Megérkezett a válasz a kínai vasúttal kapcsolatos kérdésekre

Megérkezett a válasz a múlt heti nyilvános levelemre, amelyben a Budapest-Kelebia határátkelő közötti 150. számú vasútvonal fejlesztéséről kérdeztem – amely, már eddig is komoly hatással volt Pesterzsébet egyes területeire, – most azonban újabb ingatlanok kerülhetnek be a beruházásba. A kormány által társadalmi vitára bocsátott rendeletmódosítás szerint két új helyszínt, a 170007 és 170012/1 helyrajzi számú ingatlanokat is bevonnák a projektbe.

Mit érint a módosítás?

A 170012/1 hrsz. a Duna medréhez tartozik a Gubacsi hídtól északra eső területen, míg a 170007 hrsz. alatti terület a Duna melletti önkormányzati út. A módosítási tervezet szerint ezekre az ingatlanokra a János utcai vízelvezető meder szükségszerű átépítése és helyreállítása miatt van szükség. A MÁV tájékoztatása szerint a műtárgy várhatóan a jelenlegi helyén marad, így az útburkolat alatt továbbra is a Dunába vezetik majd a csapadékvizet.

Milyen hatással lehet a beruházás a kerületre?

Bár a MÁV közlése szerint a változás nem érinti jelentősen a közlekedést, parkolást és a zöldfelületeket, fontos, hogy az önkormányzat részletesen megvizsgálja a módosítás következményeit.

Mi a következő lépés?

Pesterzsébet önkormányzati képviselőjeként kezdeményeztem, hogy a polgármester és a főépítész részletes tájékoztatást adjon az ügyben, – ez a mai levéllel megtörtént – és az önkormányzat megfelelően képviselje a kerület érdekeit a további egyeztetéseken – ez sajnos évek óta eredménytelen -. Fontos, hogy a lakosság is pontos információkat kapjon a várható változásokról és lehetőség szerint beleszólhasson a döntéshozatalba.

A fejleményekről folyamatosan tájékoztatni fogom a kerület lakóit. Az előzményekről és a legfrissebb információkról itt lehet tájékozódni: mach.hu

Az előzményekről: https://mach.hu/2025/03/04/uja-teruleteket-vonhatnak-be-a-kinai-vasut-pesterzsebeti-epitkezesebe/

A levelezés:

Tisztelt Mach Péter Képviselő Úr!

A Budapest-Kelebia határátkelő közti 150. számú vasútvonal fejlesztésével összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok, valamint a beruházás helyszínével, közvetlen környezetével érintett ingatlanok kijelöléséről szóló 102/2021. (III. 3.) Korm. rendelet módosításának társadalmi vitára bocsátott verziójában bevont két új terület a 170007 és  170012/1hrsz. alatti ingatlanok.

A 170012/1 hrsz. a Duna medre a Gubacsi hídtól északra eső területen, míg a 170007 hrsz. alatti terület a Duna melletti önkormányzati út.

Megkerestük a MÁV Zrt.-t arra vonatkozóan, hogy tájékoztassanak arról, hogy a két ingatlan miért került bele a kormányrendelet tervezett módosításának listájába.

A MÁV Személyszállítási Zrt. vezető tisztségviselője tájékoztatott, hogy a tervezői adatszolgáltatás szerint a két ingatlan a János utcai vízelvezető levezető meder szükségszerű átépítése, helyreállítása miatt került a listába.

A helyreállítás során a vízelvezető műtárgy várhatóan a mostani helyen marad, tehát továbbra is az útburkolat alatt kerül átvezetésre és a Dunába bevezetésre, így ez nagy valószínűséggel nem fogja befolyásolni a közlekedést, a parkolást, valamint a zöldfelületeket.

Tisztelt Polgármester Úr!
Tisztelt Főépítész Asszony!

A Budapest-Kelebia határátkelő közti 150. számú vasútvonal fejlesztésével összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok, valamint a beruházás helyszínével, közvetlen környezetével érintett ingatlanok kijelöléséről szóló 102/2021. (III. 3.) Korm. rendelet módosításának társadalmi vitára bocsátott verziója újabb két területet (170007 és hrsz 170012/1) von be a beruházásba.

Fontosnak tartom, hogy az önkormányzat részletesen megvizsgálja ennek hatásait is és megfelelően képviselje a kerület érdekeit a további egyeztetések során.

Kérem, hogy szíveskedjenek tájékoztatást adni arról, hogy a módosítás milyen konkrét területeket érint a kerületünkben, és milyen változásokat hozhat magával az itt élők számára. Különösen fontos lenne tudni, hogy:

  • Hogyan befolyásolja a módosítás a helyi közlekedési hálózatot, beleértve a gyalogos és kerékpáros közlekedést?
  • Vannak-e tervek a helyi infrastruktúra fejlesztésére a beruházással összhangban?
  • Milyen hatással lehet a módosítás a kerület zöldfelületeire és parkolására?

Fontosnak tartom, hogy Pesterzsébet lakossága és képviselői megfelelő információkkal rendelkezzenek az ügyben, és lehetőség szerint érvényesíteni tudják a kerület érdekeit a döntéshozatal során.

Várom megtisztelő válaszukat és tájékoztatásukat a fentiekkel kapcsolatban.

Üdvözlettel,
Mach Péter
önkormányzati képviselő
Pesterzsébet

Az előzményekről: https://mach.hu/2025/03/04/uja-teruleteket-vonhatnak-be-a-kinai-vasut-pesterzsebeti-epitkezesebe/

Egy hozzászólás “Megérkezett a válasz a kínai vasúttal kapcsolatos kérdésekre” bejegyzéshez

  1. Teljes képtelenség, hogy még mindig nem kaptunk sem részleges, se Semmilyen! tájékoztatást arról, hogy zajlik majd le az építkezés a lakóházainktól max. 40 méterre. Mennyi ideig fog tartani, és hogy néz ki majd? Bevonják-e újra a már több, mint két éve leállított személyforgalmat a tehervonatok mellé? A Dél-pesti közlekedés a feje tetején áll, megnövekedett az autóforgalom a környezetvédelem nagyobb dicsőségére!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük