenciális következő magyar kormány, vagyis innentől lehet, hogy a Kremlben dől el, ki lesz Magyarországon hatalmon. Ezek szerint Orbán nem atomért, hanem gázért adta el Magyarországot. Olcsó gázért.

    Akkor viszont értelmetlen a vita arról, hogy kell-e nekünk atomerőmű. Hogy lesz-e, az a fentiek közül senkit nem érdekel. Ez a szerződés nem egyéb, mint a következő négy év, meg a következő válsztás ára (mint ahogy az előző négy évre rámentek a nyugdíjmegtakarítások). Közben pedig nyilván elvárás az oroszbarát politika, akár az EU ellen is. Utána pedig? Nos, szerintem…

    Meneküljetek.

  66. @pernahajder Campbell:

    „Tudtommal a paksi szerződés kitétele, hogy a Gazprom 2017-ig kedvezményes áron adja a nekünk a gázt.”

    Tudtoddal? Ez azért kicsit gyenge bizonyíték.

  67. @pernahajder Campbell:

    Nem tűnik alaptalannak a levezetés. Én nem látok problémát abban, hogy Paks 2-ért cserében még 2 évig olcsóbb gáz jöjjön. Persze az is igaz, hogy én helyesnek tartom a Paks 2-ről hozott döntést, így nem érzem azt, hogy hátrányos üzlet köttetett.

  68. @Kovacs Nocraft Jozsefne:

    Alapból én sem mondom, hogy nincs szükségünk Paks2-re, viszont aggódom az ára miatt. És ez most nem a pénzben fizetett ár. Az oroszok erősödnek, minket pedig a saját érdekszférájukba tartozónak tekintenek. Az olcsó gázért tenni kell majd, előbb apróságokat, majd egyre többet, szépen távolodva Európától. A gázszállítási szerződés pedig egy évvel a következő választás előtt jár le, akkor pedig Moszkvában a szőnyeg szélére kell majd állni, hogy megtudjuk, mik az utasítások a következő két évi gázért cserébe. Gyarmat leszünk.

    Persze lehet nemet mondani, egy telet talán kihúzunk a stratégiai tárolókból, úgy csak a választások után robbannak az árak (plusz lesz egy félbehagyott atomerőművünk, de mondom, nem biztos, hogy az a lényeg ebben a játszmában), és akkor majd jöhet az oroszok elleni függetlenségi propagandaharc a következő négy évre, ez pedig még jól is jöhet (persze nem nekünk, választóknak).

    Oké, ez így túl sok fantázia egyszerre, az viszont biztos, hogy Putyin nem hülye. Orbánnak tuti bizsereg most, hogy ekkora arccal ülhet le játszani, csak aztán nehogy olyan hülyén nézzen, mint a görög, amikor Johnny Firpo kérte a nadrágját.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük