Megújul a Jódos-sós Fürdő, újra kinyithat a pesterzsébeti strand, fénykorát éli az evezőssport a Duna-parton. Megnyílt a Vakvarjú étterem, újra nyitott a Duna Garden. Új házak épülnek a Mediterrán lakóparkban, sőt a Gubacsi lakótelepen is.
A fejlesztésekkel azonban nem tartott lépést a közlekedés fejlesztése:
- az utak kátyúsak, a macskaköves szakaszok egyre balesetveszélyesebbek, egy-egy nagyobb eső után pedig csak csónakkal vagy vízibiciklivel járható a Zodony utca
- a fekvőrendőrök eltűntek és nem pótolja azokat senki
- a Duna-parti út (alsó Vizisport utca) a parkoló autók miatt járhatatlan
- a gyalogos átkelőhelyek balesetveszélyesek
- a forgalom egy inkább a belső, lakótelepi utcákra szorul
- a két lakótelepet (Mediterrán lakópark és Gubacsi lakótelep) és a Duna-parti csónakházakat, sporttelepeket, szállodát és éttermeket összesen két alacsony kapacitású kijárat köti össze a várossal, ami már most is hatalmas dugókat okoz, emiatt a busz sem tudja tartani a menetidőt
- gyalogosan nem megoldott a városközpont akadálymentesített megközelítése
Pedig évekkel ezelőtt jó irányban indultak a dolgok:
- a 119-es busz elindítása, majd javaslatomra a járat akadálymentesítése
- a Zodony utcai útszakasz és kijárat rendbehozatala
- új parkolók létesítése a lakótelep szélén és az alsó Vizisport utcában.
A nyáron azonban több panaszt is kaptunk:
– fekvőrendőrök javítása, pótlása,
– parkolási gondok,
– forgalomcsillapítás kérése,
– az alsó Vizisport utca problémája,
– a Zodony utcai esővíz-elvezetés,
– a Csepeli átjárónál a zebra balesetveszélyessége…
A beérkező panaszokat jeleztük a Polgármesteri Hivatalnak és az illetékes hatóságoknak, de szeretnénk Somodi Klára képviselőtársammal egy átfogóbb közlekedés fejlesztési programot is kialakítani, ehhez kérjük az Önök segítségét!
A további fejlesztések ugyanis leálltak, és a mostani gyors és megállíthatatlan folyamatokra nincs válasza az Önkormányzatnak. Pedig szükséges újra gondolni a lakótelep közlekedését és átfogó terveket készíteni egy új szabályozáshoz. Egyszerre kell ugyanis megoldani a parkolási gondokat és közparkjaink, zöldfelületeink védelmét. Egyszerre kell csillapítani a forgalmat és biztosítani a kijutást a területről.
Ezért egy lakossági utcafórumot szervezünk a Gubacsi lakótelepen, a Téglagyár téren, hogy együtt megvizsgáljuk a beérkező észrevételeket, javaslatokat és együtt járjuk végig a problémás területeket.
Somodi Klára
Mach Péter
Igen, kb. ezek a lakótelep problémái.
Ugyanakkor ennek a feloldása az ami nagyon nem triviális:
„Egyszerre kell csillapítani a forgalmat és biztosítani a kijutást a területről.”
Nos, először is a 119-es buszt nem mondanám annyira nagy fegyverténynek, csúcsidőben is gyér a forgalma, azon kívül pedig max. 1-2 utas utazik rajta, de legtöbbször teljesen üres. Nyilván van néhány nyugdíjas, akinek segít, de ez így édeskevés még. Azt kellene megérteni, hogy a lakótelep és a lakópark nem nyugdíjas lakói nagyrészt nem Pesterzsébet központjába tartanak, hanem Budapest központja irányába, illetve egy kisebb részük Kőbánya felé. Namármost a lakótelep nagy részéről még az átlagember számára gyaloglási tavolságon belül van a 23-as busz és a H6-os hév, meg még közelebb a 148-as és a 151-es buszok megállói. A lakópark lakóinak többsége viszont nem fog autóból buszra szállni, a 119 pedig ezen nem segít, mert ritkán jár, lassú, és nem igazán segíti az átszállási lehetőségeket sem. Senkinek nem éri meg arról a 23-asra átszállnia. Alapvetően kellene újragondolni az útvonalát, illetve kibővíteni, úgy, hogy a nyugdíjasok mellett a dolgozókat és az iskolásokat is kiszolgálja, a forgalomcsillapítashoz ugyanis az kellene, hogy az emberek tömegközlekedjenek.
Hogy hogyan lehetne módosítani az útvonalát a 119-esnek? Nos, tényleg nehéz ügy. Vagy bevinni a belváros felé (Boráros, Közvágóhíd), vagy valamely közelebbi tömegközlekedési gócpontra, hogy könnyű legyen az átszállás, esetleg Határ út metróallomás, Pöttyös utca vagy Ecseri út felé vinni a mostaninál kevésbé kacifántos útvonalon. Esetleg eleve délről érkezne, és valamely soroksári viszonylatot is segítene, hogy több legyen az utás, sűrűbben járhasson. Mi az asszonnyal amúgy „sajnáltnak” nevezzük a járatot, mert mindig sajnáljuk, hogy mennyire üres.
Meg nyilván ehhez az is hozzátartozik, hogy balesetveszély mentesen kellene valahogy biztosítani a gyalogos kijutást a buszmegállókba (Csepeli átjáró zebrák ügye).
@Zabalint:
Igen, a 119-es járat átalakítására sok ötlet született már. Ha sikerül megoldani a kijáratok kapacitás-kérdését, akkor ebben is lépni lehetne.
Két apró megjegyzés: reggel iskolások és munkába járók is használják (átszállás a 23E, 35, 36, 151, 148-ra), gyakorlatilag elfogy az ülőhely.
Illetve a Ferencváros- Kőbánya felé haladók vannak a legjobban kiszolgálva a Gubacsi lakótelepről (vonat, vagy Volánbusz és onnan 3-as metró), az egyetlen irány, ami gyorsan és biztonságosan megközelíthető.