Idén először kerül sor Magyarországon társadalmi egyeztetésre a következő évi vasúti menetrend kapcsán!
A GYSEV Zrt. és a MÁV-START Zrt. elkészítette a 2021. decemberében bevezetésre javasolt menetrend tervezetet. A módosítással érintett vasútvonalak menetrend tervezetét az érdeklődők a KTI honlapján megismerhetik és véleményezhetik.
2021. július 2. – július 15. között lehetőség van a jövő évi vasúti menetrend tervezetével kapcsolatban véleményt formálni.
A véleményezésre sajnos csak két hét áll rendelkezésre, pedig fontos lenne, hogy megismerjék a vasúti közlekedést rendszeresen használók véleményét, szolgáltatásukkal való elégedettségét, és felhasználják azt a menetrend tervezéséhez.
Sajnos esetünkben nem tervezik a járatok sűrítését sem csúcsidőben, sem azon kívül, pedig az eddigi tapasztalatok alapján jelentős előrelépést jelentene. Ezért arra biztatok mindenkit, hogy bátran írja meg, milyen változásokat látna szívesen!
2019 április 7-től tölti be végre az S25 Budapest — Kunszentmiklós-Tass között közlekedő járat elővárosi vasúti funkcióját és a területen élő diákok, munkába járók kényelmesen és gyorsan eljuthatnak a belvárosba. Az akkori változásnak köszönhetően valódi alternatívájává vált a kötöttpályás közösségi közlekedés a környezetszennyező autónak, nőtt az utasforgalom, gyorsabb és kényelmesebb lett a közlekedés, és az összes döntéshozót sikerült meggyőznünk a projekt működőképességéről és hasznáról!
Fontos, hogy ebben a két hétben ismét minél többen hallassuk a hangunkat, és a döntéshozók lássák: jó döntést hoztak amikor elfogadták az érveinket a „Vonattal a belvárosba!” projekt kapcsán, van értelme az utasokat partnerként kezelni, és igenis értékes a sok visszajelzés!
A tervezet és az egyeztető felület a következő linken érhető el: www.kti.hu/menetrend-tervezet/
Több, mint remek az S25 járat, önmagában, mint lehetőség kulturáltan és gyorsan eljutni a Keleti pu.-ra, azonban a valódi áttörést a vonallal érintett településeken élő emberek számára, s ezzel együtt a gépkocsi terhelés csökkentésére az jelentené, ha a járatokat csúcsidőben és azon kívül is sűríteni lehetne!!
A mi családunk Dunaharasztiban él, s nem csak hétköznap, a munkába/iskolába ingázásra vesszük igénybe naponta a járatokat, hanem az ügyeink intézésekor, s a szabadidős programokra igyekezve is, ide értve a hét végét, a munkaszüneti napokat!
Szeretném, ha reggel és délután fél óránként indulna az S 25-ös. Reggel rengetegen vannak a vonaton.
A pontosságért talán csak a MÁV a felelős, személyszállítást előnyben kellene részesíteni a tehervonatokkal szemben, hogy megmaradjanak az utasok. Ha pontatlan, akkor több alternatíva is van, már a bringa is az, ha csak óránként járnak a vonatok és rendszeresek a késések is. Az elektromos kerékpárokkal kényelmesen lehet 25 km/órával haladni. Egyre több a kerékpár sáv és kerékpárút.
Kedves Menetrendkészítők!
Éppen tegnap írtam egy e-mailt az ügyfélszolgálatuknak, amiben felháborodásomnak adtam hangot amiatt, hogy a Taksonyból 7:01-kor Budapest Keleti pályaudvarra induló vonat már csak 4 kocsival közlekedik, ami nagyon kevés! A jegyvizsgálók által beolvasott jegyek és bérletek számából Önöknek is egyértelműen látni kellene, hogy megnőtt az utasszám. Egyre többen költöznek az agglomerációba, innen ingáznak a munkahelyükre, minden vonat tele van. A távoktatás ideje alatt 6-7 kocsival közlekedő vonaton is szinte minden ülésen ültek utasok. A 4 kocsi bevezetése óta Dunaharasztitól már álló utasok is vannak, ami egyrészről balesetveszélyes, másrészről pedig a még mindig jelenlévő vírus miatt újra a járvány elharapózásához vezethet. Az iskolaszünetben a diákok nem ülnek otthon, ugyanúgy igénybe veszik a vonatokat, mint tanítási időben, hiszen bejárnak a fővárosba szórakozni, gyakorlatra, kirándulni, nyári munkára, stb. Ilyenkor a kiránduló, nyaralni utazó családok miatt is több az utas, arról nem is beszélve, hogy az a szülő, aki nem tudja kire hagyni kisiskolás gyermekét, viszi magával a munkahelyére, vagyis nem utaznak kevesebben a nyári hónapokban sem. A megoldás vagy a kocsiszámok növelése vagy a járatok sűrítése lehet. Az igények figyelembevételével kellene a menetrendet és a kocsiszámokat kalkulálni, nem pedig a régi, elavult gyakorlatot követve! Egyre több budapesti lakos is utazik az elővárosi vonatokkal, Soroksáron és Pesterzsébeten is nagyon sokan szállnak fel, tehát a régi utasszámhoz igazított menetrend és kocsiszámok már nem fedezik a mostani igényeket.
Bízom benne, hogy a fentiek figyelembevételével átgondolják a tervezetet és mielőbbi kedvező változást tapasztalhatunk!
Üdvözlettel,
Regdony Ildikó
Nagy öröm volt számunkra, hogy véglegessé vált, hogy az S25-ös vonatok közvetlenül a Keleti-pályaudvarra érkeznek, nagyban megkönnyítve a belvárosba való bejutást.
Mindenképpen segítség volna, ha reggel csúcsidőben 6.30 és 730 közötti időben, 7 óra körül, is közlekedne egy vonat a belvárosba. Mégpedig azért, mert vannak sokan, akik a városban dolgoznak, de a 6.35-ös vonattal túl korán, a 7.21-es vonattal pedig már későn érkezhetnek be a munkahelyükre. Én is így vagyok ezzel. Sokszor nem szeretnék korán beérkezni a munkahelyemre (mert nem fizetik ki ezt a túlórát) valamint reggel otthon van még teendőm, akkor sajnos kénytelen vagyok a buszokat használni a vonat helyett. Pedig ezt az „alternatív” útvonalat nagyon nem kedvelem. A lányom – mivel nehéz az iskolatáskája – ezért inkább korábban indul iskolába, mert vonattal kényelmesebben odaér, de ő is ráérne fél órával többet aludni és később elindulni.
Sokan vannak, akik normál munkarendben, reggel 8-tól dolgoznak, de nem választják a vasúti közlekedést ezen ok miatt, inkább autóval indulnak a munkahelyükre.
Szívből javaslom – akár csak reggel – egy vonattal több indítását, hiszen ez a 6.30 és 7.30 közötti időszak a csúcsidő a csúcsidőben. (megjegyzem: jön vonat 8.01-kor, 8.21-kor, amikorra már legtöbbünknek rég bent kell lennünk a munkahelyünkön) Akkor miért ne jöhetne 7.01-kor is 🙂
Köszönöm, hogy elolvasták a hozzászólásomat!
Támogatom a javaslatot, hogy a csúcsidőkben sűrítsék a járatokat!!
Órülnék, ha a Nyugati, Keleti, és Kelenföldi palyaudvarok elérhetőek lennének innen gyakoribb járatokkal.